شرکت پخشی که نمره قبولی گرفت

در روزهای گذشته که گشت مشترک تیم «گران نمی‌خریم» به همراه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف مشهد بازرسی از بازار و اصناف مختلف را انجام می‌داد، به صورت مکرر با این ادعا از سمت برخی از اصناف مواجه می‌شدیم که کارخانجات تولیدی و مراکز پخش عمده محصولات در روزهای اخیر از فروش اجناس خودداری  و برخی، اجناس را با قیمتی بالاتر نسبت به قبل از گرانی بنزین ارائه می‌کنند، این افراد همین موضوع را علت گران فروشی‌های خود اعلام می‌کردند.
این اصناف با اعلام این موضوع که به چه دلیل با متخلفان عمده از قبیل مراکز پخش عمده اقلام اساسی و کارخانجات تولیدی برخورد نمی‌شود، درخواست‌هایی را برای رسیدگی به این موضوع ارائه می‌کردند. با توجه به همین درخواست‌ها و برای بررسی وضعیت ارائه کالا توسط برخی از مراکز پخش مواد اساسی مورد نیاز مردم، تیم «گران نمی‌خریم» با همراهی محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان و حمیدرضا کریم مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی به صورت سر زده به یکی از مراکز بزرگ پخش مواد غذایی، دارویی و بهداشتی استان که به صورت کشوری عملیات پخش کالا را انجام می‌داد مراجعه و وضعیت آن را بازرسی کردیم.
کالا به وفور وجود دارد
ساعت 11 روز پنج شنبه بود که به شرکت قاسم ایران واقع در ابتدای جاده قوچان رسیدیم و بازرسان سازمان صمت استان که به صورت سرزده وارد این مجموعه شدند به بررسی وضعیت فروش کالاهای موجود در انبار این شرکت پرداختند. حجم کالای موجودی انبار اولین نکته‌ای بود که توجه بازرسان را به خود جلب کرد. محمدرضا مس فروش، رئیس سازمان  صمت استان بعد از بررسی وضعیت این انبار به «خراسان رضوی» گفت: ادعای کمبود کالا را که توسط برخی اصناف مطرح شده، به صراحت رد می‌کنیم ما در استان 156 مرکز پخش عمده کالای اساسی داریم که طی بازرسی‌های ما در کارخانجات مختلف مسجل شده همه آن‌ها به میزان کافی کالا برای ارائه دارند. وی در پاسخ به این ادعای برخی اصناف مبنی بر خودداری از فروش کالا یا گران فروشی برخی از کارخانجات در استان پس از گران شدن بنزین نیز افزود: در بازرسی‌های انجام شده توسط همکاران ما تا کنون با هیچ گونه گران فروشی ناشی از گرانی بنزین در کارخانجات و مراکز پخش عمده مواجه نشده ایم.
به پویش «گران نمی‌خریم» بپیوندید


مس فروش در ادامه ضمن اشاره به نقش مردم در جلوگیری از گران فروشی‌ها تصریح کرد: نقش اصلی در برخورد با گران فروشی را خود مردم ایفا می‌کنند و اگر مردم به پویش «گران نمی‌خریم» که توسط روزنامه خراسان راه‌اندازی شده است، بپیوندند شاهد شرایط خوبی خواهیم بود.
526 بازرسی و ثبت 186 پرونده تخلف ظرف 12 روز
حمیدرضا کریم مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز که در این بازرسی ما را همراهی می‌کرد، درباره آمار پرونده‌های تشکیل شده از ابتدای برگزاری طرح مبارزه با گران فروشی ناشی از گرانی قیمت بنزین گفت: از 25 آبان تا امروز که طرح «گران نمی‌خریم» شروع شده است، اولویت ما رسیدگی به شکایات مردمی است. تا امروز از مجموع 525 بازرسی، 146 تیم در قالب گشت‌های مشترک در محل تخلف حضور پیدا کرده‌اند که در 245 فقره تخلف احراز نشده است و 115 فقره نیز منجر به تذکر شده است. درخصوص تذکرها نیز چنان چه ظرف 24 ساعت مشکلات حل نشد، اقدامات قانونی برای این مراکز انجام می‌شود و از این تعداد 186 فقره پرونده تخلف نیز تشکیل شده که هشت فقره به پلمب منجر شده است. وی درباره دستورات دادستانی مبنی بر برخورد جدی با متخلفان و پلمب واحدها نیز گفت: طبق دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تنفیذی که ایشان به تعزیرات حکومتی داده‌اند، قرار بر این شده است که در شرایط فعلی اگر با صنفی مواجه شویم که اقدام به گران فروشی می‌کند، در همان مرتبه اول این واحد پلمب شود.
الگوسازی رسانه‌های استان در کشور
علی غفوری مقدم، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان نیز درباره اقدامات انجام شده در برخورد با گران فروشی‌های بنزینی به «خراسان رضوی» گفت: امسال یک حرکت جدید انجام شد که کمک زیادی به کنترل شرایط داشت، راه‌اندازی پویش‌های مختلف از طریق رسانه‌ها همچون روزنامه خراسان، برای اولین بار در کشور انجام شد و به نوعی الگویی برای پیاده سازی این پویش‌ها در کشور شد، به طوری که مسئولان سازمان صنعت و معدن کشور، پویش «گران نمی‌خریم» روزنامه خراسان را به صورت کشوری اعلام و حمایت جدی خود را از این پویش ابراز کردند.
در بازرسی از شرکت پخش قاسم ایران تخلفی مشاهده نشد
در ادامه این گشت مشترک به سراغ بازرسان سازمان صمت استان رفتیم که اقدام به بازرسی از شرکت قاسم ایران و بررسی پرونده اسناد فروش این شرکت کرده بودند. رضا امید پس از بررسی پرونده‌ها به «خراسان رضوی» گفت:پس از انجام بررسی‌ها مشخص شد که این شرکت از 15 روز گذشته تا امروز و پس از گرانی بنزین هیچ گونه تغییر قیمتی در اجناس خود نداشته و روند فروش را به مانند ماه‌های قبل ادامه داده است.