چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از آمریکا خواست سیاست غلط اعمال فشار حداکثری علیه ایران را متوقف کند و از تحمیل تحریم‌ها یا تهدیدهای مربوط به استقرار نیروها در خاورمیانه دست بردارد.
«هوا چون اینگ» از ایالات متحده خواست تا فشار حداکثری علیه ایران و همچنین تحریم‌ها و تهدیدهای مربوط به استقرار نیروها را متوقف کند و برای کاهش تنشها در خلیج فارس،یک راه حل دیپلماتیک پیدا کند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد تعلیق فعالیت یک شرکت روسی در تاسیسات فردو ایران گفت ایالات متحده نه تنها به طور یک جانبه از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شده است و فشار حداکثری بر ایران اعمال میکند بلکه سایر طرف‌های باقی مانده در برجام را به تحریم یا اعمال مجازات تهدید میکند.
وی اظهارداشت ما از ایالات متحده می‌خواهیم که سیاست اشتباه خود برای اعمال فشار بر ایران را اصلاح کند، فرصت تلاش‌های دیپلماتیک توسط سایر احزاب را باقی بگذارد و شرایطی را برای کاهش تنش‌ها در منطقه فراهم کند.


هوا ضمن انتقاد از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد تصمیم‌های واشنگتن مانند ترک برجام به عنوان یک توافق مهم بین المللی، تنها باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه شده است.
این مقام وزارت امور خارجه چین افزود: ما همچنان اعتقاد داریم که گفت‌و‌گو و مذاکره تنها راه صحیح برای حل مساله هسته‌ای ایران است.
هوا چون اینگ گفت: ما امیدواریم همه طرف‌های باقی مانده در برجام این توافقنامه را به طور کامل اجرا کنند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان غذا و دارو: ذخایر دارویی کشور اطمینان بخش است تاکید آیت‌الله سیستانی بر انجام اصلاحات واقعی در عراق و تعیین نخست‌وزیر بدون مداخلات خارجی با مردم دوست باشید - مردم، صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند زنگنه خطاب به برخی اعضای اوپک: هیچ محدودیتی برای تولید نفت ایران نمی‌پذیرم در پایان چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام شد ایران و 1+4 در حمایت از برجام و تعهد به آن متحد هستند چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند تظاهرات گسترده در بغداد در حمایت از مرجعیت دینی سازمان ملل: ارتش میانمار قصد دارد اقلیت روهینجا را نابود کند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسماً دستور استیضاح ترامپ را صادر کرد وزارت اطلاعات: عوامل پروژه انفجار و کشته‌سازی در خوابگاه دانشجویی دستگیر شدند یادداشت مدیرمسئول از انبار باروت تا انبان نان رئیس سازمان بهزیستی: هزینه آزمایش‌ ژنتیک برای افراد تحت پوشش رایگان است زیرگذر استاد معین 22 بهمن به بهره‌برداری می‌رسد واکنش سفارت تهران در لندن به انتشار سندی جعلی با هدف تخریب روابط ایران با برخی کشورها معاون اول رئیس‌جمهور: سازوکارهای لازم را برای اعمال حق اعتراض مردم تمهید کنیم