طرح جامعی را به سران قوا داده بودیم که با مصوبه بنزینی اخیر متفاوت بود


سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان شرقی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید مدنی تبریز با ذکر چند مثال از انقلاب‌های مختلف در کشورهای جهان، انقلاب اسلامی را تنها انقلاب مردم قرن اخیر خواند که توانست بر توطئه‌های خارجی استکبار پیروز شود و ضمن تثبیت نظام سیاسی خود، در رویارویی‌های مختلف دشمنان خود را عقب‌ براند.
وی با‌ اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تلاش برای چهل ساله نشدن انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نگاه به چهل سال دوم انقلاب باید مبتنی بر چهل سال اول باشد؛ آنجا که موفقیت‌ها رخ داده است، مایه انگیزه و برنامه‌ریزی باشد و آنجا که مشکلی وجود داشته، باید مورد عبرت قرار گیرد؛ همچنین باید به این نکته توجه داشت که تلاش امروز دشمنان ما، متمرکز بر آرمان‌زدایی و ایجاد انحراف در هویت نسل جدید انقلاب است. به گزارش فارس، جلیلی خاطرنشان کرد: دانشجوی ما بر اساس وسع خود وظیفه دارد که به اصلاح امور کشور بپردازد؛ این رسالت دانشگاه انقلابی است. طبق اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و باید در چارچوب اخلاق، تقوا و قانون به ارائه راهکار و نقد جهت تصحیح کارهای غلط، تکمیل کارهای ناقص، و تایید امور صحیح پرداخت؛ این همان گفتمانی است که ما تحت عنوان دولت سایه از مدت‌ها پیش پیگیری کردیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اینکه در دانشگاه‌های مختلف طی دو سه سال اخیر بارها از دانشجویان و اساتید محترم خواسته شد تا سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنند و در حد وسع خود بر آن تأثیر بگذارند، برای این است که تشکیل هسته‌های نقد پیرامون مشکلات محلی تا موضوعات ملی بر عهده دانشجوی انقلابی ماست؛ دانشگاه باید پیش از همه به آنها بپردازد.
دولت برای سپاسگزاری از صبر مردم معیشت آنها را بهبود بخشد


وی بیان داشت: در دوسال گذشته بیشترین فشار بر روی طبقات پایین و محروم جامعه به‌وجود آمده و در همین سال‌ها، مردم با بصیرتی که از نقشه دشمن داشتند، بر این مشکلات صبر کردند. وظیفه دولت است که برای سپاسگزاری از این صبر مردم، به وضعیت معیشتی بهبود بخشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی درباره مصرف بنزین در کشور، گفت: روزانه حدود ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که همگان قبول دارند بیشترین یارانه بنزین را نباید صرفاً مرفه‌ترین افراد جامعه دریافت کنند بلکه باید به شکل عادلانه به‌ویژه به طبقات متوسط و پایین داده شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد: بیش از یک‌سال بر سر این موضوع بررسی کردیم و به طرح جامعی رسیدیم و آن را به سران قوا ارائه کردیم که مصوبه اخیر سران سه قوه با طرح ما بسیار متفاوت بود اما اکنون نیز همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب‌ اشاره فرمودند، وظیفه همگانی آن است که با ارائه راهکار، مشکلات این مصوبه را به حداقل برسانیم.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر موضع اخیر رهبر انقلاب در حمایت از مصوبه سران قوا با وجود اعتراض مردمی، گفت: سؤالاتی از این دست وجود دارد که چرا رهبری نقطه نظرات خود را اعمال نمی‌کنند و نسبت به برخی روندها در دولت‌های مختلف، ورود نمی‌کنند؟
جلیلی افزود: توضیح این است که رهبری با تعیین سیاست‌های کلی نظام، چارچوب حرکت قوا را مشخص می‌کنند و دولت‌ها و ادوار مجلس به‌عنوان منتخب مردم، این امکان را دارند تا در این چارچوب ابتکارات خود را دنبال کنند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تشریح کرد: یک مثال آن در ماجرای شروع مذاکرات در سال ۹۲ بود که رهبری در ۱۲ آبان همان سال گفتند من به این گفت‌وگوها خوشبین نیستم و آنها را نتیجه‌مند نمی‌بینم اما ایشان به دولت که منتخب مردم بود و بر این امر اصرار داشت، اجازه دادند و خطوط قرمزی را نیز معین فرمودند؛ اگرچه بعدها اعلام کردند که آن خطوط قرمز نیز رعایت نشد.
وی در ادامه بیان داشت: نتیجه چه شد؟ امروز همان افراد اعلام می‌کنند که آمریکا قابل اعتماد نیست.
سایر اخبار این روزنامه
دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود هیچ در تئوری پوچ در عمل (یادداشت میهمان) اخبار ویژه عملیات بزرگ علیه امارات انصارالله با 9 موشک و 20 پهپاد بندر «مخا» را کوبید شوک‌درمانی اقتصادی توصیه صندوق بین‌المللی پول است شهدای ما در مسیر اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند و همه در یک کاروان هستند اجتماع بزرگ بسیجیان در سنندج المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند معاهده «ان‌پی‌تی» ابزاری برای سلب قدرت دفاع در برابر آمریکا و اسرائیل است خط قرمز ما در مبارزه با فساد اتهام‌زنی و ادعای بی‌سند است تدبیر رهبر انقلاب و بصیرت ملت بار دیگر انقلاب را از توطئه دشمن نجات داد طرح جامعی را به سران قوا داده بودیم که با مصوبه بنزینی اخیر متفاوت بود دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند