با برگزاری مراسم تشییع از سوی هنرمندان و مردم نصرت به خانه ابدی سپرده شد

همدلی: نصرت کریمی صبح دیروز ۱۶ آذرماه با حضور همکاران قدیمی‌اش در خانه سینما برای تشییع به سمت آرامگاه ابدی بدرقه شد. در این مراسم، جمع زیادی از مردم و سینماگران از جمله بهمن فرمان‌آرا، مرضیه برومند، داریوش فرهنگ و آیدین آغداشلو حضور داشتند.
خسرو سینایی در ابتدای این مراسم بیان کرد: نصرت کریمی استاد زندگی‌ کردن بود و می‌دانست هنر، بهترین راه برای زندگی است. نصرت کریمی از آن دست نوابغ بود که جوانه‌های خلاق روحش، سالها از ما دریغ شد. در ادامه مراسم، مرضیه برومند از شاگردان نصرت کریمی گفت: الان که به خاطراتم فکر می‌کنم میبینم که چقدر سرشار از نصرت کریمی هستم. چقدر کریمی در آثار عروسکی من حضور دارد، مخصوصا که طنز را از ایشان یاد گرفتم.
آیدین آغداشلو نیز در سخنانی گفت: الان مسئله فقط مرگ یک هنرمند مشهور نیست، بلکه تنها ماندن ما و روز به روز تنهاتر شدن ماست و باید این هشدار را جدی بگیریم. در ادامه، داریوش فرهنگ درباره این هنرمند قدیمی سینما و تئاتر گفت: نصرت کریمی چه کرد که با این همه جفا رفت که ۴۰ سال از هنر دور باشد؟ این بازیگر تاکید کرد: نصرت کریمی اگر۴۰ سال از اصل خویش دور بود، اما اصل دیگری را اضافه کرد و هرگز نگذاشت فرسودگی او را کهنه کند.
در ادامه، محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران گفت: امروز ما با دو عزا روبرو هستیم؛ یکی عزای از دست دادن هنرمندی که بزرگ بود و یکی هم هنرمندی که سال‌ها نتوانست و نگذاشتند کار کند؛‌ کارگردانی که ترکیبی از «چاپلین» و «فلینی» بود، با طعم ایرانی.


در ادامه، ماندانا کریمی متنی را درباره پدرش خواند و گفت: این عمر پربار و شریف میسر نمی‌شد، اگر مادر نقاش و انیماتورم کنارش نبود و پدرم همان‌طور که مهرداد گفت زودتر رفته بود. ما مدیون مادرم هستیم و امروز همراهش هستیم تا غصه نخورد. سپس مازیار کریمی فرزند دیگر نصرت کریمی جملات کوتاهی در وصف پدرش گفت. در ادامه بابک کریمی سینماگر و فرزند نصرت کریمی هم گفت: نصرت کریمی همیشه پدر ما بود، با وجود جایگاهی که در هنر داشت. او خیلی به ما درس داد بدون اینکه ما را نصیحت کند.
سیروس الوند، پوری بنایی، رضا درمیشیان، سیف‌الله صمدیان، مازیار میری، مجید برزگر، لاله اسکندری، سعید پورصمیمی، اکبر رحمتی، حبیب اسماعیلی، مرتضی رزاق کریمی، لیلا زارع، مسعود فروتن و... از جمله هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.
نماز میت پایان بخش این مراسم بود و پیکر این هنرمند به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.
نصرت کریمی هنرمند قدیمی سینما و تئاتر 12 آذر ماه در منزل‌اش در سن 95 سالگی به علت کهولت سن درگذشت. برخی فیلم‌هایی که نصرت‌الله کریمی در آن‌ها عموما به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر حضور داشت، عبارتند از: درشکه‌چی، خانه خراب، میهمان ناخوانده.
کریمی در ساخت چند مجموعه تلویزیونی نیز نقش فعالیت داشته است، از جمله دایی جان ناپلئون، آقای شاکی، تولد سگ شهر ما، هوشی و موشی، پیوند و خسرو میرزای دوم.
سایر اخبار این روزنامه
با برگزاری مراسم تشییع از سوی هنرمندان و مردم نصرت به خانه ابدی سپرده شد اردوان جعفریان ناشر و عضو ایرانی مجمع جهانی موسیقی یونسکو در گفت‌وگو با همدلی: برای گرفتن مالیات استثناء را قاعده نکنید سخنرانی رئیسی در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو: وظیفه ما برخورد با مفسدین است همدلی سریال ادامه‌دار خودکشی در ایران را بررسی می‌کند نه به زندگی دادستان کل کشور: در مورد کشته‌شدگان آمار دقیق ندارم خواب‌های طلایی برای فتح کرسی های بهارستان؛ از یاران احمدی‌نژاد تا دوستان قالیباف همه برای انتخابات یازدهم صف کشیدند داریوش مهرجویی امروز چشمش را رو به جهان باز می‌کند: هامون تویی «همدلی» تاثیر اجرای سیاست اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی در لایحه بودجه 99 را ارزیابی کرد در روز دانشجو در دانشگاه‌های ایران چه گذشت؟ اعتصاب در بهشتی، تجمع در تهران، اعتراض در علامه قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «همدلی»: سایه نظارت استصوابی بالای سر اصلاح‌طلبان است سخنرانی رئیسی در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو: وظیفه ما برخورد با مفسدین است