نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آشوبگران را آمریکا تأمین کرده بود


«کِنِت تیمرمن» روزنامه‌نگار صهیونیست آمریکایی و رئیس ‌بنیاد دموکراسی (FDI) گفت: پرورش دادن و سازماندهی آشوب‌های داخلی در ایران می‌تواند باعث شود که اسرائیل از تهدید ایران جان سالم به در ببرد.
تیمرمن که به گفته خودش با «اوری لوبرانی» آخرین سفیر رژیم صهیونیستی در رژیم مخلوع پهلوی و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل همکاری و طرحی برای ایجاد آشوب جهت براندازی نظام کنونی ایران تهیه کرده، می‌گوید به راه انداختن اغتشاش از طریق مخالفان جمهوری اسلامی، می‌تواند راه بسیار ارزانی در مقایسه با یک جنگ تمام عیار باشد.
وبگاه «اسرائیل نیوز تاک رِیدیو» نوشت، طرح تیمرمن برای محقق شدن به بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری نیاز داشت و این در حالی است که یک مقام پیشین آمریکایی گفته بود با ۱۵۰ میلیون دلار هم می‌توانند این کار را انجام دهند. از جمله مشکلات این طرح، نبود منابع مالی کافی و سازمانی برای کمک به اغتشاشات و ارتباط آشوبگران با یکدیگر در داخل ایران بوده است.
این محقق صهیونیست آمریکایی در پاسخ به این سؤال که آیا تظاهرات در عراق و لبنان توسط آمریکا و علیه ایران برنامه‌ریزی شده، گفت: همین‌طور است... بله آن اعتراضات با همان سیاست آمریکا ایجاد شد که تلاش می‌کند اقتصاد ایران را فلج کرده و مردم ایران را از فساد دولت ناراضی کند.


به گزارش فارس، تیمرمن همچنین افشا کرد که برای اولین بار در تاریخ، دولت آمریکا ابزار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم را در اختیار اغتشاشگران در ایران قرار داد تا علی‌رغم قطعی اینترنت، با یکدیگر و همچنین کشورهای غربی ارتباط داشته باشند اما تاکید کرد که وارد جزئیات این تجهیزات نمی‌شود.
وی در اظهار نظری خلاف چیزی که مقامات آمریکایی سال‌ها در تلاش هستند، اذعان کرد: این تغییر [براندازی] باید از داخل ایران انجام شود. هیچ راهی نیست که یکی از ما یا سازمان‌های خارجی بتوانند حکومت ایران را تغییر دهند.
این روزنامه‌نگار صهیونیست‌ گریزی نیز به عملیات پهپادی و موشکی یگان‌های ارتش یمن علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی زد و گفت: هنوز هم مشخص نیست که منشأ آغاز حمله از کجا بوده است... آنها به حریم هوایی سعودی نفوذ کردند اما سؤال اینجاست که چطور؟
لازم به ذکر است که بنیاد دموکراسی که صراحتا به تجهیز آشوبگران توسط آمریکا اذعان کرده است، مدعی ارتقای دموکراسی و استانداردهای شناخته‌شده بین‌المللی حقوق بشر در ایران است.
پیش از این مقامات مختلف رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم ضمن استقبال از اغتشاشات اخیر در ایران، گفته بودند باید از آشوبگرها حمایت شود.