وزیر کشور اعلام کرد دعوت از افراد توانمند جهت ثبت‏نام در انتخابات مجلس

وزیر کشور اعلام کرد که ثبت‌نام‌ها نسبت به دوره مشابه قبلی تاکنون۲۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‏فضلی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و محل ثبت‌نام ها در جمع خبرنگاران گفت: ۹۱۶۲ نفر تا این لحظه در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند که نشان از ۲۰ درصد افزایش ثبت‌نام نسبت به دوره مشابه قبلی است.
وی ادامه داد: از این از این ۹۱۶۲ نفر ثبت‏نام‏شده تعداد ۹۸۶ نفر زن و مابقی از آقایان هستند. وی افزود: در خبرگان نیز امروز ۱۹ نفر ثبت‏نام کردند. البته تاکید می‌کنم آنهایی که از نظر علاقه و توانمندی علمی خود را در حد مجلس شورای اسلامی می‌دانند و مطمئن هستند در آن جایگاه می‌توانند به ملت خدمت کنند دریغ نکنند و برای ثبت‌نام اقدام کنند. وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات مسابقه در خیرات است، تاکید کرد: تلاش‏مان این است که توافقی که با شورای نگهبان به آن رسیده‌ایم در زمینه رسیدگی به صلاحیت همه داوطلبان را پیگیری کنند و متناسب با مر قانون و براساس مدارکی که باید مراجع چهارگانه ارائه کنند کار پیش رود. رحمانی‏فضلی با بیان اینکه عدم احراز شاید چندان برای مردم و داوری افکار عمومی اقناع‏کننده نباشد، تصریح کرد: ما با شورای نگهبان به این توافق رسیدیم و امیدواریم شورای نگهبان در فرصت باقی‏مانده کارگروه‌های رسیدگی را افزایش دهد. باید کاری کنیم که همه مدارک و مستندات حتما دیده شود تا حقی ضایع نشود.
وزیر کشور گفت: امشب باید انتخاب هیئت‌های اجرایی به پایان رسد و براساس گزارشی که به من رسیده بیش از ۸۰ درصد از آنان به تایید شورای نگهبان رسیدند و مابقی هم این روند را طی می‌کنند و از فردا کار رسیدگی را آغاز می‌کنم. وی در پاسخ به این پرسش که احتمال تمدید ثبت‌نام وجود دارد، گفت: در این هفت روز زمان کافی برای کسانی که علاقه‌مند بودند فراهم است و فکر نمی‌کنم ما اجازه تمدید داشته باشیم.
وی افزود: چهار کارگروه برای این موضوع تشکیل شد که یکی مسئولیتش با صدا‏و‏سیما بود و دیگری نیز کارگروهی بود که ناجا، اطلاعات و بسیج، سپاه آن را تشکیل می‌داد. کارگروه‌های فنی با مسئولیت وزارت نفت و کارگروه فضای مجازی نیز با مسئولیت وزارت اطلاعات کار خود را انجام دادند. رحمانی‏فضلی تاکید کرد: تقاضای ما این است که این کارگروه‌ها خود برای مردم توضیح دهند و شفاف‌سازی کنند. همچنین صداوسیما هم باید از این کارگروه‌ها و مسئولان آن بخواهد که در این زمینه توضیح دهند. وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره نتایج رایزنی با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: همه اجزای انتخابات الکترونیکی است به جز دو قسمت که یکی از آنها احراز هویت است و عمدتاً نگرانی نامزدهای انتخابات همیشه همین بحث است. در این بخش امکان تخلف و اشتباه زیاد است. رحمانی‏فضلی تاکید کرد: نحوه رای دادن و شمارش آرا هم برای الکترونیکی انجام شدن جای بحث دارد که در انتخابات شوراها در ۱۴۰ شهر ثبت‌نام و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام شد. با توجه به تعداد بالای داوطلبان شورای شهر حداکثر ظرف ۲ ساعت نتایج آن حوزه‌ها اعلام شد.