۲۰ هزار ویدئو بود مرا آرزو!

سرویس بین الملل جوان آنلاین: ظاهراً پمپئو که تا مدتی قبل برای مذاکره با ایران، ۱۲ شرط تعیین کرده بود، حالا نه فقط از ۱۲ شرط خود عقب نشسته، حتی به ارسال عکس و فیلم از اغتشاشات ایران راضی است. او هفته قبل در توئیتر نوشته بود: «معترضان شجاع ایران! ویدئوها، عکس‌ها و اطلاعات خود را پیرامون سرکوب اعتراض‌ها از سوی رژیم ایران برای ما بفرستید. ایالات متحده آزار معترضان را علنی و محکوم خواهد کرد.»
پمپئو حالا با خوشحالی از موفقیت خود و دولت امریکا خبر داده! و به خبرنگاران گفته است: «تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار پیام، ویدئو، عکس و یادداشت درباره سرکوبگری‌های رژیم از طریق تلگرام دریافت کرده‌ایم و امیدواریم ایرانی‌ها همچنان بتوانند به ارسال پیام‌های خود ادامه دهند.»
وزیر خارجه ترامپ گفته است تمام آن چیزی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در مورد خاورمیانه و در مورد فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران می‌گوید، در حقیقت مقابله با این رفتار‌ها است: «ما می‌خواهیم این رفتار‌های حکومت ایران را متوقف کنیم. ما خواهان تغییر در داخل ایران هستیم. ما خواهان تغییر رفتار حکومت ایران هستیم و می‌خواهیم این حکومت رفتاری عادی داشته باشد، به دنبال داد و ستد با جهان باشد، به زندگی مردم خود برسد و رسانه‌ها را آزاد بگذارد.»‌حدود ۳۰ ماه قبل بود که جان بولتون رئیس وقت شورای امنیت امریکا گفت که «نتیجه بازبینی سیاست‌های امریکا در قبال ایران بایستی‌این باشد که انقلاب سال ۱۹۷۹ آیت‌الله خمینی تا جشن چهل‌سالگی‌اش دوام نخواهد آورد.»
مدتی بعد، پمپئو یک گام از سیاست تغییر رژیم در ایران عقب نشست و برای مذاکره با ایران البته با ۱۲ شرط اعلام آمادگی کرد. او در خردادماه ۹۸ از ۱۲ شرط خودش هم عقب نشست و در گفتگو با فاکس‌نیوز گفت: ««امریکا آماده است بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران گفتگو کند، ما آماده مذاکره هستیم.» او البته یک شرط برای مذاکره تعیین کرد: «واشنگتن زمانی حاضر به گفتگو خواهد بود که ایران بخواهد همانند یک کشور عادی رفتار کند.»


او گفت که نه به دنبال «تغییر رژیم» بلکه «در حال اعمال فشار حداکثری هستیم تا اصل ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهیم، تا اطمینان حاصل کنیم که این رژیم صرفاً مانند یک کشور عادی رفتار می‌کند.» پمپئو حالا همین یک شرط را هم کنار گذاشته و به دریافت ۲۰ هزار فیلم، عکس و مطلب از اغتشاشات ایران سرخوش است.
دستگیری گزارشگران پمپئو
مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات دیشب اعلام کرد: تعدادی از عناصری که در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعاتی از اغتشاشات و انتقال آن‌ها به خارج کشور جهت ارائه به بیگانگان بودند قبل از هرگونه اقدام، شناسایی و دستگیر شدند.
عناصر مذکور که با بودجه بیگانگان در کشور‌های مختلف آموزش‌های لازم جمع‌آوری اطلاعات را در پوشش شهروند خبرنگاری دیده بودند، از مدت‌ها قبل تحت رصد اطلاعاتی قرار داشته و پس از اوج‌گیری اغتشاشات، مشخص شد که دستوراتی برای حضور در اغتشاشات و تهیه گزارش‌های دقیق و به ویژه تصویری دریافت کرده‌اند. بر این اساس تعداد شش نفر از این افراد در زمان حضور در صحنه‌های اغتشاش و اجرای دستورات عناصر سرویس اطلاعاتی دستگیر و همچنین دو نفر دیگر نیز که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کرده بودند و قصد انتقال آن به خارج از کشور را داشتند، قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر شدند. مدیرکل ضد جاسوسی ضمن تأکید بر هوشیاری و مراقبت سربازان گمنام امام زمان (عج) در صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سایر افراد مرتبط با این شبکه در سطح کشور تحت رصد قرار داشته و در صورت هرگونه اقدام مغایر با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، مورد برخورد قضایی و امنیتی قرار خواهند گرفت.