معافیت  مالیاتی پرسروصدای هنرمندان واعدام برای گل کاری!

رویارویی دختر ایزدی با متجاوز
صحنه دردناک رویارویی دختر ایزدی پس از پنج سال، با متجاوز داعشی بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. این دختر ایزدی بعد  از دیدن متجاوز داعشی خطاب به او می گوید: «تو زندگی مرا نابود کردی،زمانی که ۱۴ سال بیشتر نداشتم به من تعرض کردی،بدترین ظلم‌ها را در حقم روا داشتی،من جای دختر تو بودم، رؤیاهایم را دزدیدی.» این ویدئو و صحبت های دختری که مورد تجاوز قرار گرفته با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی همراه بود. کاربری نوشت: «یکی این ویدئو رو بفرسته برای مردم عراق تا یادشون بیاد از چه شرایطی خارج شدن.» کاربر دیگری نوشت: «این برای مردم خود ما هم باید درس عبرتی باشه و بدونن که با میدون دادن به اغتشاشگرها ممکنه چه بلاهایی سر مردم مون بیاد.» کاربری هم نوشت: «مدافعان حرم رفتند تا این حیوون‌های داعشی پاشون به کشور ما باز نشه.»
 
 
اعدام در انتظار گل کاران!


«مجازات گل کاری مشخص شد.» در لحظه اول آدم از شنیدن  این خبرشوکه می شود اما بعد از خواندن متوجه موضوع می شود. روز گذشته همین خبر از پربازدیدهای فضای مجازی بود. مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته که  «هر کسی مبادرت به کشت خشخاش یا کوکا کند یا برای تولید مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیردارویی به کشت شاهدانه بپردازد علاوه بر امحای کشت بر حسب میزان کشت   مجازات خواهد شد.بار اول 10 تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی ، بار دوم ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق و بار سوم ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال جریمه نقدی و یک تا ۷۰ ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس و بار چهارم اعدام است. » کاربری نوشت:«گل‌کارهایی که توی گلخونه خونشون ماریجو انا می کارند بدونن  که ممکنه عاقبت کارشون به چوبه دار بکشه. »
 
 
محرومیت گازی در سیستان
تصویری از صف طویل سیلندرهای گاز در سیستان و بلوچستان هم از پربازدیدهای فضای مجازی بود. در شرح این تصویر آمده است که  «قیمت دولتی هر کدوم از این سیلندر ها هشت هزار تومنه و صفی که تشکیل میده گاهی به سه کیلومتر میرسه. قیمت بازار آزادش در شهرستان های استان سیستان و بلوچستان به ۲۵۰ هزار تومن رسیده.» کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی با بازنشر این تصویر از محرومیت های مردم این استان نوشتند. کاربری نوشت: «۹۰ درصد مردم استان از نعمت گاز لوله کشی محروم اند.ای کاش به گوش مسئولین برسه.» کاربر دیگری نوشت: «واقعا چرا باید در کشوری که این همه منابع گاز داره هنوز شهری وجود داشته باشه که گاز کشی نشده.» کاربری هم نوشت: «تا یه مدتی مسئولان در استان سیستان و بلوچستان زندگی نکنن محرومیت هاش رو درک نمی کنن.»
 
 
فراریان از مالیات!
یکی دیگر از موضوعات فراگیر شده در فضای مجازی متعلق به مبلغ هنگفت کسانی بود که یا از پرداخت مالیات معاف اند یا فرار مالیاتی دارند. در اینفوگرافی که برای این موضوع تهیه شده ادعا شده بود که وکلا در سال 9500 میلیارد تومان باید مالیات بدهند، پزشکان 7250 میلیارد، هنرمندان پنج هزار میلیارد، سپرده های بانکی 4250 میلیارد تومان و ... این در حالی است که بخش عمده این ها یا فرار مالیاتی دارند یا معاف از پرداخت مالیات هستند. کاربری نوشت: «باید در برخی موارد قانون اصلاح بشه و درباره معافیت های مالیاتی تجدید نظر بشه.» کاربر دیگری نوشت: «معمولا قشر مرفه جامعه که پول های هنگفتی هم در میارن یا از دادن مالیات طفره میرن یا معاف اند در حالی که از کارگر و کارمند جامعه مالیات دریافت میشه.» کاربری نوشت: «فقط با گرفتن مالیات از هنرمندان که معاف شدن میشه به 5/12 میلیون نفر یارانه بنزین داد!»
 
 
معافیت پر سر و صدا!
خبر معافیت بازیگران و هنرمندان از مالیات، موج انتقادهای زیادی به همراه داشت و کاربران واکنش های زیادی به این خبر داشتند. کاربری نوشت: «چرا باید یک کارمند حقوق بگیر، مالیات بده ولی بازیگر یا خواننده ای که برای بازی در یک فیلم یا خوندن یک ترانه چند صد میلیون می گیره مالیات نده؟!» کاربر دیگری نوشت: « برای شارژ دو هزار تومانی موبایل هم باید مالیات بدی ولی بازیگر باشی از مالیات معافی!» کاربر دیگری هم نوشت: «انتقاد هامنطقی نیست این معافیت ذیل بند ماده 139اصلاحی مالیات های مستقیم اعمال شده که با وضعیت فعالیت های فرهنگی و مطبوعاتی که در حال احتضار هستند منطقی است برای مستثنا کردن یک بخش از افراد مثلا هنرمندان باید قانون گذاری مجدد بشه و نوبخت نمی تونه خودش راسا افراد را کم و زیاد کنه!» کاربری هم نوشت: «انگار سیاست مدارهای ما برای طرفداری یک قشر کوچک جامعه می خوان بهشون باج بدن و الا وکیل و دکتر و بازیگر نداره همه باید مالیات بدن.»
 
 
پشت فرمون لایو نگیر!
«شجاع! لایو پشت فرمون آخه؟!». به‌تازگی فیلمی از یک برنامه تلویزیونی منتشر شده است که در آن دو مجری برنامه به انتقاد از رفتار شجاع خلیل زاده می‌پردازند. شجاع خلیل زاده در صفحه اینستاگرام خودش اقدام به لایو گرفتن پشت فرمان کرده است که پژمان بازغی و کامبیز دیرباز از او می‌خواهند دیگر این کار خطرناکش را تکرار نکند. آن‌ها از او می‌‌خواهند که یک روز خودش به برنامه بیاید و دلیل انجام این کارش را توضیح بدهد. دیرباز ضمن استفاده از لهجه مازندرانی، خطاب به خلیل زاده می‌گوید اگر کار مهمی هم داری که حتما باید لایو بگذاری حداقل بزن کنار خیابان تا پشت فرمان حواست پرت نشود. کاربری در این باره نوشت: «ما به سلبریتی‌هامون امیدوار بودیم که فرهنگ‌سازی کنن نه این که بیشتر بدآموزی داشته باشن!»