عملیات بزرگ علیه امارات انصارالله با 9 موشک و 20 پهپاد بندر «مخا» را کوبید

سرویس خارجی-انصارالله در مدت 1700 روز جنگ، آنچنان معادلات نبرد در یمن را تغییر داده که عبور دادن موشک‌هایش از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی عربستان و امارات دیگر کار چندان دشواری برایش نیست. چندضربه محکمی که انصارالله به عربستان وارد کرده باعث شده تا آل‌سعود قدم به قدم در حال عقب‌نشینی از جنگ یمن باشد و بحث مذاکرات برای نجات از باتلاق یمن را به طور جدی پیگیری کند. بزرگترین عامل این عقب‌نشینی نیز عملیات بزرگ در قلب صنعت نفتی عربستان بود. یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح روز شنبه ۲۳ شهریور ماه در عملیاتی بی‌سابقه، تاسیسات نفتی عربستان را با ۱۰ فروند پهپاد هدف قرار‌داد. این عملیات که در نوع خود بزرگترین حمله پهپادی علیه زیربنا‌های حیاتی نفتی عربستان به شمار می‌آید، سبب خسارت‌های سنگین به بخش نفت و گاز سعودی و همچنین هیمنه و حیثیت سیاسی و نظامی ریاض شد. این حمله منحصر به فرد تولید نفت سعودی را به نصف کاهش داد و این، بزرگترین صادرکننده نفت جهان را به وارد‌کننده نفت تبدیل کرد. حالا گویا نوبت به امارات، دیگر متحد عربستان رسیده تا طعم قدرت انصارالله را بچشد.
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه از انجام یک عملیات جدید در غرب این کشور با عنوان «اِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا» (چنانچه باز به عصیان وگناه باز گردید، ما هم به عقوبت و مجازات شما بر می‌گردیم) پرده برداشت. وی با بیان اینکه این عملیات در غرب یمن و مشخصا در منطقه «المخا» استان تعز (غرب) صورت گرفته، افزود:«در این عملیات از 9 موشک بالستیک و بیش از 20پهپاد استفاده شده و در آن اماکن و پادگان‌های نظامی دشمن در المخا هدف قرار گرفته شده است».
سامانه پاتریوت هم هدف قرار گرفت
سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره گستردگی تلفات انسانی ناشی از این حملات نیز این گونه موضع گرفت: «در این عملیات بیش از 350 نفر از متجاوزان تبعه سعودی، اماراتی و سودانی کشته و زخمی شدند.» یحیی سریع درباره خسارت مالی و نظامی وارده به متجاوزان نیز گفت پنج انبار سلاح و همچنین تعدادی از خودروهای زرهی و نظامی آنها در این عملیات منهدم شدند...شماری از رادارهای ائتلاف متجاوز و سکوی پرتاپ سامانه دفاعی موشکی پاتریوت هم در حملات هوایی و موشکی به المخا از بین رفتند».
سخنگوی نیروهای مسلح یمن هدف از این عملیات را پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی در الحدیده و سواحل غربی یمن برشمرد و تاکید کرد که ارتش یمن در برابر این تجاوزات دست بسته نیست و به شدت به آن پاسخ خواهد داد. یحیی سریع در 28 سپتامبر سال جاری میلادی (6 مهر 1398) نیز از عملیات نظامی بزرگ «نصر من الله» در محور نجران واقع در جنوب عربستان پرده برداشت که در آن دو هزار مزدور سعودی به اسارت درآمده و سه تیپ ائتلاف سعودی متلاشی شد.
سایر اخبار این روزنامه
دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود هیچ در تئوری پوچ در عمل (یادداشت میهمان) اخبار ویژه عملیات بزرگ علیه امارات انصارالله با 9 موشک و 20 پهپاد بندر «مخا» را کوبید شوک‌درمانی اقتصادی توصیه صندوق بین‌المللی پول است شهدای ما در مسیر اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند و همه در یک کاروان هستند اجتماع بزرگ بسیجیان در سنندج المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند معاهده «ان‌پی‌تی» ابزاری برای سلب قدرت دفاع در برابر آمریکا و اسرائیل است خط قرمز ما در مبارزه با فساد اتهام‌زنی و ادعای بی‌سند است تدبیر رهبر انقلاب و بصیرت ملت بار دیگر انقلاب را از توطئه دشمن نجات داد طرح جامعی را به سران قوا داده بودیم که با مصوبه بنزینی اخیر متفاوت بود دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند دولتمردان محترم یادتان هست؟! گفتید جز بنزین کالایی گران نمی‌شود المیادین: مردم ایران توطئه آمریکا را ضربه‌فنی کردند