خط قرمز ما در مبارزه با فساد اتهام‌زنی و ادعای بی‌سند است


به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع مبارزه با فساد، گفت: مبارزه با فساد اولویتی است که هرگز با هیچ رویدادی به حاشیه نخواهد رفت و این روند در جهت پیگیری اصلاح ساختارهای فسادزا و برخورد با مفسدان با جدیت ادامه خواهد داشت. در این زمینه نیز هیچ تفاوتی میان مرکز کشور و سایر شهرها وجود ندارد و دستگاه قضایی در هر جا که فساد باشد، با آن مبارزه خواهد کرد.
رئیسی افزود: زیبنده نیست چهره نظامی که ریشه‌های آن با خون پاک شهدا آبیاری شده و هر روز بر استواری آن افزوده می‌شود، با فساد برخی افراد و ناامیدسازی‌ها مخدوش شود؛ لذا شعله مبارزه با فساد هرگز به خاموشی و سردی نمی‌گراید.
وی با تاکید بر ضرورت احیای پلیس قضایی، از ارسال نامه‌ای به رئیس‌مجلس شورای اسلامی در این زمینه خبر داد و گفت: پلیس کارآزموده متخصص آشنا به حقوق و قضا می‌تواند با علم قضایی و دانش پلیسی خود، بازوی توانمندی برای پلیس و قوه قضائیه باشد.
رئیس‌قوه قضائیه همچنین از پیش‌بینی تشکیل دادگاه تجدیدنظر در غیر مراکز استان‌ها در لایحه اصلاحیه قانون آیین دادرسی کیفری خبر داد.


رئیسی با تاکید بر لزوم کنترل قیمت‌ها، این امر را از وظایف بخش‌های مختلف در دولت دانست و در عین حال یادآور شد: ما وظیفه خود می‌دانیم که در کنترل قیمت‌ها به دستگاه‌های مسئول کمک کنیم و به دادستان‌ها نیز دستور داده‌ایم که این موضوع را با جدیت دنبال کنند.
وی درخصوص مسئله تحقیق و تفحص نیز افزود: تحقیق و تفحص مجلس برای ما محترم است، منتها گزارش‌ها باید همراه با استدلال و استناد کافی باشد تا در قوه قضائیه با بن‌بست مواجه نشود. البته برخی مصادیق هم در حال پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد.
رئیس‌قوه قضائیه همچنین درباره خروج زندان‌ها از شهرها گفت: به سازمان زندان‌ها دستور داده‌ایم که نسبت به انتقال زندان‌های واقع در شهر به حاشیه شهر با قید فوریت اقدام کنند.
رئیسی درباره حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیز اظهار داشت: همکاران ما در هر دو بعد قضایی و نظارتی، حمایت از سرمایه‌گذار و کارآفرین را در دستور کار دارند. ما معتقدیم این حمایت باید یک حمایت واقعی در ابعاد حقوقی، قضایی و تسهیلاتی باشد. در همین راستا، دفاتر حمایت از سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی کل کشور فعال شده است تا موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی برداشته شود.
رئیس‌دستگاه قضا با اشاره به اجرای قانون ثبت دارایی مسئولان، پس از چند سال، این قانون را برای صیانت از آبروی مسئولان و مدیران کشور دانست و خاطرنشان کرد: باور من این است که قانون ضعیف، بهتر از بی‌قانونی است و تنها راه سامان‌دادن به شئون کشور، پایبندی همگان با هر سلیقه، جناح و تفکری به قانون است.
رئیسی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز تاکید کرد: ما ضمن رسیدگی به مفاسد اقتصادی، تاکید کرده‌ایم که سیاه‌نمایی و طرح ادعای بدون دلیل به هیچ عنوان نباید مورد توجه باشد. خط قرمز ما در پیگیری مفاسد، اتهام‌زنی، برچسب‌زنی، سیاه‌نمایی و طرح ادعاهای بدون سند است و نباید اجازه دهیم چنین اقدامات غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی در کشور باب شود.
براساس این گزارش، حدود ۴۰ تن از نمایندگان در این دیدار به مدت حدود دو ساعت به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و نقطه ‌نظرات خود پرداختند.
سایر اخبار این روزنامه
دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود هیچ در تئوری پوچ در عمل (یادداشت میهمان) اخبار ویژه عملیات بزرگ علیه امارات انصارالله با 9 موشک و 20 پهپاد بندر «مخا» را کوبید شوک‌درمانی اقتصادی توصیه صندوق بین‌المللی پول است شهدای ما در مسیر اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند و همه در یک کاروان هستند اجتماع بزرگ بسیجیان در سنندج المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند معاهده «ان‌پی‌تی» ابزاری برای سلب قدرت دفاع در برابر آمریکا و اسرائیل است خط قرمز ما در مبارزه با فساد اتهام‌زنی و ادعای بی‌سند است تدبیر رهبر انقلاب و بصیرت ملت بار دیگر انقلاب را از توطئه دشمن نجات داد طرح جامعی را به سران قوا داده بودیم که با مصوبه بنزینی اخیر متفاوت بود دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند