اجتماع ۴ هزار نفری جهادگران و دانشجویان بسیجی

نوید زنده روحیان | در آستانه روز دانشجو و جنبش استکبارستیزی دانشجویان، اجتماع چهار هزار نفری جهادگران و دانشجویان بسیجی مشهد با شعار «دانشجو، مبارزه و خدمت» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. به گزارش خراسان رضوی در این همایش بزرگ که به دعوت بسیج دانشجویی مشهد برگزار شد، آیت ا... علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان، سردار فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع)، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی دیگر از مسئولان، استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی در کنار دانشجویان حضور داشتند.
آیت ا... علم الهدی در این همایش با بازخوانی تاریخی رویداد 16 آذر گفت: فاصله آن روز و تهاجم دشمن تا امروز 66 سال است اما این مدت یک تاریخ دوبخشی است. بخش اول این سال‌ها سلطه شیطانی آمریکا بر مردم ما بود و بخش دوم این 66 سال، استکبار ستیزی قهرمانانه و پیروزی‌های پیاپی عزیزان به پا خواسته ما که سرنوشت این 66 سال به یک ذلت و شکست مفتضحانه جهانی استکبار آمریکایی مبدل شد. وی افزود: در حقیقت تمام این حرکت‌هایی که آمریکا، چه در زمان سلطه بر این آب و خاک و چه در زمان شکست و بریدنش از این سرزمین، آخر نتیجه به این رسید که امروز در روی کره زمین یک سرزمین پیدا نمی‌شود که پرچم آمریکا را آتش نزند و نقطه‌ای از دنیا وجود ندارد که غریو توفانی مرگ بر آمریکا در آن جا نپیچد.
هزینه‌ها کمتر از  ارزش پیروزی است
آیت ا... علم الهدی تصریح کرد: هزینه‌هایی که در طول این 66 سال داده ایم، از خیل عظیم شهدا و از بین رفتن برخی منافع ما و هزینه‌هایی که مردم ما داده‌اند، به مراتب کمتر از ارزش این پیروزی جهانی است که انقلاب ما در دنیا برابر استکبار آمریکا به دست آورده است و خوشبختانه جریان انقلاب ما امروز یک جریان پیروز در منطقه بوده و استکبار آمریکا یک جریان شکست خورده ناتوان است.امام جمعه مشهد خطاب به دانشجویان حاضر در این همایش افزود: شما جمع فرهیخته نخبه، جوهره یک ملت به پا خواسته انقلابی هستید، شما آرم یک حرکت فداکارانه مردمی هستید که طی 40 سال عمر انقلاب نه تنها از مقاومت خسته نشده است بلکه مقاومتش افزون است. وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با بسیجی‌ها به مناسبت هفته بسیج داشتند در بین تمام رهنمودهای سازنده و حکیمانه شان نکته جالبی که توجه همه را جلب کرد، یک اعلام ولایی فرماندهی و حکومتی به بسیج بود. این یک موعظه و توصیه حکیمانه و نصیحت رهبر انقلاب به عناصر به پاخواسته انقلابی نبود، این یک فرمان ولایی و حکومتی از طرف فرماندهی کل قوا به بسیج بود.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اشکال مختلف جنگ دشمنان با ایران تصریح کرد: آمادگی جنگ سخت این است که جریان استکبار با تمام امکانات نظامی و تسلیحاتی اش حدود 30 سال است کشور ما را محاصره کرده و جرئت حمله ندارد که این به خاطر آمادگی شماست. آمادگی در برابر جنگ سخت دشمن بین شما عزیزان غیور و دلاور وجود دارد و آن خونی که در رگ دارید در حال جوشش است و جوشش همین خون امکان تهاجم به دشمن را نمی‌دهد. وی ادامه داد: عرصه دوم جنگ نیمه سخت است که نمونه‌های آن فتنه‌ها و توطئه‌های استکبار آمریکایی است که برای کشور ما به وجود می‌آورد، مثل حوادث اخیر که دشمن چند بار از سال 78، 88، 96 و در سال 98 این جنگ را تجربه کرد. شکست دشمن  در این مرحله نیز فاحش است، در هر مرحله از این جنگ نیمه سخت دشمن عوامل و مزدورانش را به عنوان آشوبگر، بفرستد تا آشوبگری، تخریب، آتش سوزی و آدم کشی راه بیندازند. در این مراحل سخت‌ترین اش امسال بود و شکست دشمن در این مرحله نیز فاحش‌تر و مفتضحانه‌تر از همه وقت بود. چون اگر در سال 88 و آن فتنه، جنگ نیمه سخت را 3-4 ماه ادامه داد، در سال 98 جنگ نیمه سخت دشمن دو روزه جمع آوری و از میان برداشته شد.  یعنی قدرت، آمادگی و در عرصه بودن شما عزیزان فداکار ایثارگر، در جنگ نیمه سخت دشمن در سال  98 چندین برابر نسبت به سال 88 اضافه شده است. آیت ا... علم الهدی ادامه داد: امروز در سال 98 به دشمن و دنیا نشان داده شد که دشمن ما فوق العاده ناتوان و ذلیل است، با همه مزدوران و عواملی که دارد، نیروهای بسیجی در عرصه و فداکار ایثارگر ما جنگ نیمه سخت دشمن را دوروزه جمع کردند و بیشتر از این طول نکشید. این اتفاق در حقیقت قدرت و عظمت شما را بیشتر ثابت می‌کند و از آن طرف بی خاصیتی، ضعف و ناتوانی دشمن استکباری در عداوت و دشمنی هایش را ثابت می‌کند.
یک اقلیت در کشور چشم به دروازه غرب دارند
آیت ا... علم الهدی در ادامه با اشاره به شرایط امروز کشور گفت: وضعیت امروز ما در برابر دشمن و در مقامل تهاجم جهانی، مقام معظم رهبری فرمودند وضعیت ما، وضعیت پیغمبر(ص) و مسلمانان در جنگ احزاب است، جامعه ما در واقع به همان اقلیت و اکثریت تقسیم شده است و دشمن هرچه قدرت و امکانات دارد در دنیا علیه ما بسیج کرده است. در کشور ما نیز امروز یک اقلیت وجود دارد که چشم به دروازه غرب دارند و معتقدند باید اروپا و آمریکا با ما آشتی کنند تا مشکلات ما حل شود، این‌ها همان‌هایی هستند که منافقین در آن‌ها نفوذ کردند. اما اکثریت توان شماست، در بدنه اجتماع اکثریت را شما تشکیل می‌دهید، اکثریت مومن به قرآن‌اند، مومن به پیغمبر و امام زمان(عج) هستند، اکثریت معتقدند مقام معظم رهبری حجت امام زمان است. وی تصریح کرد: باید مقاومت و ایستادگی کنیم، دشمن تمام کارش شده و بیش از این در چنگ دشمن چیزی نمانده، اما براساس فرموده مقام معظم رهبری به ویژه خطاب به بسیجیان باید هم تاکتیک داشته و هم آماده باشید. یعنی اگر یک روزی استیصال و بیچارگی دشمن،  او را به جنگ سخت وادار کرد، با قدرت و تاکتیک مقابل دشمن بایستیم.
میدان جنگ نرم دشمن عرصه انتخابات است
وی درباره جنگ نرم دشمن نیز گفت: جنگ نرم در عرصه‌های سیاسی است، امروز نزدیک انتخابات است، میدان جنگ نرم دشمن عرصه انتخابات است.  امروز قدرت نظامی و هوشیاری و بصیرت شما به حدی بالاست که دشمن قدرت ندارد عوامل نفوذی و جاسوس خود را بر جریان انتخابات و در آرای مردم و مجلس دخالت دهد، مردم ما عوامل نفوذی و جاسوس دشمن را از هر طرف که باشد رنگش را می‌شناسند و نمی‌گذارند. اما مسئله این جاست که ما وقتی مجلس را تشکیل دادیم دشمن می‌آید تا از بین آن‌هایی که ما انتخاب کرده ایم عامل نفوذی انتخاب و استخدام کند، این خطر است.
دشمن در عناصری که با رهبری زاویه دارند نفوذ می‌کند
امام جمعه مشهد افزود: دشمن از چه جریانی می‌تواند عامل نفوذی بر جریان سرنوشت ساز ما استخدام کند؟ از جریانی که با رهبری زاویه دارد. این را بدانید، هر عنصری که با رهبری زاویه دارد، در هر جریان و جناحی، ولو این که امروز عامل نفوذی دشمن نباشد، بعدا در استخدام دشمن در می‌آید، چه در مجلس و چه در دولت، در هر عرصه ای. عناصری که با رهبری زاویه دارند، ولو این که تفکرات ملی داشته باشند ولو این که از طرف مردم نقطه وابستگی به دشمن نداشته باشند ولی آن‌ها کسانی هستند که دو روز دیگر دشمن همین افراد را به عنوان نفوذی استخدام می‌کند. آیت ا... علم الهدی ادامه داد: امیدواریم با بصیرت شما عزیزان نگذارید در عرصه‌های اقتدار نظام عناصری راه پیدا کنند که با رهبری نظام دارای زاویه هستند. ستون خیمه این نظام رهبری است و تا ستون پابرجاست این خیمه با کمال قدرت  استوار است، دشمن اگر بخواهد عامل نفوذی انتخاب کند از کسانی انتخاب می‌کند که پای این ستون نیستند. شما عزیزان بسیجی باید در همه عرصه‌ها از جمله عرصه انتخابات حضور پیدا کنید و این عرصه در تصرف شما باشد و با قدرت انقلابی خودتان باید به عنوان جوان عظیم انقلابی از ورود هر عنصر زاویه دار با رهبری و ارزش‌های نظام به این محور جلوگیری کنید.
سردار فدوی: دشمن متحیر مانده است
جانشین فرمانده سپاه پاسداران نیز با بیان این که خدا بهترین نتیجه را برای بندگانش رقم می‌زند، گفت: این قاعده بیش از 40 سال برقرار است، دشمن دیوانه می‌شود که چطور نمی‌تواند آسیبی به توانمندی انقلاب اسلامی برساند و در حوادث اخیر متحیر ماندند که چطور شما این کار انجام می‌دهید.به گزارش فارس، سردار «علی فدوی» با اشاره به روند دشمنی‌ها با ایران طی 40 سال گذشته، افزود: آیا کسی می‌تواند از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با شرارت‌هایی که دشمن بر سر ما آورده‌ است حتی یک پیروزی برای آن‌ها نام ببرد؟ نه نمی‌تواند، حتی در عراق، یمن و سوریه نمی‌توانند یک پیروزی نام ببرند، این معادله چطور قابل توجیه است؟ پاسخ این است که بر پایه خدا قابل توجیه است.
جانشین فرمانده سپاه با بیان این که در معادله مادی این قابل توجیه نیست، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند، در آن شرایط ما مکلف به انجام تکلیف هستیم و مکلف به نتیجه نیستیم، عده‌ای فکر کردند نتیجه مهم نیست، در حالی که نتیجه مهم است، نتیجه را خدا رقم می‌زند و نتیجه انجام تکلیف است، یک‌سری تکالیف داریم و خود آدم بهتر می‌داند که تکلیف را انجام داده یا نداده است، ما نباید نگران نتیجه باشیم، چون خدا بهترین نتیجه را برای بندگانش رقم می‌زند.
می خواستند مردم را با گرفتاری‌های اقتصادی به میدان بیاورند
جانشین فرمانده سپاه با اشاره به تلاش‌های اخیر دشمنان طی سال‌های گذشته ادامه داد: آمریکایی‌ها برنامه داشتند با انواع گرفتاری‌های اقتصادی مردم را  در سال ۹۶، تابستان ۹۷ و در وقایع اخیر ۹۸ به میدان بیاورند، وقتی مردم فهمیدند دارایی‌هایشان یک سوم شده است، با بصیرت فهمیدند در کنار دغدغه‌های واقعی شان، عده‌ای می‌خواهند از این جریان سوءاستفاده کنند.
دانشجو باید همواره آماده باشد
سردار فدوی به ویژگی‌های یک دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: دانشجو باید همواره برای ایستادن در جبهه حق آماده و دارای چندین ویژگی باشد که از آن‌ها می‌توان به مبارزه با استکبار و ظلم اشاره کرد، همچنین در احکام اسلام، ازدواج برای جوانان واجب می‌شود، یک جوان پس از رسیدن به سن بلوغ نمی‌تواند بهانه‌ای برای ازدواج نکردن خود داشته باشد.