هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق

پس از اقدامات مخرب افرادی در حین اعتراضات در عراق، مرجعیت عراق از شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت آمیز خواست تا صفوف خود را مشخص کرده و افراد مخرب را بیرون برانند.
آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی قدر عراق دیروز در پیامی که توسط عبدالمهدی الکربلائی در خطبه نماز جمعه در کربلاء ایراد شد، تاکید کرد: ما راهی جز نصیحت و ارشاد کردن نداریم و این مردم هستند که باید گزینه اصلح را انتخاب کنند.
آیت‌الله سیستانی در پیام خود آورده است: دشمنان و دست‌نشانده‌هایشان برای گسترش آشوب و جنگ داخلی و بازگشت دیکتاتوری برنامه‌ریزی می‌کنند.
مرجعیت عالی عراق همچنین بر حرام بودن تعدی به شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت آمیز تاکید کرد.


آیت‌الله سیستانی هشدار داد نادیده گرفتن مطالبات برحق مردم هزینه‌های سنگینی برای همه در عراق به دنبال خواهد داشت.
آیت‌الله سیستانی با تسلیت به بازماندگان کشته‌های اتفاقات روزهای اخیر و آرزوی شفای عاجل برای زخمی‌ها گفته است که مرجعیت بار دیگر بر حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز و مطالبات برحق آنها تاکید می‌کند.
مرجعیت عالی دینی همچنین تلویحا از عملکرد دستگاه‌های امنیتی در تعامل با تظاهرکنندگان انتقاد کرده و گفته است که به نظر می‌رسد که دستگاه‌های ذیربط در تعامل با تحولات روزهای اخیر و جلوگیری از خونریزی، ناتوانی واضحی را به نمایش گذاشتند.
آیت‌الله سیستانی از مجلس عراق خواست شرایط را برای انتخابات سالم و پاک که انعکاس دهنده اراده ملت عراق از طریق انتخابات باشد، فراهم کند.
مرجعیت عالی دینی عراق همچنین از اتفاقات روزهای اخیر به ویژه در ناصریه و نجف اشرف ابراز تاسف کرده و گفته است که در این اتفاقات خون‌های زیادی ریخته شده و به بسیاری از مایملک خصوصی و عمومی آسیب رسیده و تخریب شده است.
مرجعیت عالی دینی عراق همچنین بر ضرورت حفاظت از دارایی‌های عمومی و خصوصی و ضرورت عدم ترک این دارایی‌ها برای تخریب توسط گروه‌های نفوذی تاکید کرده است.
عبدالمهدی استعفا می‌کند
عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که نامه‌ای رسمی را درباره استعفایش به مجلس ارائه می‌دهد.
عبدالمهدی در بیانیه خود اعلام کرده است: به خطبه مرجعیت عالی دینی با توجه بسیار گوش دادم که در آن ذکر کرده‌اند "با توجه به شرایط دشواری که کشور شاهد آن است و آن ناتوانی آشکاری که در تعامل گروه‌های ذی‌ربط با تحولات دو ماه اخیر و ناتوانی در تضمین حقوق و ممانعت از ریختن خون‌ها نمود پیدا کرده است، از مجلس که دولت از آن شکل گرفته است، خواسته می‌شود تا در گزینه‌های خود در این خصوص تجدید نظر کرده و براساس منافع عراق رفتار کند"، برای پاسخ به این دعوت و تسهیل و تسریع در انجام آن در سریعترین زمان ممکن، نامه‌ای رسمی را درباره درخواست استعفایم از ریاست دولت کنونی به مجلس محترم عراق ارائه خواهم داد تا مجلس بتواند در گزینه‌های خود بازنگری کند. ابوجهاد الهاشمی، مدیر دفتر نخست‌وزیر عراق هم استعفای خود را اعلام کرد.
برخی از احزاب سیاسی عراق بیانیه دیروز مرجعیت را به مثابه سلب اعتماد از دولت «عادل عبدالمهدی» دانستند.
حزب الدعوه اسلامی به رهبری «نوری المالکی»، فراکسیون «النصر» به رهبری «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق و فراکسیون «سائرون» مورد حمایت مقتدا صدر بیانیه مرجعیت دینی را به مثابه سلب اعتماد از دولت عبدالمهدی دانستند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور فرمانده کل سپاه صورت گرفت بهره برداری از 6155 طرح محرومیت زدایی در کشور هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق شش کشور اروپایی دیگر به اینستکس می‌پیوندند هوای تهران در وضعیت اضطرار رئیس سازمان برنامه و بودجه: کالاهای اساسی در سال 99 با ارز 4200 تومانی تامین می‌شود مخالفت مردم افغانستان با سفر توهین‌آمیز ترامپ به این کشور پس از 11 سال قطع روابط لاپاز با تل‌آویو دولت بولیوی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را از سرمی‌گیرد باج‌خواهی ترامپ از عربستان برای گسترش ماموریت‌های پنتاگون در منطقه موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس: استیضاح وزیر کشور بیش از 34 امضای مصمم دارد یادداشت مدیرمسئول مردم را دریابید پیام تبریک دکتر روحانی به مناسبت فرارسیدن روز ملی جمهوری اسلامی موریتانی سخنگوی وزارت خارجه روسیه: باید با ایران به‌عنوان شریکی برای همکاری رفتار کرد وزیر بهداشت اعلام کرد دولت دوازدهم رکورددار تخت‌های بیمارستانی جدید پیکر مرحوم سیف‌الله یزدانی مدیر مسئول روزنامه «عصر اقتصاد» تشییع شد هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق