سرپوش گذاشتن بر خطاي خانم فرماندار

«آرمان ملي» از اظهارات استاندار تهران گزارش مي‌دهد
سرپوش گذاشتن بر خطاي خانم فرماندار
محسني بندپي: منظور فرماندار شهر قدس مقابله با ابزار فيزيکي بود نه اسلحه
آرمان ملي: استاندار تهران در توضيح اظهارات روزهاي اخير فرماندار شهر قدس مي‌گويد منظور فرماندار شهر قدس مقابله با ابزار فيزيکي بود نه اسلحه. انوشيروان محسني بندپي تأکيد دارد که در فرمانداري هيچگونه اسلحه‌اي وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند. چند روز پس از انکه عبدالرضا رحماني فضلي، وزير کشور در يک برنامه تلويزيوني، از فرماندار شهر قدس و مديريت او در صحنه در جريان اعتراضات مردم تمجيد کرده بود، فرماندار شهر قدس روايتي دسته اول از ماجرا‌هاي قلعه حسن خان بازگو کرد. ليلا واثقي گفت که در جريان تظاهرات مردم شهرستان در روز 25 آبان، نيروي انتظامي نمي‌خواست با مردم مقابله کند و نيرو‌هاي فرمانداري هم آنجا را خالي کرده و رفتند: «فقط تعداد کمي از پرسنل مرد فرمانداري مانده بودند. مهاجمان رفتند پمپ بنزين ثارا... را آتش زدند و برگشتند. وقتي رسيدند که تعدادي از نيرو‌هاي انتظامي داخل فرمانداري که مسئول حفاظت بودند رفته بودند اطراف شهرداري براي محافظت. يک تعداد محدودي اينجا در فرمانداري ماند و وقتي جمعيت را با آن خشم ديدند، از در ورودي فرمانداري عقب‌تر آمدند. معترضان در را شکستند و سينه سپر کردند و گفتند اگر مي‌توانيد ما را بزنيد، چون مي‌دانستند نيروي انتظامي دستور شليک ندارد». پس از اين اظهارات، روز سه‌شنبه استاندار تهران توضيحاتي را در خصوص صحبت‌هاي ليلا واثقي، فرماندار شهر قدس ارائه کرد. استاندار تهران گفت: منظور ايشان اين بوده که هر کسي وارد فرمانداري شد با استفاده از ابزار فيزيکي با آنها مقابله کنند. در فرمانداري هيچگونه اسلحه‌اي وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند. ايشان به زودي توضيحاتي در اين خصوص ارائه خواهند داد.


بازديد از ستاد انتخابات
انوشيروان بندپي استاندار استان تهران از محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي بازديد کرد. وي در جمع خبرنگاران با ابراز رضايت از رسيدگي و روند ثبت‌نام داوطلبان گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامي داراي يک قانون اساسي مردم‌نهاد هستيم که تمام صفحات آن تجلي حضور مردم است. اکنون نيز انتخابات دور يازدهم مجلس و ميان‌دوره‌اي خبرگان را با نظم و شفافيت برگزار خواهيم کرد و هر فردي که اين صلاحيت را در خود مي‌بيند که در تبيين قانون و نمايندگي مردم نقش داشته باشد، مي‌تواند کانديدا شود.
خسارت‌هاي جاني و مالي اعتراضات
استاندار تهران در خصوص ميزان خسارات شلوغي‌هاي اخير گفت: در استان تهران 29 جايگاه پمپ بنزين دچار آتش‌سوزي شد و بيش از 140 بانک به طور کامل تخريب شدند. برخي از شهرداري‌ها نيز مانند صالحيه به طور کامل تخريب شدند و برخي از فرمانداري‌ها 10 تا 15 درصد آسيب ديدند. تمام تلاش ما اين است که چهره شهر را هرچه زودتر از اين اغتشاشات پاک کنيم. وي ادامه داد: به بانک مرکزي نامه زديم که دنبال بيمه و ساير امور نباشد و هرچه زودتر براي رفاه حال مردم بانک‌ها را وارد مدار خدمت‌رساني کنيم. اکنون نيز 20 پمپ بنزين به حالت عادي برگشته و 3 جايگاه نيز امروز وارد مدار خواهند شد. استاندار تهران در خصوص تعداد بازداشت‌شدگان گفت: در اين چند روز تعداد 2021 نفر بازداشت شدند که خيلي از اين افراد به سبب اينکه احساسي عمل کرده بودند و بار اول بود، پس از يک بازجويي ساده با دستور محاکم قضايي آزاد شدند اما آن دسته از افرادي که به صورت هدفمند و سازماندهي شده به دنبال اغتشاش بودند هم‌اکنون بازجويي آنها ادامه دارد. بندپي در خصوص کشته‌شدگان گفت: در اين روزها دو شهيد از ملارد داشتيم و تعداد زخمي‌هاي نيروي انتظامي از اغتشاشگران بيشتر بود. وي در ادامه افزود: 27 کانون بو در جنوب و جنوب‌غربي يعني از شهرري تا فرودگاه امام وجود دارد که مهم‌ترين آنها آرادکوه است که در اين منطقه روزانه 7000 تن پسماند خانگي انباشت مي‌شود. از اين پسماندها بوي نامطبوعي به وجود مي‌آيد و هنوز ما نتوانستيم آنجا را طبق اصول علمي ساماندهي کنيم. بندپي افزود: شهرداري تهران موظف شده که طرح پسماند را تدوين کند و هم‌اکنون با کارشناسان خارجي در حال مشورت است. ضمن آنکه قرار است محل آن نيز که اکنون چسبيده به تهران است، به نطقه ديگري انتقال داده شود. استاندار تهران در خصوص ميزان خسارات شلوغي‌هاي اخير گفت: در استان تهران 29 جايگاه پمپ بنزين دچار آتش‌سوزي شد و بيش از 140 بانک به طور کامل تخريب شدند. برخي از شهرداري‌ها نيز مانند صالحيه به طور کامل تخريب شدند و برخي از فرمانداري‌ها 10 تا 15 درصد آسيب ديدند. تمام تلاش ما اين است که چهره شهر را هرچه زودتر از اين اغتشاشات پاک کنيم. وي ادامه داد: به بانک مرکزي نامه زديم که دنبال بيمه و ساير امور نباشد و هرچه زودتر براي رفاه حال مردم بانک‌ها را وارد مدار خدمت‌رساني کنيم. اکنون نيز 20 پمپ بنزين به حالت عادي برگشته و 3 جايگاه نيز امروز وارد مدار خواهند شد.
معترضان آزاد شدند
استاندار تهران در خصوص تعداد بازداشت‌شدگان گفت: در اين چند روز تعداد 2021 نفر بازداشت شدند که خيلي از اين افراد به سبب اينکه احساسي عمل کرده بودند و بار اول بود، پس از يک بازجويي ساده با دستور محاکم قضايي آزاد شدند اما آن دسته از افرادي که به صورت هدفمند و سازماندهي شده به دنبال اغتشاش بودند هم‌اکنون بازجويي آنها ادامه دارد. بندپي در خصوص کشته‌شدگان گفت: در اين روزها دو شهيد از ملارد داشتيم و تعداد زخمي‌هاي نيروي انتظامي از اغتشاشگران بيشتر بود.