پولشویی ۵ هزار میلیاردتومانی باند ۳۰۰ نفره در گلستان

سرویس جامعه جوان آنلاین: غلامحسین اسماعیلی در ابتدای نشست خبری خود ضمن تشکر از مردمی که در روز‌های تلخ اغتشاشات، صف خودشان را از صف اراذل و اوباش جدا کردند، گفت: بلافاصله پس از بازداشت، اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان وقایع اخیر آزاد شدند و تعداد دانشجویان بازداشتى کمتر از انگشتان یک دست است، اما هیچ کس از آنهایى که سنگ دانشجویان را به سینه مى‌زنند، خبرى از آزادى دانشجویان منتشر نکردند.
وی تصریح کرد: تخریب اموال عمومی، آتش زدن اماکن، غارت فروشگاه‌ها و مراکز دولتی و شخصی، به شهادت رساندن تعدادی از مدافعان امنیت و کشتن جمعی از شهروندان بیگناه، کار گروهی خاص از اراذل و اوباش بود که وابستگی تعدادی از آن‌ها به گروهک‌های ضد‌انقلاب و خارج‌نشین محرز شد و جمعی از آن‌ها تحت هدایت سرویس‌ها و رسانه‌های بیگانه عملیات خرابکارانه‌ای را در تعدادی از شهر‌ها رقم زدند.
کشته‌سازی‌ها دروغ بود و برخی‌شان زنده‌اند
اسماعیلی تأکید کرد: در بین اسامی‌ای که دشمنان اعلام کردند ما افراد متعددی را داریم که زنده هستند و با آن‌ها مصاحبه کردیم و مشخصات دقیق‌شان وجود دارد؛ کشته‌های بی ربط و درگذشتگان عادی را هم آوردند که یک نمونه آن خانواده نیکتا اسفندانی است. چقدر سر و صدا کردند که دختر چهارده ساله‌ای در اغتشاشات به ضرب گلوله کشته شده است! خانمی‌که هیچ ربطی به این موضوعات نداشته و هم پزشکی قانونی تأیید کرده و هم خانواده که در اثر مسمومیت فوت کرده است.


وی افزود: این‌ها اشخاصی را در بیمارستان‌ها داشتند که اگر کسی مرد به ما اسم بدهید! اعلام شده که در بیمارستان یک دختر خانمی‌به نام نیکتا اسفندانی مرده و آن‌ها نیز اسم وی را به عنوان کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر بردند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت‌: این شگردی کهنه است و در فتنه ٨٨ همین کار را انجام دادند، هم کشته‌سازی و هم آمار‌سازی کردند و اسم سعیده پورآقایی را بردند و گفتند خانواده شهید است و برای وی در تهران مجلس ترحیم گرفتند و به مجلس ترحیم او رفتند و مجلس فاتحه برایش برگزار کردند، سپس این خانم را آوردیم و وی نیز مصاحبه کرد و گفت من زنده‌ام!
اسماعیلی تصریح کرد: کسانی که در مجلس ترحیم به جای خانواده این فرد شرکت کردند خانواده سعیده پورآقایی نبودند. در بین کشته شدگان و جانباختگان علاوه بر شهادت مأموران انتظامی و امنیتی، بخش قابل توجهی از آن‌ها توسط همین اشرار کشته شدند.
محکومیت ١٣٠ میلیارد دلاری امریکا
اسماعیلى با بیان اینکه تا امروز بیش از ٣٦٠ پرونده شکایت شهروندانمان علیه دولت امریکا را رسیدگی کرده‌ایم، گفت: دادگاه‌های ما تا امروز بالغ بر ١٣٠ میلیارد دلار رأى بر محکومیت دولت امریکا و به نفع شهروندان آسیب دیده از اقدامات دولت امریکا صادر کرده که به لحاظ اینکه این آرا باید در عرصه بین‌المللى اجرا شود از دولت و وزارت امور خارجه تقاضا مى‌کنم به اجراى این احکامى که به نفع شهروندان ما و علیه دولت امریکا صادر شده، کمک کنند.
وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده پرهام آزادشهر هم گفت: این پرونده یکى از پرونده‌هاى مهم اقتصادى بود که در شعبه ویژه اقتصادى در استان گلستان مورد رسیدگى قرار گرفت و تمام متهمان این پرونده محکوم شدند.
وى افزود: این شرکت، یک شرکت خودرویى بود که تحت عنوان پیش فروش خودرو و معاملات خودرویى در استان‌هاى مختلف از جمله گلستان، سیستان و بلوچستان و برخى از استان هاى دیگر، اموال جمع زیادى را به غارت برده بود.
اسماعیلى تصریح کرد: در این پرونده، سیداحمد میرمحمدى فرزند حسن محکوم به ٢٠ سال حبس، ٧٤ ضربه شلاق، انفصال ابد از خدمات دولتى، ١٤١ میلیارد و ٨٢٥ میلیون و ٨٢٣ هزار و ٩٨٤ تومان رد مال در حق مالباختگان و ١١٢ میلیارد و ٨٧٩ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان ضبط ناشى از جرم محکوم شده است.
سخنگوى دستگاه قضایى گفت: مهدى قوانلو فرزند بهرامعلى به عنوان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى به ٢٠ سال حبس، ٧٤ ضربه شلاق، انفصال ابد از خدمات دولتى و ١١٢ میلیارد و ٨٧٩ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان ضبط اموال ناشى از جرم که این رقم، رقم مشترکى است، چون شریک جرم هستند، محکوم شده است.
وى افزود: نادر قوانلو فرزند بهرامعلى علاوه بر رد مال به میزان یک سوم مبلغ مذکور به اتهام اخلال در نظام اقتصادى به ١٠ سال حبس، ١٠ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتى محکوم شده است. در این پرونده مجموعاً ما ۲ هزار و ٩١٨ شاکى و مالباخته داشته‌ایم.
بازگشت بدهی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردی بدهکار بانکی
اسماعیلى در ادامه در پاسخ به سؤالى مبنى بر اینکه شنیده شده یکى از بدهکاران بزرگ بانکى دستگیر شده و اقداماتى جهت تسویه بدهى‌های وى در حال انجام است، آیا این خبر صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: یکى از افتخارات قوه قضائیه این است که به سراغ بدهکاران عمده بانکى رفتیم در حالى که بعضاً خود این بانک‌ها به دنبال وصول مطالبات خود نبودند. در مورد سؤال شما که احتمال مى‌دهم ناظر به بانک اقتصاد نوین باشد یکى از بدهکاران عمده این بانک را بازداشت کردیم و در حال حاضر در بازداشت است. رقم بدهى وى به بانک ۳ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بود که در همین ایام بازداشت تا امروز ۲ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان را تسویه کرد.
عبدالرضا داوری اتهامات متعددی دارد
سخنگوى قوه قضائیه در پاسخ به سؤالى مبنى بر اینکه شنیده شده که عبدالرضا داورى، مشاور رسانه‌اى آقاى احمدى‌نژاد به اتهام ارتباط با کانال آمدنیوز دستگیر شده، آیا اتهام وى ثابت شده و آخرین وضعیت پرونده وى به چه صورت است، بیان کرد: بازداشت این فرد را تأیید مى‌کنیم و اتهامات متعددى دارد. طبق قاعده حقوقى که همیشه بیان کردیم با توجه به ذکر اسامى از بیان جزئیات اتهامات معذوریم. البته موضوع ارتباط با این شبکه یکى از مواردى است که در مورد وی مطرح است و پرونده هنوز تحقیقات مقدماتى خود را طى مى کند و نتیجه دایر بر مدار تکمیل تحقیقات است.
جزئیات پرونده باند ۳۰۰ نفره پولشویی در گلستان
وى در پاسخ به سؤالى مبنى بر اینکه در ارتباط با آخرین جزئیات پرونده باند پولشویى در گلستان توضیح دهید، اظهار کرد: البته پرونده هنوز در مرحله بازپرسى است، اما از پرونده‌هاى مهم ماست و در این پرونده ٩ نفر به عنوان اعضاى اصلى باند بازداشت هستند.
اسماعیلى خاطرنشان کرد: بر اساس بررسى‌هاى انجام شده حدود ٣٠٠ نفر از اعضاى این باند هستند و مبلغى که در حوزه پولشویى و سوءاستفاده‌هاى مالى مطرح است بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رقم فعالیت مجرمانه این گروه اعلام شده است.
سخنگوى قوه قضائیه ادامه داد: خوشبختانه، با تدابیر جدید قوه قضائیه ما در همان ابتداى امر سعى مى‌کنیم اموالى را که متعلق به این باند‌ها هست، شناسایى کنیم تا از بین نرود. در ارتباط با این باند ٧٨ نفر را ممنوع‌المعامله کردیم تا اموال خود را جابه‌جا نکنند و ١٥٣ نفر را ممنوع‌الخروج کردیم. ١٨٠ حساب بانکى را بستیم و از اعضاى این باند تا امروز ٣٠ کیلو شمش طلا توقیف شده است. چهار خودروى گران‌قیمت با ارزش ١٥ میلیارد تومان، ١٠ ملک در منطقه گران‌قیمت املاک گرگان، یک زمین کشاورزى با عرصه بیش از ٢٠٠ هکتار، ١٠٠ دستگاه خودروى سنگین و نیمه سنگین و بیش از ٣٠٠ سند رسمى ملکى را توقیف و همچنین املاک و مستغلات مربوط به این گروه را در قبرس و افغانستان شناسایى کردیم.