راهپیمایی مردم تهران در محکومیت آشوب و آتش زدن اموال عمومی

سردار سلامی خطاب به آمریکا:ما نجابت به خرج دادیم اما مراقب باشید صبر ما انتها دارد، به ملت ایران احترام بگذارید
اقشار مختلف مردم تهران با برپایی تجمعی در میدان انقلاب تهران دخالت بیگانگان و همچنین تخریب اموال عمومی و آسیب به مردم در شهرهای مختلف کشور را محکوم کردند. دیروز اقشار مختلف مردم تهران در پی دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به همراه جمع زیادی از مقامات لشکری و کشوری ساعت‌ها قبل از زمان تعیین شده، با برپایی تجمعی در میدان انقلاب ضمن حمایت از اقتدار و امنیت کشور، تخریب اموال عمومی و مردم در شهرهای مختلف کشور را محکوم کردند.
تهرانی‌ها با شعارهای «لبیک یا خامنه‌ای»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «ما همه باهم هستیم پیرو رهبر هستیم» و... انزجار خود را از مواضع خصمانه آمریکا اعلام کردند. همچنین برخی از تجمع کنند‌گان پلا‌کاردهایی با عنوان «مسئولین ذوق نکنید، مخالف گرانی‌ها هستیم، به عشق سیدعلی آمده‌ایم»، «ما دلواپسیم، ما گله‌مندیم، چون ما انقلابی هستیم»، «نه به بی‌کفایتی، به فساد، به خیانت، نه به نفوذ» و... در دست داشتند.
در این میان سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع راهپیمایان تهران گفت: حضور امروز مردم تهران تیرخلاصی به سیاست‌های تجاوزکارانه و امیدهای واهی بزرگترین دشمن تاریخ بشر است. او با اشاره به این که هر امتی امام خود را گم کند محکوم به هلاکت است و مصیبت می‌بیند تصریح کرد:‌شما از حوادث صدر اسلام آمده‌اید تا اجازه ندهید آن ماجراهای غم انگیز تکرار شود.


ای کاش شما در مسجد کوفه بودید تا امام علی (ع) ضربت نخورد. ای کاش شما با امام حسن (ع) بودید تا در برابر معاویه تنها نماند. ای کاش شما بودید تا امام حسین (ع) در عاشورا تنها نمی‌ماند و این لبیک‌ها را در آنجا سر می‌دادید تا فرزندان امام اسیر نشوند.
فرمانده کل سپاه همچنین با خطاب قرار دادن سردمداران آمریکا، انگلیس و عربستان، گفت: شما از ما سیلی محکم خورده اید و نتوانسته اید پاسخ بدهید که برخی از این سیلی ها را جهانیان دیده اند و برخی را هم ندیده اند اگر از خط قرمزهای ما عبور کنید نابودتان می کنیم. سلامی اظهار کرد: هر کسی بخواهد به مال، جان و ناموس ما تعرض کند سخت مجازات خواهد شد که همگان عبرت بگیرند. ما نجابت به خرج دادیم اما مراقب باشید صبر ما انتها دارد به ملت ایران احترام بگذارید.
خودمان مشکلات کشورمان را حل می‌کنیم
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با حضور در جمع مردم گفت: پیام راهپیمایی امروز این است که ما خودمان مشکلات کشورمان را حل می‌کنیم و نیازمند بیگانگان نیستیم. او افزود: از مردم به این علت که مسیر خود را از معترضین جدا کردند تشکر می‌کنم. انتظارم از مردم ایران این است که ضمن اینکه حقوق خود را پیگیری می‌کنند به عوامل خارجی اجازه ندهند که از احساسات آنها سوء استفاده کنند.
در حاشیه این مراسم سیامک رهپیک، عضو شورای نگهبان با بیان این‌که مردم پای ارزش‌های خود ایستاده‌اند، گفت: مردم برای نظام هزینه داده‌اند و به راحتی از آن دست بر نمی‌دارند. او افزود: راهپیمایی مردم بسیار پرشور و خوب برگزار شد اگرچه اوضاع و احوال اقتصادی برای خیلی از آحاد مردم مناسب نیست و تحت فشار هستند ولی قدرت تحلیل مردم بالا است و مردم براساس این تحلیل و بینش و بصیرتی که دارند رفتار کرده به کشور خود علاقه‌مند بوده و از ارزش‌ها حفاظت می‌کنند.
به مردم فضای انتقاد و اعتراض بدهیم
همچنین پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که اتفاقات اخیر یک درس مهم برای تمامی مسئولین داشت، اظهار کرد: این درس آن بود که ما باید به مردم فضای انتقاد و اعتراض قانونی را بدهیم که منجر به اغتشاش نشود.
شرکت کنندگان در تجمع بزرگ مردمی با شعار حمایت از اقتدار و امنیت کشور، با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را در ۶ بند اعلام کردند.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: «خداوند قادر متعال جلّ و علا را شاکر و سپاسگزاریم که به برکت نعمت بی‌بدیل ولایت مطلقه فقیه با هدایت‌های حکیمانه ولی‌فقیه شجاع و مقتدر امت اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و بصیرت، دشمن‌شناسی و ولایتمداری ملت متدین و انقلابی ایران اسلامی توطئه جهانی و فتنه استکباری دیگری با شکست مواجه شده و با جدایی آگاهانه مردم از صف اغتشاشگران مزدور را در هم پیچید و همگام با دیگر هم‌میهنان هوشیار و لحظه‌شناس ایران عزیزمان توفیق حضور در راهپیمایی و تجمع بزرگ لبیک به رهبری معظم انقلاب اسلامی و حمایت از اقتدار و امنیت کشور، در قلّه این حرکت مردمی، پایتخت سیاسی ام القرای جهان اسلام، تهران نصیب‌مان شد.
در این بیانه تاکید شده: «اینک ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی و اجتماع عظیم مردمی با فریاد رسا و ندای الله اکبر– خامنه‌ای رهبر– مرگ بر آمریکا اعلام می‌کنیم بیانات هوشمندانه، شجاعانه و حکیمانه قافله‌سالار صبر و بصیرت در دفاع از کیان اسلام و نظام مقدس اسلامی در فضای غبارآلود این ایام را عامل شکست توطئه جهانی و جدایی صف ملّت از اغتشاشگران و اشرار دانسته، ضمن تجدید میثاق با رهبر مقتدر و مقتدای عظیم‌الشان عزیزتر از جان‌مان، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین معظم‌له به‌عنوان فصل‌الخطاب، تنها راه غلبه بر مشکلات و مایه عزت و سربلندی ملت و کشور اعلام می‌نماییم. دفاع حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مصوبه سران قوا در موضوع مدیریت سوخت را که در واقع حمایت هوشیارانه از کیان نظام و کلیت قوای سه‌گانه کشور، که دو قوه آن برگرفته از رای ملت می‌باشد دانسته و به‌عنوان مطالبه جدّی ملت، بررسی چرایی بی‌تدبیری در شیوه و زمان اجرای مصوبه و ضرورت ریشه‌یابی و شناسایی عناصر دخیل در این اقدام و پاسخگویی منطقی مسئولین را خواهانیم. با حفظ اتحاد و انسجام ملی و حضور آگاهانه در صحنه، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از جنایات نابخشودنی دشمنان کینه‌توز اسلام و مسلمین؛ به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا و ایادی زبون داخلی استکبار اعم از اشرار، منافقین، سلطنت‌طلبان و ورشکستگان سیاسی ذلت‌پیشه و حملات ددمنشانه به اماکن و قرآن سوزی رذیلانه را اعلام و از دستگاه‌ قضایی محاکمه فوری و اشد مجازات مسببین را خواهانیم.»
در ادامه آمده است: «با اعتراض جدی نسبت به بی‌تدبیری صورت گرفته در نحوه و زمان اجرای افزایش نرخ بنزین آن هم در مقطع حساسی که با فتنه‌انگیزی استکبار و دولت‌های مرتجع منطقه، جبهه مقاومت و کشورهای پیرامونی ایران دستخوش التهابات بود و در داخل نیز تورم و گرانی بی‌سابقه ناشی از تحریم های ظالمانه و ضعف مدیریت، معیشت مردم را هدف قرار داده است، اهتمام واقع‌بینانه غیرشعاری در کاستن از آثار تورمی و گرانی کالا و خدمات ناشی از مصوبه اخیر و جبران خسارات آسیب‌دیدگان از اغتشاشات اخیر و توجه جدی به نظرات کارشناسان دلسوز انقلابی را وظیفه مسئولین می‌دانیم. با الهام از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، خاتمه دادن به فرصت‌سوزی سال‌های اخیر، دل نبستن و چشم امید نداشتن به مذاکرات بی‌حاصل با بیگانگان و اتکا به توانمندی‌های مایه مباهات داخلی و نسل جوان متعهد انقلابی را وظیفه ذاتی مسئولین دانسته و هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به آن را محکوم می‌نماییم. از دولت و شورای عالی فضای مجازی تقویت شبکه ملی اطلاعات، راه‌اندازی اینترنت ملّی و محدودیت فعالیت رسانه‌های معاند مُخلّ امنیت و مصلحت کشور را خواهانیم.»
سایر اخبار این روزنامه
میلاد کیایی نوازنده، آهنگساز و اولین معلم موسیقی بابک بیات به مناسبت سالمرگ او دل بابک از روزگار گرفته بود از یکشنبه هفته آینده انجام می‌شود آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم گزارش همدلی از شیوع بیماری آنفولانزا در کشور یورش آنفولانزا نگاهی به جوکر تاد فلیپس؛ جوکری که جامعه را به هرج و مرج کشید وزیرصنعت در مجلس از راهکارهای دولت در کنترل بازار برای مقابله با افزایش قیمت‌ها رونمایی کرد راهپیمایی مردم تهران در محکومیت آشوب و آتش زدن اموال عمومی پایداری‌ها بدون توجه به مخالفت‌های شورای هماهنگی برای حوزه انتخابی لاریجانی لیست انتخاباتی بستند؛ سخنگوی وزارت امور خارجه: برای جلوگیری از گسترش آتش اینترنت قطع شد معاون وزیر خارجه: آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است توضیحات نماینده وزارت اطلاعات درباره بازداشتی‌ها در اعتراضات اخیر اغلب دستگیرشده‌ها بیکار یا دارای مشاغل کم‌درآمد بودند ابطحی خبر داد؛ روحانی استعفای «وزیر جهاد کشاورزی» را پذیرفت