تظاهرات گسترده در بغداد در حمایت از مرجعیت دینی

ساکنان بغداد دیروز برای دومین روز پیاپی، تظاهراتی را در حمایت از مرجعیت دینی و محکومیت مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار کردند. شبکه خبری المیادین گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان شعارهایی را در رد اقدامات تخریبی سر دادند و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در میدان التحریر به آتش کشیدند.
به گزارش المیادین، نقطه آغاز تظاهرات از خیابان‌های «فلسطین»، «الحبیبیه» و «الشعب» به سمت میدان التحریر بود و تظاهر ‌کنندگان پلاکاردهایی را در حمایت آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در دست داشتند و شعارهایی را در حمایت از وی سر دادند.
در همین ارتباط، شیوخ عشایر استان کربلاء اعلام کردند که به توافق رسیده‌اند، اجازه ندهند مردم سایر استانها از روز یکشنبه آتی، برای حفظ امنیت و ثبات این شهر، وارد کربلا شوند. عشایر همچنین از سرویس‌های امنیتی خواستند تدابیر امنیتی را علیه تمامی کسانی اتخاذ کنند که قصد دارند امنیت را بر هم بزنند و در مقابل، از معترضانی حمایت کنند که به صورت مسالمت‌آمیز خواستار مطالبات قانونی خود هستند.
شبکه خبری «الفرات» عراق نیز از تظاهرات گسترده در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد خبر داد و اعلام کرد که تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های عراق را در دست داشتند.


به گزارش این شبکه، تظاهرات‌کنندگان همچنین تاکید کردند که این تظاهرات باید به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شود و علیه افراد خرابکار و نفوذی است.
عراق آرام است
منابع عراقی اعلام کردند که آرامش بر بیشتر مناطق عراق حاکم است و معترضان برخی مسیرها و پل‌ها را باز کرده‌اند.
استان ذی‌قار اخیرا شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود که در جریان آن ده‌ها تن کشته شدند.
کمیته شفافیت دستور بازداشت استاندار اسبق نینوا به اتهام فساد مالی را صادر کرد.
ازسوی دیگر مجلس عراق پیش‌نویس قانون کمیساریای عالی انتخابات را تصویب کرد.
همزمان دو منبع نظامی در عراق از شلیک دو خمپاره مورتر به پایگاه هوایی بلد خبر دادند.
این منابع گفتند دو خمپاره مذکور در داخل این پایگاه فرود آمدند و گزارشی درباره تلفات جانی این حمله وجود ندارد. پایگاه هوایی بلد در اختیار نیروهای آمریکایی است و در 80 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان غذا و دارو: ذخایر دارویی کشور اطمینان بخش است تاکید آیت‌الله سیستانی بر انجام اصلاحات واقعی در عراق و تعیین نخست‌وزیر بدون مداخلات خارجی با مردم دوست باشید - مردم، صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند زنگنه خطاب به برخی اعضای اوپک: هیچ محدودیتی برای تولید نفت ایران نمی‌پذیرم در پایان چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام شد ایران و 1+4 در حمایت از برجام و تعهد به آن متحد هستند چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند تظاهرات گسترده در بغداد در حمایت از مرجعیت دینی سازمان ملل: ارتش میانمار قصد دارد اقلیت روهینجا را نابود کند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسماً دستور استیضاح ترامپ را صادر کرد وزارت اطلاعات: عوامل پروژه انفجار و کشته‌سازی در خوابگاه دانشجویی دستگیر شدند یادداشت مدیرمسئول از انبار باروت تا انبان نان رئیس سازمان بهزیستی: هزینه آزمایش‌ ژنتیک برای افراد تحت پوشش رایگان است زیرگذر استاد معین 22 بهمن به بهره‌برداری می‌رسد واکنش سفارت تهران در لندن به انتشار سندی جعلی با هدف تخریب روابط ایران با برخی کشورها معاون اول رئیس‌جمهور: سازوکارهای لازم را برای اعمال حق اعتراض مردم تمهید کنیم