توپ جمع کن گلزن و آگهی 5 هزار خودروی خیالی!

بفرمایید اکسیژن طعم دار
یکی از کافه های دهلی نو، پایتخت هند به دنبال آلودگی شدید هوا در این شهر به شهروندان امکان می دهد که در ازای پرداخت رقمی معادل هفت دلار آمریکا از لوله های اکسیژن موجود در این کافه تنفس کنند. تصاویری از مشتری های این کافه در فضای مجازی به سرعت بازنشر و فیلمی از این کافه هم منتشر شد. هر چند مزیت استنشاق اکسیژن از این لوله ها از نظر علمی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مسن ساکن دهلی نو برای تنفس اکسیژن به این مکان مراجعه می کنند. مشتریان این کافه در ازای پرداخت ۵۰۰ روپیه (معادل هفت دلار آمریکا) می توانند ۱۵ دقیقه از لوله های اکسیژن با بوهای متفاوت تنفس کنند. کپسول‌های اکسیژن با عطرهای پرتقال، دارچین، وانیل، نعناع، نعناع فلفلی، اکالیپتوس، استوقودوس و علف‌لیمو در اختیار مشتری‌ها قرار دارند.
 
فاجعه 99/9/9؟
عددها از زمانی که پایشان را به دنیای ما انسان‌ها گذاشته‌اند دنیای ما را زیر و رو کرده‌اند. گرچه این اعداد در بُعد تاریخی خود ارزش و اهمیتی خاص دارند اما چند دهه است که اعداد رُند جور دیگری تاریخ‌ساز می‌شوند. این را کودکانی می فهمند که به خاطر این که پدر و مادرشان دوست داشته اند فرزندانشان در تاریخ خاص به دنیا بیایند آن ها را دیرتر یا زودتر از موعد مقرر به دنیا آورده‌اند تا آن چه در برگه هویتی‌شان ثبت می‌شود، یک تاریخ لاکچری باشد. صحبت های معاون امور بین‌الملل و حقوق‌بشر وزیر دادگستری هم درباره علاقه برخی از همین خانواده ها که دوست دارند تولد فرزندشان در تاریخ رند باشد بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت. دکتر عباسی  گفته بوده که باید دید در تاریخ 9/9/99 چه فاجعه ای در کشور رخ خواهد داد.
 


توپ جمع کن گلزن!
تشکر آقای خاص فوتبال دنیا از توپ جمع‌کن دیدار تاتنهام و المپیاکوس خیلی سریع سر از شبکه های اجتماعی در آورد و بینندگان زیادی را به خود مشغول کرد. وقتی که تاتنهام یک گل از تیم المپیاکوس عقب بود توپ جمع کن بازی با سریع رساندن توپ به بازیکنان تاتنهام باعث شد همان توپ به گل ختم شود و ژوزه مورینیو هم از این کار توپ جمع کن تشکر کرد.البته بازی 4 به 2 به نفع تاتنهام به پایان رسید. کاربران به این ویدئو واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «حتی اون آدمی که فکر می کنی مهم نیست در یک فرایند نقشش مهمه چون این زنجیره رو تکمیل می کنه.» کاربر دیگری نوشت: «اگه همه کارشون رو به درستی انجام بدن ببین چقدر می تونه همه چی در دنیا عوض بشه.»
 
قاچاق زیبایی!
رئیس سازمان غذا و دارو گفته میزان قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی در ایران یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است که این موضوع  با واکنش های زیادی در فضای مجازی همراه شد. این مواد بیشتر شامل محافظ‌های پوست، رنگ مو و اقلام آرایشی هستند که مصرف پوستی دارند. به گفته این مقام مسئول، در بین خانواده‌های ایرانی اقلام آرایشی و بهداشتی بین 4 تا 5/4 درصد هزینه خانوار را تشکیل می‌دهد هر چند متوسط رقم جهانی بین 2 تا 5/2 درصد است. کاربری نوشت: «مردم این روزها پول ندارن نون بخورن بعد 4 درصد از درآمدشون رو برای آرایششون هزینه می کنن!» کاربر دیگری نوشت: «این آمارها نشون میده که ما تقریبا دو برابر متوسط جهانی برای مواد آرایشی هزینه می کنیم البته مقدار درآمد هم بی تاثیر نیست!»
 
آگهی فروش خودروهای نداشته
با افزایش قیمت بنزین و اعمال سهمیه‌بندی، طبق آن چه به نظر می‌رسید، قیمت خودرو در بازار افزایش داشته است. هر چند این افزایش قیمت مربوط به تحویل از کارخانه‌ها نبوده است و مسئولان معتقدند این افزایش قیمت بازار واقعی نیست و با اخلال در بازار رخ داده اما واقعیت موجود این است که قیمت خودرو افزایش یافته است. در همین روزها خبر رسید شخصی بدون داشتن خودرو در طول 20 روز، پنج هزار خودرو را برای فروش آگهی کرده است تا بتواند قیمت را در بازار خودرو بالا ببرد. مسئولان گفته‌اند با این اخلال‌گران بازار برخورد خواهند کرد. کاربری نوشت: «در حالی که مسئولان فقط وعده برخورد با گرانی رو می‌دن بعضی اخلال‌گران با انواع ابتکار دارن بازار رو به هم می‌ریزن و مردم فقط ضررش رو می‌بینن».
 
کشته های  گردوتکانی!
هر سال در فصل گردوتکانی حوادث بسیاری برای هموطنان‌مان در مناطقی که برداشت گردو دارند رخ می‌دهد. طبق اخبار رسیده در فاصله زمانی 25 شهریور تا 25 مهر امسال 102 نفر به علت سقوط از درخت گردو در استان همدان دچار حادثه شده‌اند. هشت مورد از این حوادث منجر به مرگ افراد شده که شش کشته در تویسرکان و دو کشته در شهر همدان ثبت شده است. یکی از مسئولان اورژانس همدان می‌گوید: «با بهره‌گیری از موضوع پایان‌نامه یکی از دانشجویان ضمن طراحی کمربندی به منظور کاهش آسیب به گردوکاران، می‌توان به مرحله تولید رسید و کاهش سقوط‌ها را موجب شد» اما تاکنون اجرایی نشده و همچنان شاهد حوادث تاسف‌باری هستیم. کاربری نوشت: «کاش برای جان آدم‌ها ارزش بیشتری قائل بشیم و با به کارگیری یک اختراع ساده از این تلفات جلوگیری کنیم».