آقای رئیس جمهور! شوخی می‌کنید؟

آفتاب یزد – گروه شبکه: روز چهارشنبه حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی گفته بود:« شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد من خودم هم اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم که اجرای این طرح این هفته است یا هفته آینده؛ چرا که به شورای امنیت کشور گفته بودم که زمان آن را به من هم حتی نگویید، چرا که به آنها گفته بودم در صداوسیما کارهای تبلیغاتی اجرای این طرح را انجام دهید و هر شبی که مناسب بود آن را اجرایی کنید. من هم مثل همه مردم ایران مطلع شدم
که صبح جمعه قیمت بنزین تغییر کرده است چرا که من هم این طرح را به شورای امنیت واگذار کرده بودم و به آنها گفته بودم که زمانش را به من نگویید چرا که این مصوبه در جلسه سران قوا مصوب شده است.»
این سخنان رئیس جمهور بسیار مورد توجه قرار گرفته و واکنش‌هایی را در پی داشته است. به زعم بسیاری این سخنان رئیس جمهور قانع‌کننده نبوده است.
> آقای روحانی!


نکند در اعتراض‌های بنزینی هم شرکت داشتید؟
در این راستا عصرایران طی یادداشتی به قلم مصطفی داننده نوشته است:«در ابتدا وقتی تیتر سخنان رئیس جمهور را دیدم، گفتم شاید روحانی شوخی کرده است. وقتی من خبر را خواندم، متوجه شدم نه، آقای روحانی خیلی هم جدی گفته است. دیگر شنیدن حرف‌هایی که روی سرمان شاخ سبز می‌کند، عجیب نیست. نگارنده خودش را برای شنیدن این خبر که رئیس جمهور گفته است که من در اعتراضات بنزین هم شرکت کردم و به گرانی اعتراض کردم، آماده کرده است. باور کنید انتظار دارم مثلا سخنگوی دولت بگوید وقتی رئیس جمهور خبر گرانی و سهمیه‌بندی بنزین در روز جمعه را خوانده است، تعجب هم کرده است و به کسانی که اطرافش بودند گفته که «اِاِاِاِ بنزین هم گران شد؟» چرا رئیس جمهور باید چنین تصمیمی بگیرد؟ چرا باید صبح جمعه مطلع شود که بنزین گران شده است؟ مگر این تصمیم را او و دو رئیس قوه دیگر نگرفتند؟ مگر نمی‌گویند این تصمیم حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی است؟ حالا چرا رئیس جمهور حتی دوست ندارد بداند که این طرح کی آغاز می‌شود؟ واقعا اینقدر مسئله بنزین پیش پا افتاده بوده است که رئیس جمهور دوست نداشته که در جریان امورش قرار بگیرد؟ یا اینکه دوست نداشته قیمت بنزین افزایش پیدا کند اما به جبر روزگار زیر بار این تصمیم رفته است و حالا حتی حاضر نیست بداند کی قرار است تصمیم گرانی بنزین اجرایی شود. این سوال‌ها را چه کسی باید جواب دهد؟ هنوز هزار سوال در مورد بنزین باقی مانده است که به لطف رئیس جمهور سوالی دیگر ذهن ما را درگیر کرده است. مگر می‌شود دولت تصمیم به چنین کار بزرگی گرفته باشد اما رئیس دولت نخواهد بداند کی این تصمیم اجرایی می‌شود؟ خیلی دوست دارم علت این تصمیم روحانی را بدانم. کاش بعد از بیان این مسئله، چرایی آن را هم می‌گفتند. گفتیم روحانی آمده است و ما حرف‌های آنچنانی و تصمیم‌های شبانه نیستیم اما انگار قرار است آقای رئیس جمهور روی احمدی نژاد را هم سفید کند. در جریان سفر به آذربایجان شرقی، رئیس جمهور بارها از دو کلمه «تدبیر و امید» برای دولتش استفاده کرد. کسانی که به رئیس جمهور رای دادند هم به تدبیر او امید داشتند هم امید داشتند اما حالا هم از تدبیر دلسرد شده‌اند و هم امیدشان قربانی شده است و حسابی ناامید شده‌اند. کاش رئیس جمهور در خلوت خود«تدبیر و امید» را با خود مرور می‌کرد و می‌دید آیا واقعا این روزها نام تدبیر و امید برازنده دولت دوازدهم است یا نه؟‌»
> واکنش کاربران
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.
یکی از کاربران نوشته است:« خودشون، خودشونو سورپرایز می‌کنن!»
کاربر دیگری نوشته است:« یعنی چی که رئیس جمهور یک کشور میگه من خبر نداشتم»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« خدای من این میگه من نبودم اون میگه من نبودم اون یکی میگه اصلا من هیچ کاره‌ام»، «این حرفا چیه کار به این مهمی باید مورد نظارت رئیس جمهور باشه... صد بار بالا پایین کنن ببینن درسته یا غلط؟! مگه فیلم هندیه خودمم نمی‌دونستم»، «آقای روحانی میدونستی اینترنت قطع یا اونم سپرده بودی بهت نگن!»، «مثلا رئیس جمهور مملکتی! باید با یه فرد عادی فرق داشته باشی! این یه تصمیم کلانه، قیمت گوجه فرنگی نیست که میگی به من نگین!»