علی مطهری در جمع دانشجویان: تنها نهاد قانونگذار کشور مجلس است

علی مطهری در جمع دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر در پاسخ به سوالی درباره علنی کردن فهرست اموال خود گفت: من یک خانه ۵۷۶ متری دارم که یک کوچه پایین‏تر از حسینیه ارشاد است، همچنین یک پژو پارس دارم و یک واحد آپارتمان هم برای پسرم گذاشتم و سهامی هم در انتشارات صدرا دارم که ناشر آثار استاد مطهری است. البته این اموال را قبل از نمایندگی داشتم و بخشی از آنها را هم پیش از انقلاب داشتم.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس درباره تصمیم اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص اصلاح قیمت بنزین گفت: این موضوع یکی دوسالی است که در دولت و مجلس ضرورتش مطرح شده، در برنامه ششم و بودجه سال 98 نیز مجلس این اختیار را به دولت داده که قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد و درآمد حاصله را صرف اشتغال، حمل و نقل عمومی و نیازمندان کند. به هر حال با توجه به اینکه در شرایط تحریم ما امکان واردات بنزین را نداریم رهبری چند‏بار پیگیری این موضوع را مطرح کردند.
وی افزود: دولت هم این طرح را در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا آورد و همان‏جا تصمیم گیری شد اما متاسفانه هم با شیب تند و هم به نحو بدی اجرا شد. پیش از آن دولت و مجلس برای انجام این کار توپ را به زمین یکدیگر می‌انداختند و گاهی ملاحظه انتخابات را می‌کردند. من خودم پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را در صحن مجلس دادم ولی مجلس به آن رای نداد. مطهری با تاکید بر اینکه «‏افزایش قیمت بنزین برای تامین کسری بودجه دولت نبوده، بلکه کل درآمد آن قرار است به مردم برگردد»‏ اضافه کرد: در اینکه اتفاق خیلی بدی افتاده تردیدی نیست. هم تصمیم بدی گرفته شده و هم بد اجرا شده، خیلی‌ها از دولت و مجلس هم غافلگیر شدند. رئیس‌جمهوری به عنوان مقام اول اجرایی قطعا در این باره مسئول است. اگر شرایط عادی بود حتی باید ایشان را در مجلس استیضاح می‌کردیم اما حالا شاید این کار به صلاح نباشد؛ لذا استیضاح وزیر کشور به عنوان مسئول اجرای این طرح را پیگیری می‌کنیم که بسیار بد عمل کردند و مردم را قانع نکردند. می‌توانستیم خیلی کارها انجام دهیم که این‏طور نشود. این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: حالا باید چه کار کنیم؟ آیا به این موضوع دامن بزنیم که اصل نظام به خطر بیفتد یا در حدی که لازم است انتقاد کنیم و وادار کنیم کسانی که مسئولیتی داشتند عذرخواهی کنند. می‌توانند بگویند اشتباه کردیم و دل مردم را به دست بیاورند. وی با بیان این‌که «برخی موانع باعث شده از قدرت مجلس کاسته شود» گفت: طبق قانون اساسی تنها نهاد قانونگذاری مجلس است، اما شوراهایی تاسیس شد که به جای مجلس قانونگذاری می‌کنند. اخیرا هم در این باره نامه‌ای به رهبری نوشتم و خواستم این مشکل را حل کنند.