احزاب و جمعیت‌ها

پیش بینی سخنگوی جامعه روحانیت از سهم اصولگرایان از کرسی‌های مجلس آینده
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه براساس تکلیف آمدم، تصریح کرد: احتمال ائتلاف جبهه پایداری با اصولگرایان افزایش یافته و این کمک می‌کند که فقط یک لیست از اصولگرایان منتشر شود. اگر لیست‌ها بیشتر شود، موجب تقسیم آرا می‌شود.
مصباحی مقدم با استقبال ازثبت‌نام قالیباف در انتخابات مجلس گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که وی رئیس مجلس می‌شود. به نظر می‌رسد جریان اصولگرا بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان بدست آورند.
خیز وزرای دولت‌های نهم و دهم برای مجلس


ثبت‌نام‌ها در وزارت کشور حداقل تا قبل از ظهردیروز رنگ و بوی دولت‌های نهم و دهم را داشت؛ چرا که وزرای آن دولت برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کردند.
«پروانه سلحشوری» از کاندیداتوری در انتخابات مجلس خودداری کرد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از حضور در انتخابات مجلس یازدهم خودداری کرد.
پروانه سلحشوری با انتشار بیانیه‌ای انتقادی نسبت به آنچه تحدید جایگاه مجلس خواند گفت که تصمیم به عدم شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گرفته است.
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب: روحانی در مسیر احمدی نژاد است
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، گفت: «عملکرد حسن روحانی بر جایگاه و پایگاه اصلاح‌طلبان بی‌تاثیر نبوده است اما خوشبختانه بر این باور هستم که مردم درک خاصی از وضعیت اصلاح‌طلبان دارند. آن‌ها می‌دانند که جریان اصلاحات تحت شرایطی خاص، از حسن روحانی حمایت کرد. واقعیت این است که در سال 92 گزینه اصلاح‌طلبان مرحوم آیت‌الله هاشمی بود و یقین دارم اگر ایشان رد صلاحیت نشده بودند اکنون شاهد چنن روندی نبودیم.»
محمد سلامتی، در ارزیابی خود از وضعیت سیاسی کلان کشور در چند وقت اخیر به ویژه بعد از طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و تحولات پس از آن گفت: روحانی در مسیر احمدی نژاد است. وی افزود: «دولت در مقطع کنونی، عملکرد درستی نداشت. افزایش قیمت بنزین فضایی از التهاب را در کشور ایجاد کرد که هیچ‌گونه دلیل منطقی و خاصی نداشت. اکثریت مردم هم به کشور و نظام علاقه دارند و به نوعی مشکلات را تحمل می‌کنند اما متاسفانه تصمیم گرفته شده هیچ‌گونه پشتوانه اقتصادی نداشت و با وضعیت معیشتی و اقتصادی شهروندانی که گرفتار در فشارهای ناشی از تورم چند سال اخیر هستند، هم‌خوانی نداشت.»
تماس تلفنی رئیس دولت اصلاحات با اصلاح‌طلبان؟
یک نماینده اصلاح طلب مجلس از توصیه جدی رئیس دولت اصلاحات به اصلاح طلبان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین، دیروز با بالا گرفتن تب ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در آخرین روز ثبت‌نام‌ها، یک خبر گوش به گوش می‌چرخد« خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در تماس با اصلاح طلبان خواستار کاندیداتوری و حضور پررنگ در ستادهای انتخاباتی برای اعلام نامزدی شده است.»
اصولگرایان به لیست واحد می‌رسند
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه وحدت اصولگرایان روند مثبتی را طی می‌کند و به فهرست واحد منتهی خواهد شد، گفت: از طرف حزب موتلفه اسلامی کاندیدا شدم.
سید مصطفی میرسلیم در پاسخ به سوالی درخصوص لیست انتخاباتی اصولگرایان اظهار کرد: فهرست ائتلاف هنوز تهیه نشده است ولی از شخصیت‌های موثر ائتلاف به من پیشنهاد شد ثبت‌نام کنم.
وی افزود: وحدت اصولگرایان روند مناسب و مثبتی را طی می‌کند و ان شاءالله به فهرست واحد منتهی خواهد شد.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در رویکرد اصولگرایان توجه به مشکلات مردم و بویژه مسائل معیشتی و نیز اشتغال و ازدواج جوانان و توجه به نسل جدید در اولویت قراردارد.
میرسلیم همچنین گفت: بنده از طرف حزب موتلفه اسلامی کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌ام و نامزدی من شخصی نیست.
استقبال نامزدها در نام‌نویسی انتخابات مشارکت موثر مردم را رقم می‌زند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: استقبال کاندیداها و نامزدها برای نام نویسی در مجلس یازدهم مشارکت موثر مردم را در پای صندوق‌های رای را در دوم اسفند رقم می‌زند.
محمد تقی زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از ساختمان شماره 2 فرمانداری تهران مکان نام نویسی داوطلبان برای انتخابات مجلس اظهار داشت: در این دوره از مجلس تعداد ثبت‌نام کنندگان داوطلبان نسبت به دوره‌های گذشته افزایش چشمگیر داشته است و بیانگر مشارکت خوب مردم را در روز دوم اسفند را خواهد داشت.
وی افزود: شرایطی که مهیا شده بیانگر است با برنامه‌ریزی‌های دقیق ستاد اجرایی تهران شرایط به نحو خوبی درحال اجراست و انتخاباتی با مشارکت بالا و خوبی خواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: یکی از موضوعات اساسی که در طول انقلاب به آن نیاز داشته‌ایم مشارکت‌های مردمی است و این مشارکت یکی از شاخصه‌های اعتماد عمومی مردم به نظام است.
وی ادامه داد: یکی از سرمایه‌های اجتماعی مردم هستند که با حضور معنادارشان در عرصه انتخابات پشتیوانه نظام هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: مردم با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای تجلی مشارکت را به نمایش گذاشته و نماینده خوب را انتخاب خواهند کرد.
وی با تاکید براینکه مشکلی در ستادهای انتخاباتی گزارش نشده است گفت: با اینکه حجم مراجعه کنندگان به ستادها زیاد بود با فعالیت هیات اجرایی متوسط زمان نام نویسی هر نفر از داوطلبان از لحظه ورود تا تا خروج بیش از یک ساعت بوده و روند ثبت‌نام خوب بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: 9 هزار میلیارد تومان از بخش فرار مالیاتی وصول شد هشدار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: افراطیون برای مجلس بعدی و FATF نقشه کشیده‌اند رئیس‌جمهور امروز لایحه بودجه سال 99 را تقدیم مجلس می‌کند آغاز جنگ چریکی علیه آمریکا در شرق سوریه الحاق ناوشکن بایندر به نیروی دریایی ارتش و رونمایی از پهپاد سیمرغ احزاب و جمعیت‌ها همزمان با سراسر کشور؛ 125 هزار اصله نهال جنگلی در اراضی بیابانی استان اصفهان کاشته شد اوج گیری دوباره اعتراضات و تلفات جدید در عراق طی سالهای 89 تا 93 دادستان دیوان محاسبات جزییات تخلف نفتی یک میلیارد و 612 میلیون دلاری را اعلام کرد با تلاش وزارت خارجه دکتر مسعود سلیمانی آزاد و تحویل مقامات ایرانی شد پرداخت 270 میلیارد ریال خسارت به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان به مناسبت هفته معلولان 16 اجرای خیابانی در محوطه تئاترشهر هیات حج ایران به عربستان رفت پرداخت 270 میلیارد ریال خسارت به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان آغاز نام نویسی کنکور ارشد 99 مبارزه با آفات و حفاظت از نظام