وقتی از پشت شیشه نظرسنجی می‌کنید چنین تورمی را به مردم تحمیل می‌کنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز گذشته در اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان طرقبه و شاندیز انتقادهای کم سابقه ای از دولت در موضوع گرانی بنزین مطرح کرد. محمد باقر قالیباف خطاب به دولت و با بیان این که وقتی می‌دانستید افزایش قیمت بنزین بر مردم فشار وارد می کند، چرا روش بهتری انتخاب نکردید یا حداقل قبل از آن با مردم در این باره حرف نزدید، گفت: اگر زخم گرانی و بیکاری را درمان نمی‌کنید زخم دیگری بر مردم وارد نکنید. وی افزود: مردم را نه مَحرم می‌دانید و نه محترم، وقتی از پشت شیشه نظرسنجی می‌کنید و وقتی پشت درِ بسته تصمیم‌گیری می کنید چنین تورمی را به مردم تحمیل می‌کنید.
وی در ادامه با طرح این سوال که چرا عجولانه تصمیم گرفتید و چرا مردم را نامحرم دانستید و تصمیم خود را به آن ها اطلاع ندادید؟ اظهار کرد:  روزی که بحث صندوق‌های رأی مطرح است مردم مهم می‌شوند ولی روزی که زمان تصمیم گیری برای کشور می‌شود هیچ حرفی با مردم نمی‌زنید و وقتی هم اشتباه می‌کنید حاضر به عذرخواهی ساده از مردم نیستید، ریشه همه این ها این است که اعتقادی به اداره کشور توسط مردم ندارید.  شما نشان داده‌اید در همه جا هستید و تصمیم هم می‌گیرید اما هزینه تصمیم شما را مردم و رهبری باید بدهند، پذیرفتنی نیست بگویید اختیارات ندارید.به گزارش خراسان رضوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این اجتماع که با حضور جمعی از مسئولان، امامان جمعه و بسیجیان شهرستان در حسینیه حضرت علی اصغر(ع) طرقبه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بدون شک انقلاب اسلامی برخاسته از نظر و خواست مردم و در میدان بودن مردم است و رمز پیروزی ما وجود امامت و ولایت است. محمد باقر قالیباف با بیان این که امام این انقلاب جز برای خدا کلامی نگفت متذکر شد: امام گامی جز برای خدا برنداشت و همواره به خود و مردم ایمان داشت .
وی با تاکید بر نقش مهم مردم در پیروزی انقلاب بیان کرد : اگر مردم در کنار امام و جامعه شان قرار نگرفته بودند هرگز چنین اتفاقی میسر نمی شد . عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این نکته که تداوم انقلاب ما در گرو تبعیت از رهبری است یادآور شد : همراهی مردم و مردم محوری و مردم داری و در خدمت مردم بودن یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است و این هفته که هفته بسیج است در حقیقت بسیج تبلور شاکله یافته حضور مردم در همه صحنه هایی است که انقلاب اسلامی و مردم به آن نیاز دارند . عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرموده معروف امام (ره )که «یک موی این کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهیم» بیان کرد : بسیج بدون شک یک نهاد مردمی است و از سال های دفاع مقدس تا همه عرصه هایی که مردم مشکل داشتند بسیج در میدان هست . قالیباف خطاب به بسیجیان تاکید کرد : بسیجیان باید همراه مردم مستضعف و دیگر مردم در همه عرصه ها حرکت کنند.وی با بیان این که مسئولان باید تلاش کنند با استفاده از ظرفیت های داخلی مشکلات اقتصادی را برطرف کنند تصریح کرد : مردم با وجود تمامی مشکلات پای نظام و انقلاب و رهبری ایستاد ه اند و به آن علاقه مند هستند . محمد باقر قالیباف در این اجتماع ضمن بیان این مطلب که بسیج مستضعفین ثمره انقلاب اسلامی است، متذکر شد : انقلاب اسلامی برخاسته از خواست مردم و در میدان بودن آن هاست.عضو تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : مهم ترین رمز پیروزی ما عنصر امامت و ولایت است. وی افزود : یکی از اولویت هایی که همواره بسیج دنبال می کند خدمت به محرومان جامعه است و قطعا این مسیر باز هم باید ادامه داشته باشد و برای خدمت به مردم همیشه پیشگام باشد. قالیباف در بخشی دیگر از سخنانش به بزرگی بیش از حد دولت اشاره کرد و توضیح داد: به خاطر این بزرگی بیش از حد دولت و این نکته که 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت است ، با این کار مردم را از تصمیم گیری های اقتصادی حذف کردیم و توان حرکت از مردم در عرصه های اقتصادی گرفته شده است . قالیباف با بیان این نکته که تداوم انقلاب اسلامی در گرو تبعیت از رهبری انقلاب است، یادآور شد: بسیج مهم ترین تبلور حضور گسترده مردم در تمامی صحنه‌هاست . وی با اشاره به مغفول ماندن استفاده از ظرفیت نیروهای جوان در حل مشکلات کشور تصریح کرد : باید در عمل نیز دشمنی و مبارزه با آمریکا را  نشان دهیم و راهکار این مهم آن است که به توان و ظرفیت داخلی خود توجه کنیم و تولید را رونق بخشیم و به دانش و تخصص توجه کنیم .قالیباف  گفت: با تاکید بر فرهنگ کار و کوشش به عنوان یک اولویت اصلی و مهم می توانیم از معضلات جامعه عبور کنیم .وی با اشاره به ظرفیت های بسیار کشور تصریح کرد: در یک برنامه با وجود همه شرایط سختی که وجود دارد می‌توان بر تمام مشکلات فائق آمد . وی افزود: در هفته بسیج همه ما برای این وظیفه آماده شویم. قالیباف در پایان سخنانش به انتخابات پیش روی مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس باید بر کار دولت و قوه قضاییه نظارت داشته باشد، قانون بگذارد و قانون بردارد، اشتغال ایجاد کند و نظارت و کنترل کند،پس سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که به نظام و مردم تعهد داشته باشند و از تخصص لازم برخوردار باشند و برای مردم دل بسوزانند و وکیل ملت باشند نه وکیل دولت و در عمل شفاف باشند .