دادستان کل کشور: تعداد بازداشتی‌های حوادث اخیر متفاوت است

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاثیر اعتراضات اخیر را بر مشارکت مردم در انتخابات چگونه می‌بینید و برخی تاکید دارند که در کاهش مشارکت موثر است، گفت: نه چنین چیزی نیست. مردم ما در صحنه بلافاصله تا متوجه شدند برخی از اغتشاشگران آبشخورشان جای دیگری هستند، توده مردم صف خود را جدا کردند.
به گزارش اعتمادآنلاین، محمدجعفر منتظری گفت: این مردم با حضور در صحنه انتخابات نشان می‌دهند که این اغتشاشات هیچ تاثیری در تصمیم‌گیری مردم ندارد.
دادستان کل کشور گفت: تعداد بازداشتی‌های حوادث اخیر متفاوت است و در مورد کشته‌شدگان آمار دقیق ندارم.
وی در جریان بازدید از وزارت کشور در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم اعلام تعداد بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر به افزایش قیمت بنزین، گفت: پیش از این هم راجع به به این موضوع صحبت کرده‌ام. بازداشتی‌های اخیر به دو، سه دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته افرادی بودند که بلافاصله بعد از تحقیقات جزئی آزاد شدند.


وی افزود: دلیل اعلام نشدن تعداد بازداشتی‌ها این است که تعدادشان متغیر است؛ بنابراین اگر امروز عددی اعلام کنم ممکن است منطبق با واقعیت نباشد.
منتظری در پاسخ به این سوال که مردم سوال دارند چرا تعداد کشته‏شدگان اعلام نمی‌شوند، گفت: مردم به شما نمایندگی دادند؟ به سلامت. من چون اطلاع دقیق ندارم نمی‌توانم اعلام کنم.
دادستان کل کشور گفت: تلاش دادستانی تصریح در روند این اقدامات است و امیدواریم با همکاری صورت‏گرفته با نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، افرادی که باید به دادگاه معرفی شوند این رخ دهد.