اوج گیری دوباره اعتراضات و تلفات جدید در عراق

اعتراض‌ها در عراق پس از چند روز آرامش بار دیگر اوج گرفت و طبق نوشته خبرگزاری فرانسه دست‌کم 9 معترض شامگاه جمعه 15 آذر در نزدیکی میدان تحریر بغداد کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "عصر ایران"، خبرگزاری رویترز شمار معترضان عراقی کشته شده در این روز را 14 نفر اعلام کرده است.
طبق نوشته رسانه‌های محلی و بین‌المللی، احتمال افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد.
این درگیری‌ها درحالی رخ داده است که صبح روز جمعه آیت‌الله سیستانی،‌ مرجع شیعیان در عراق اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور باید بدون «دخالت خارجی» انتخاب شود.


مجلس عراق یکشنبه گذشته در نشستی فوق‌العاده با استعفای دولت عادل عبدالمهدی موافقت کرد. با این حال وی تا تعیین جانشین خود در سمت نخست‌وزیری باقی می‌ماند.
اعتراض‌های ضد دولتی عراق در اوایل مهر ماه دربغداد و برخی از شهرهای مذهبی شیعه‌نشین آغاز شد که بزرگترین تظاهرات از زمان سقوط صدام حسین در سال 1382 محسوب می‌شود. تظاهرکنندگان در عراق خواستار استعفای دولت، مبارزه با فساد، بیکاری و شرایط بهتر زندگی هستند.
قتل عکاس حشدالشعبی
حشد الشعبی در بیانیه‌ای از قتل فجیع عکاس جنگی خود با ضربات چاقو در نزدیکی میدان تحریر خبر داد.
مدیر اطلاع‌رسانی حشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «احمد المهنا» عکاس جنگی حشد الشعبی شامگاه جمعه در جریان پوشش تظاهرات در نزدیکی میدان تحریر با ضربات چاقوی عناصر نفوذی به قتل رسید.
براساس این بیانیه، یک گروه نفوذی حرفه‌ای در میدان «خلانی» (همجوار با میدان تحریر) با ضربات متعدد چاقو، المهنا را به شدت زخمی کرد که بعد از انتقال به بیمارستان براثر شدت جراحات وارده، جان باخت.
حشد الشعبی از احمد المهنا به عنوان یکی از برجسته‌ترین عکاسان جنگی خود یاد کرده که در اکثر جنگ‌ها علیه گروه تروریستی داعش حضور داشته و بسیاری از پیروزی‌های نیرو‌های حشد الشعبی و جانفشانی‌های آن‌ها را عکاسی کرده و بار‌ها در عملیات نظامی زخمی شده است.
المهنا که از اقلیت کرد‌های فیلی (کرد‌های شیعه عراق) است، در طول اعتراضات اجتماعی در میدان تحریر حضور داشته و از این اعتراضات عکس تهیه می‌کرد و بسیاری از تصاویر گرفته شده او در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: 9 هزار میلیارد تومان از بخش فرار مالیاتی وصول شد هشدار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: افراطیون برای مجلس بعدی و FATF نقشه کشیده‌اند رئیس‌جمهور امروز لایحه بودجه سال 99 را تقدیم مجلس می‌کند آغاز جنگ چریکی علیه آمریکا در شرق سوریه الحاق ناوشکن بایندر به نیروی دریایی ارتش و رونمایی از پهپاد سیمرغ احزاب و جمعیت‌ها همزمان با سراسر کشور؛ 125 هزار اصله نهال جنگلی در اراضی بیابانی استان اصفهان کاشته شد اوج گیری دوباره اعتراضات و تلفات جدید در عراق طی سالهای 89 تا 93 دادستان دیوان محاسبات جزییات تخلف نفتی یک میلیارد و 612 میلیون دلاری را اعلام کرد با تلاش وزارت خارجه دکتر مسعود سلیمانی آزاد و تحویل مقامات ایرانی شد پرداخت 270 میلیارد ریال خسارت به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان به مناسبت هفته معلولان 16 اجرای خیابانی در محوطه تئاترشهر هیات حج ایران به عربستان رفت پرداخت 270 میلیارد ریال خسارت به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان آغاز نام نویسی کنکور ارشد 99 مبارزه با آفات و حفاظت از نظام