در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ نظام رتبه بندی معلمان تصویب شد

هیات وزیران در جلسه به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری، نظام رتبه بندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان براساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد.
براساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقه‌بندی می‌شوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات - مهارت و توانایی‌ها، دوره‌های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه می‌شود.دولت همچنین مبلغ 20 هزار میلیارد برای اجرای این طرح تخصیص داد.
هیات وزیران در ادامه، با اختصاص مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به وزارت نیرو برای آبگیری کامل سد گلورد مازندران موافقت کرد.
دولت تصمیم فوق را به لحاظ نقش این اقدام در پیشگیری از سیل‌های آتی و حوادث غیر مترقبه، احداث راه و پل جایگزین (راه روستایی واقع شده در پایین‌تر از آب دریاچه سد مذکور) و برقراری ارتباط جاده‌ای روستاهای بالادست اتخاذ کرد.


با تصمیم هیات وزیران، آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر معافیت 50 درصدی حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید اعم از اینکه در منزل یا مراکز نگهداری یا بیمارستان نگهداری شوند، به تصویب رسید.
براساس این آیین نامه، سازمان بهزیستی کشور موظف است، پس از تعیین نوع و شدت معلولیت افراد دارای معلولیت، بنا به درخواست یکی از اولیاء گواهی‌ای را مشتمل بر تایید شدت معلولیت، مشخصات کارفرما و محل اشتغال و تایید مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتب بر فرد دارای معلولیت توسط یکی از اولیاء متقاضی صادر نماید.
گفتنی است، کلیه اقدامات مربوط به فرآیند تقاضا، صدور گواهی و ارسال آن به اداره امور مالیاتی مربوط از طریق سامانه‌های الکترونیکی دستگاه‌های ذی ربط انجام خواهد شد.
با تصویب هیات دولت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دستگاه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور سوئیس تعیین شد.
هیات دولت با ورود، ترخیص و شماره‌گذاری سه دستگاه خودروی هیوندا سانتافه اهدایی دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌ها موافقت کرد.
گفتنی است، دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران خودروهای مورد نظر را جهت کمک‌رسانی در امور پناهندگان به متولی رسیدگی به امور اتباع خارجی اهداء می‌نماید، تا مناسب با وظایف و ماموریت‌های محوله و در راستای نیت اهداءکنندگان به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌ها واگذار و یا در مرکز و صرفاً در حوزه ماموریت‌های اتباع و مهاجرین خارجی قرار گیرد.
دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.
سایر اخبار این روزنامه
در نتیجه بهره‌برداری از سکوهای جدید رقم خورد: افزایش 50 میلیون مترمکعبی برداشت گاز از پارس جنوبی حضرت آیت‌الله جوادی آملی: وظیفه اصلی نیروی انتظامی جلوگیری از بروز اغتشاشات است کمک هزینه معیشتی، در ترازوی راستی‌آزمائی داستان گرانی و دیوار همیشه کوتاه مردم نمایندگان مجلس تاکید کردند: افزایش قیمت بنزین مشکلاتی را ایجاد کرده است اجتماع بزرگ مردم تهران در حمایت از اقتدار و امنیت کشور برگزار شد موافقت رئیس‌جمهور با استعفای حجتی و انتصاب عباس کشاورز به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی کرزی: انتخابات افغانستان در دست خارجی‌هاست تونی بلر: انگلیس در آشوب است معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش خبر داد افزایش 225 تا 680 هزار تومانی حقوق معلمان در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ نظام رتبه بندی معلمان تصویب شد معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش خبر داد افزایش 225 تا 680 هزار تومانی حقوق معلمان مجلس ترحیم آیت‌الله میرمحمدی فردا در مسجد نور تهران برگزار می‌شود پیام تسلیت دکتر روحانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی