وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دارندگان بیش از یک میلیارد ثروت، سبد حمایتی نمی‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که بیش از یک میلیارد تومان دارایی دارند، سبد حمایتی نمی‌گیرند.
محمد شریعتمداری دیروز در حاشیه مراسم پایانی هفته جهانی کارآفرینی در وزارت کار، گفت: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم درآمد جامعه در گام اول 18 میلیون خانوار شامل 60 میلیون نفر را مشمول سبد کمک هزینه معیشتی کرده و از 55 هزار تومان برای خانوار یک نفره تا 205 هزار تومان برای خانوار‌های 5 نفره و بیشتر پرداخت شده است.
وی افزود: با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، کد دستوری # 6369* ایجاد شده است و کسانی که فکر می‌کنند استحقاق دریافت سبد معیشتی خانوار دارند، از طریق این کد دستوری تقاضای خود را وارد و کد رهگیری دریافت کنند تا بررسی‌های لازم انجام شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که تقاضای خود را در این کد دستوری ارائه می‌کنند، اگر شرایط لازم را داشته باشند و جزء طبقه‌های متوسط و کم درآمد قرار گیرند از زمان آغاز طرح حمایتی مبالغ را دریافت می‌کنند.


آقای شریعتمداری گفت: کسانی که توان مالی مناسبی دارند و با معیار‌های موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود که واجد شرایط نیستند و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.
وی گفت: 60 میلیون نفری که سبد کمک معیشتی گرفته اند، با بررسی اطلاعات مالی انجام شده است و آن‌هایی که مثلاً دارای ملک بیشتر از یک میلیارد تومان بوده‌اند یا درآمد‌های دیگری دارند و افرادی که خودرو بیش از 500 میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، در جمع افراد با تمکن مالی قرار می‌گیرند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری خوبی با وزارت تعاون داشته و سه اپراتور به اپراتور تلفن همراه مشکلی نداشتند و فقط در مورد یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شد که آن مشکل هم برطرف شده است.
آقای شریعتمداری گفت: من سبد حمایتی نگرفته‌ام.
وی درباره حمایت از کارآفرینان هم گفت: دولت کمک می‌کند که کارآفرینان بتوانند تسهیلاتی برای تولید و اشتغال دریافت کنند یا حقوق معوقه کارکنان و خود را بپردازند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 85 هزار واحد تولیدی متوسط در کشور وجود دارد که 1100 واحد تولیدی در کشور دارای مشکل است و تلاش می‌کنیم این واحد‌ها حمایت شوند.
بهبود شاخص‌های کارآفرینی ایران در جهان و منطقه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد 13 رتبه‌ای شاخص کارآفرینی در ایران براساس گزارش جهانی مرکز کارآفرینی خبر داد.
محمد شریعتمداری در مراسم پایانی هفته جهانی کارآفرینی (27 آبان تا 3 آذر) در وزارت کار گفت: رتبه ایران در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز بهتر شده است.
وی گفت: 309 مرکز مشاوره برای کارآفرینان در کشور راه‌اندازی شده است و پارسال 4335 شرکت کارآفرینی از خدمات مشاوره‌ای این مراکز استفاده کرده‌اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راه‌اندازی بنیاد تولید محتوای دیجیتال با همکاری بخش خصوصی هم گفت: همچنین یک شرکت کارآفرینی بخش خصوصی برای توسعه فناوری‌های نو در زمینه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاکچین (هاب) راه‌اندازی شد و شرکت‌های دانش‌بنیان را در زمینه صنایع بزرگ نیز راه‌اندازی می‌کنیم.
آقای شریعتمداری همچنین گفت: بنیاد توسعه فناوری‌های نو در بخش خصوصی راه‌اندازی شده و دولت فقط در این زمینه تسهیل‌گر بوده است و به‌زودی بنیاد ملی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هم راه‌اندازی می‌شود و مرکز ارتقای مهارت و اتصال به بازار کسب و کار‌ها مانند کسب و کار حوزه تولید عسل راه‌اندازی می‌شود و ما فقط تسهیل‌گر و کمک‌کار بخش خصوصی خواهیم بود.
وی گفت:‌ امسال 3070 کارآفرین برتر در سامانه ثبت‌نام کردند که کار 181 طرح شاخص و برتر به مرحله داوری دعوت و 535 طرح کارآفرینی نیز بررسی میدانی شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به مدیران کارآفرین هم احترام بگذاریم و بسیاری از اوقات این مدیران نیاز به حمایت مالی دارند. کارآفرین جوان وثیقه ندارد و بانک هم بدون وثیقه وام نمی‌دهد، اما دولت می‌تواند ضمانت‌نامه‌هایی صادر کند و تضمین وام کارآفرینان و ریسک آن را تقبل کند و می‌توانیم تا 150 میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای کارآفرینان برتر صادر کنیم.
شریعتمداری گفت: توسعه شرکت دانش‌بنیان نیز مهم است و شرکتی بدون داشتن یک ریال دارایی و یا ساختمان یا کارخانه از طریق فکر جوانان و اجاره محلی توانسته است 600 کارمند مشغول کار کند که بیشتر آنان دانشمندان صنایع اطلاعات هستند و در حوزه گردشگری 100 میلیون دلار گردش مالی دارند و 16 میلیون دلار ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند.
وزیر کار گفت:‌ یک راه مقابله با فشار‌ها و تحرمی‌ها، توسعه کارآفرینی نوین در کشور است و فعالیت کارآفرینی فقط مربوط به یک فرد نیست بلکه کار جمعی است.
غلامحسین حسینی‌نیا رئیس دانشکده کارآفرینی نیز گفت: 1.8 میلیون جوان 15 تا 29 ساله در کشور بیکار هستند، اما خوشبختانه شاخص کلیدی اصل کارآفرینی در کشور ما 5 درصد رشد کرده و رتبه ایران در میان 50 کشور جهان دهم شده است.
حسینی‌نیا گفت: تقارن هفته بسیج و هفته کارآفرینی را به فال نیک می‌گیریم و هفته کارآفرینی در واقع به مدت دو هفته طول کشید و دانشجویان دانشکده کارآفرینی با حداقل امکانات توانستند این رویداد را اجرا کنند.
اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم در این همایش گفت: پارسال از 170 شرکت مشاوره کارآفرینی حمایت کردیم و براساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه‌ها داریم از کارآفرینان حمایت می‌کنیم و فروشگاه‌های شهرآفرین برای فروش محصول کسب و کار‌های کارآفرینان خانگی راه‌اندازی می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس اتاق ایران در همایش تجاری ایران و سوریه خبر داد: ساخت 30 هزار واحد مسکونی در سوریه توسط شرکت‌های ایرانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل: شورای امنیت باید اصلاح شود ایران و روسیه بر همکاری‌ در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تاکید کردند 164 نفر از نمایندگان مجلس از مجمع تشخیص خواستار شدند تعیین تکلیف تسویه بدهی بدهکاران بانکی وزیر انرژی آمریکا: ترامپ و سایر روسای جمهور آمریکا برگزیده خدا هستند! تغییر احتمالی نیمی از کابینه عراق و احضار 200 مقام ارشد به اتهام فساد رئیس قوه قضاییه: انتقال زندان‌های مرکز به حاشیه شهرها از سیاست‌های قوه قضاییه است انتقال آب خزر به کویر؛ طرحی با هزینه‌های سنگین و خسارات جبران ناپذیر زیست محیطی با وجود بحران تامین مواد اولیه برای فولادسازان؛ صادرات سنگ آهن هنوز ادامه دارد! اخبار کوتاه اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دارندگان بیش از یک میلیارد ثروت، سبد حمایتی نمی‌گیرند علی رغم وعده کنترل قیمت ها؛ وزیر صمت: قیمت 50 کالای پرمصرف افزایش یافت مشق مدرسه عشق آمریکا و انتخابات افغانستان ساخت «پلاسکو» متوقف شد قوه قضاییه اعلام کرد: اعمال محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال اعضای شبکه ایران اینترنشنال نماینده ولی فقیه: بسیجیان عرصه جهاد کشاورزی در تامین اقلام معیشتی مردم بیشتر مشارکت کنند دکتر احسان ابراهیمی کاهش یارانه بنزین، آیا مساله به همین سادگی است؟