در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد؛ مجلس ترحیم مرحومه « صدیقه فریدون» با حضور دکتر روحانی

مراسم ترحیم مرحومه مغفوره «صدیقه فریدون» همشیره مکرمه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در مسجد بلال صدا و‌سیما برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اعضای دولت، مسئولان کشوری و لشگری، مقامها و مسئولان قوه قضائیه، علما و فضلای حوزه علمیه قم، بیوت مراجع عظام تقلید، استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی گسترده از مردم و علاقه مندان برگزار شد، حاضران ضمن قرائت فاتحه، به رئیس‌جمهور تسلیت گفته و با وی ابراز همدردی کردند.
در این مراسم همچنین مداحان اهل‌بیت به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان سخنران این مراسم با ذکر برخی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری مرحومه صدیقه فریدون، یکی از ویژگی‌های آن مرحومه را اهل درد بودن و هم درد مردم بودن عنوان کرد.


وی افزود: مرحومه مغفوره بانویی صبور و درد آشنا و انسانی خدوم و خیر و خانه او محل رجوع دردمندان و نیازمندان بود.
حجت‌الاسلام نقویان با بیان اینکه دردمندی یکی از صفات بسیار مهم مسلمانی است، گفت: مسلمان کسی است که درد مسلمان و درد مردم را درک کند و خوشا به حال کسانی که اگر خودشان درد ندارند، با مردمشان همدرد باشند و آنگاه است که جامعه روی صلاح را خواهد دید.
وی با بیان اینکه ماندگاری امام علی(ع) نه به خاطر شمشیر زدنش بلکه به خاطر این بود که با مردمش همدرد بود، اظهارداشت: دعا می‌کنیم که خداوند مسئولان دردآشنا را توفیق همدردی بیش از پیش با مردم عطا فرماید.