تیراندازی پرشیاسواران در خیابان افسریه!

آرمان ملي: شامگاه پنجشنبه خبر رسيد که در يکي از خيابان‌هاي تهران تيراندازي شده است. تيراندازي خيابان خاتم الانبيا در شرايطي بود که کشور پس از اعتراضات به افزايش بنزين در شرايط آرام بسر مي‌برد. «ايلنا» در توصيف اين تيراندازي نوشته است: «در پي انتشار خبري در فضاي مجازي مبني بر اينکه چند جوان مسلح به کلاش و قمه در بلوار ‎خاتم‌الانبيا تهران اقدام به ايجاد ناامني کرده‌اند، يک منبع آگاه گفت: در اين حادثه 4 نفر با پرشياي سفيد بدون پلاک و با صورت پوشيده و برابر اظهارات شهروندان با سلاح کلاش و دو کلت و يک شمشير مقابل قهوه‌خانه در بلوار خاتم‌الانبيا تهران اقدام به تيراندازي با کلاش نموده که دو عابر تيرخورده و يک نفر داخل خودرو پرايد فوت کرده است. وي افزود: حدود 7 خودرو و شيشه قهوه‌خانه تخريب شده است که رئيس کلانتري و سرکلانتر و عوامل پايگاه اطلاعات و آگاهي سريعا مراجعه و پس از بررسي دو نفر از ضاربان شناسايي شده‌اند. اين منبع آگاه يادآور شد: علت احتمالا اختلاف با مالک قهوه‌خانه بوده که بارعايت همه جوانب درخصوص دستگيري و پلمب قهوه‌خانه اقدام خواهد شد. ضاربان علاوه بر تيراندازي به افراد حدود 13تيرهوايي شليک کردند و تعدادي نارنجک هم در خيابان انداختند و با قمه شيشه‌هاي خودروهاي پارک شده را شکستند.» جانشين پليس پيشگيري پايتخت نيز اينچنين حادثه تيراندازي را تشريح کرد: حدود ساعت 20 و 15دقيقه پنجشنبه خبري مبني بر تيراندازي توسط سرنشينان يک دستگاه خودرو به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام که سريعا عوامل کلانتري مسعوديه در محل حضور پيدا کرده‌اند. سرهنگ جليل موقوفه‌اي افزود: در بررسي‌هاي ميداني صورت گرفته مشخص شد که سرنشينان يک دستگاه خودرو پژو پارس سفيد رنگ که فاقد پلاک در خيابان اسلام‌آباد منطقه مسگرآباد به سمت قهوه‌خانه‌اي در اين منطقه با يک قبضه سلاح کلاشينکف اقدام به تيراندازي و با قمه و شمشير حمله کرده‌اند. سرهنگ موقوفه‌اي عنوان داشت: در اين حادثه يک نفر راننده خودرو به دليل اصابت گلوله به ناحيه سرش در دم فوت کرد و همچنين مرد حدودا 25 ساله که در قهوه‌خانه حضور داشته از ناحيه شکم و نيز يک پسر بچه 13ساله از ناحيه دست و پا هدف گلوله فرد مهاجم قرار مي‌گيرند که با هماهنگي صورت گرفته به بيمارستان انتقال داده مي‌شوند. وي افزود: در بررسي ميداني شاهدان اعلام داشته‌اند که تعداد3 يا 4 نفر سرنشين يک دستگاه خودرو پژو پارس سفيد رنگ با اسلحه کلاش و همچنين با شمشير و قمه اقدام به حمله به سمت قهوه‌خانه کردند. سرهنگ موقوفه‌اي با اشاره به اينکه در اين حادثه تعدادي خودرو نيز دچار آسيب شدند و احتمالا اين اقدام با هدف انتقام‌جويي توسط مهاجمان صورت گرفته است، اعلام داشت: افراد مهاجم که از اراذل و اوباش هستند شناسايي و دستگيري آنها به‌طور جدي در دستور کار پليس قرار دارد.
شناسايي عاملان تيراندازي افسريه
جانشين رئيس پليس پايتخت از شناسايي عاملان تيراندازي در منطقه افسريه تهران خبرداد. سردار حميد هداوند جانشين رئيس پليس پايتخت درخصوص آخرين جزئيات تيراندازي در افسريه تهران اظهار داشت: 4نفر با خودروي پرشياي سفيد، در حالي که خودرو فاقد پلاک بود، با صورت پوشيده و برابر اظهارات شهروندان با سلاح کلاش و دو کلت و يک شمشير مقابل قهوه‌خانه‌اي در قصر فيروزه، بلوار خاتم الانبيا، اقدام به تيراندازي با کلاش کردند که دو عابر تيرخورده و يک نفر داخل پرايد بر اثر تيراندازي فوت کرده است. سردار هداوند گفت: حدود 7 خودرو و بخشي از قهوه‌خانه تخريب شده است که بلافاصله ماموران پليس به محل درگيري مراجعه کرده و پس ازبررسي، دو نفر از ضاربين را شناسايي کردند. بنابر آخرين تحقيقات، علت اين درگيري، احتمالا اختلاف ضاربان و اوباش با مالک قهوه‌خانه بوده است.
غريبه بودند


البته صاحب قهوه‌خانه تيراندازي را دليل اختلاف تيراندازان با خودش نمي‌داند و چنين ازحادثه روايت مي‌کند صاحب قهوه‌خانه‌اي در خيابان خاتم‌الانبيا که مورد حمله مسلحانه قرار گرفت، درخصوص اين حادثه به «برنا» گفت: ساعت 8 و ربع بود که يک پرشياي سفيد به اسلام‌آباد افسريه آمد و در اين محل سرنشينانش از ماشين پياده شده و با اسلحه کلاش و شمشير شروع به تيراندازي به سمت مغازه شيريني فروشي کردند و سپس چند مغازه ديگر و ماشين را و حتي عابرين پياده را مورد هدف قرار دادند که حتي يک پسر بچه 13، 12 ساله گلوله خورد و زخمي شد و مردي که راننده اسنپ بود هم کشته شد. وي افزود: پس از اين تيراندازي‌ها آنها از مقابل قهوه‌خانه گذشتند و چند متر جلوتر دور زدند و مقابل قهوه‌خانه توقف کرده و شروع به تيراندازي کردند که شيشه‌ها خرد شد و ما همه فرار کرديم که متاسفانه يک نفر در حال فرار تير خورد. در ادامه مجددا ضاربان در خيابان شروع به تيراندازي کردند و سوار ماشين خود شدند و رفتند. صاحب قهوه‌خانه ادامه داد: ضاربان 4 نفر بودند که صورت‌هايشان را بسته بودند و قابل شناسايي نبودند و با توجه به اين‌که قبل از تيراندازي گويا از برخي آدرس پرسيده بودند، به نظرم اصلا اهل اين محل نبودند.