رئیس قوه قضائیه: زندان‌ها به حاشیه شهرها منتقل می‌شوند

اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس قوه قضائیه به بیان دغدغه‌های خود از جمله در زمینه‌های لزوم احیای پلیس قضایی، توجه به حقوق عامه، ضرورت کاهش اطاله دادرسی، لزوم انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، لزوم حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران و... پرداختند.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در این دیدار گفت: به سازمان زندان‌ها اعلام کردیم که حتماً آن دسته از زندان‌هایی که در مرکز شهر هستند به حاشیه شهرها منتقل شوند، این مسئله جزو سیاست‌های قوه قضائیه است و تسریع در این کار هم مورد تاکید ما است چراکه این موضوع هم برای قوه قضائیه، هم برای مردم و هم برای فضاهای شهری مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
ابراهیم رئیسی گفت: بحث مهم مبارزه با فساد اقتصادی در دستور کار قوه قضائیه است و این اولویت هرگز با مسائلی که اتفاق افتاده به حاشیه نخواهد رفت. همچنان اولویت دستگاه قضا مبارزه با مفاسد اقتصادی است و ما در این راستا هم اصلاح ساختارها و هم برخورد با مفسدان را در دستور کار داریم.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: در فضای مبارزه با فساد تفاوتی میان مرکز کشور که تهران است با مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها وجود ندارد. در هرکجا که فساد پیدا شود باید با آن مبارزه کرد. نمایندگان محترم مجلس هم این موضوع را در حوزه‌های انتخابیه خود پیگیری کنند. ما در قوه قضائیه، مجلس و نمایندگان را کنار خودمان می‌بینیم و می‌دانیم که امروز دغدغه نمایندگان مجلس دغدغه مبارزه با فساد است.


رئیس قوه قضائیه با اشاره به لزوم احیای پلیس قضایی یادآور شد: احیای پلیس قضایی از جمله خواسته‌های قوه قضائیه است. پلیس قضایی از ابتکارات شهید بهشتی و حرکت بسیار خوبی بود؛ چراکه پلیس متخصص و کارآزموده و آشنا به حقوق و قضا و آشنا به مقوله قضایی در کشور می‌تواند با علم، حرفه قضایی و دانش پلیسی خود یک کار مشترک انجام دهد. این پلیس قضایی در بسیاری از کشورها وجود دارد و در کشور ما هم مدتی وجود داشت منتهی در نتیجه ادغامی که در نیروی انتظامی صورت گرفت کار پلیس قضایی هم در کشور ما تمام شد.
وی افزود: ما درخواست احیای پلیس قضایی را کرده‌ایم و مراحلی هم طی شده و در حال حاضر این موضوع در مجلس مطرح است. بنده هم در همین زمینه نامه‌ای را برای رئیس مجلس نوشتم و از شما نمایندگان هم می‌خواهم که موضوع پلیس قضایی را در دستور کار خود قرار دهید.
رئیسی تاکید کرد: احیای پلیس قضایی می‌تواند یک بازوی توانمند هم برای پلیس و هم برای قوه قضائیه باشد چراکه این موضوع دغدغه پلیس هم هست. پلیس آماده‌به‌خدمت برای کار قضایی، برای قوه قضائیه و نیروی انتظامی یک امکان خوب و بازوی تواناست؛ لذا ما از احیای آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم این موضوع دنبال شود.
رئیسی همچنین گفت: در موضوع دادگاه‌های تجدید نظر اصلاحیه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که موارد مهمی در آن پیش‌بینی شده است و ان‌شالله وقتی شما نمایندگان به این اصلاحیه‌ها رای بدهید آن‌ها قانونی خواهند شد.
سایر اخبار این روزنامه
طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۶۰ امضاء تحویل هیئت رئیسه شد استیضاح عجیب وزیر 66 روزه! ژوبین صفاری انفعال زیر سایه تناقض‏گویی برخی خانوارها به واریز نشدن بسته حمایتی دولت معترض هستند همه ابهام‌های اجرای طرح حمایت معیشتی دلایل طرح استیضاح برخی وزرای دولت در مجلس بررسی شد چرا مجلس به دنبال استیضاح وزرا است؟ موضع‌گیری شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی درخصوص عملکرد صدا و سیما در جریانات اخیر بررسی شد «ابتکار» از نوسان اخیر بازارهای اقتصادی گزارش می‌دهد گام‌های لرزان ثبات زیرسایه جو روانی «ابتکار» از چالش میان آمریکا و اروپا بر سر پیمان آتلانتیک شمالی گزارش می‌دهد بحران واگرایی در ناتو رئیس قوه قضائیه: زندان‌ها به حاشیه شهرها منتقل می‌شوند رئیس کل دادگستری استان تهران: بازداشتی‌هایی که نقشی در ایجاد و یا مشارکت نداشته‌اند آزاد شوند شورای نگهبان شرایط شرکت در انتخابات مجلس خبرگان را اعلام کرد بررسی استیضاح وزیر نفت به ۱۷ آذرماه موکول شد نامه نمایندگان تهران به وزیر ارتباطات برای وصل اینترنت موبایل نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت باید اصلاح شود طغیان وکیل مدافع علیه موکل خود امین جمشیدزاده - فعال سیاسی اصلاح‏طلب