آغاز ماراتن انتخابات 98

وزیر کشور دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را صادر کرد. به گزارش ایسنا،  متن کامل دستور وزیر کشور که ساعت ۸ صبح دیروز خطاب به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور صادر شد، بدین شرح است:
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد. با عنایت به اینکه هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیئت‌های اجرایی حوزه‌های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ حداکثر در مدت ۶ روز تشکیل شوند، مقتضی است، بر اساس مواد ۳۱، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرمهای آن در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه‌های صادره نسبت به تشکیل هیئت اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند. این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می گردد، بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه وصول آن را بر اساس فرم شماره ۴ آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند.
در این خصوص سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار نهایی ثبت نام شدگان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس در روز اول را ۷۸۹ نفر اعلام کرد.
سیداسماعیل موسوی در پایان نخستین روز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۵۶ نفر به ستادهای ثبت‌نام مراجعه کردند و ۷۸۹ نفر ثبت‌نام نهایی شد و ۱۶۷ نفر هم کارشان در حال بررسی‌ است. ۷۲۶ نفر معادل ۹۳ درصد مرد بودند و ۶۳ نفر معادل ۷ درصد زن بودند.


موسوی تاکید کرد: بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان مربوط به استان تهران با ۲۲۱ نفر و کمترین آمار مربوط به کهگیلویه و بویراحمد با ۶ نفر بوده است.