تونی بلر: انگلیس در آشوب است

تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس در کنفرانسی در خبرگزاری رویترز از احزاب اصلی کشورش که گزینه‌ای ناهنجار در اختیار رای‌دهندگان گذاشته‌اند و خواسته‌اند تا "بر پایه اینکه اگر چیزی را که آن‌ها ارائه می‌دهند نخواهند، جایگزین آن بدتر است" انتقاد کرد.
بلر با این هشدار که نه حزب کارگر خودش و نه حزب محافظه‌کار جانسون مستحق پیروزی در انتخابات 12 دسامبر نیست گفت: انگلیس در آشوب است. کشور در آشوب به سر می‌برد و نه حزب کارگر و نه حزب محافظه‌کار شایسته پیروزی در انتخابات ماه آینده نیستند.
انتخابات ماه دسامبر پس از گذشت سه سال از مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا از زمان رفراندوم 2016 برگزار می‌شود و نشان خواهد داد که بریگزیت، احزاب سنتی بریتانیا را تا چه حد دستخوش اختلاف کرده است.
تونی بلر که برای 10 سال تا 2007 نخست‌وزیر انگلیس بود، می‌گوید بسیاری از شهروندان کشورش در آستانه انتخابات،مردد و نامطمئن هستند. او تاکید می‌کند: «احساس وحدت یک تمایل است؛ برای خاتمه این آشوب، برای بیدار شدن از کابوس. این تمایل که کاملا قابل درک است، در معرض این خطر است که ما را به سمت یک اشتباه بزرگ بکشاند و صادقانه بگویم که تحمل وقوع دوباره چنین اتفاقی را ندارم.»


بلر دو حزب اصلی کشورش را به ارائه خیالاتی به رای‌دهندگان متهم کرد؛ حزب محافظه‌کار پیشنهاد می‌کند که کار بریگزیت را تمام می‌کند و واقعیت این است که آن‌ها مذاکرات جدید روی روابط آتی را آغاز خواهند کرد که همین روند "می‌تواند چندین سال" به طول انجامد. به گفته او، حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین هم یک "انقلاب" را پیشنهاد می‌دهد و "مشکل با انقلاب‌ها، چگونگی آغاز آن‌ها نیست، بلکه چگونگی خاتمه یافتن آن‌هاست".
او از رای‌دهندگان خواست از نامزدهای میانه‌رو حمایت کنند و گفت: چنین سیاستمدارانی در حزب کارگر وجود دارند. به گفته بلر، نظرسنجی‌ها از پیروزی حزب کارگر و احتمال کسب اکثریت مطلق این حزب در انتخابات حکایت دارند. او در خاتمه گفت: «اما من با یک چک سفید امضاء، به بوریس جانسون اعتماد نخواهم کرد.»
تونی بلر همچنین با بیان اینکه توافق روی معامله تجاری آمریکا – انگلیس بسیار دشوار خواهد بود، گفت:حس حفاظت از تولیدات داخلی در سراسر جهان موجب سخت‌تر شدن مذاکره روی توافق‌های تجاری می‌شود. او افزود: «نفس‌هایتان را بابت توافق تجاری آمریکا – بریتانیا در سینه حبس نکنید، گمان می‌کنم بسیار دشوار باشد.»
سایر اخبار این روزنامه
در نتیجه بهره‌برداری از سکوهای جدید رقم خورد: افزایش 50 میلیون مترمکعبی برداشت گاز از پارس جنوبی حضرت آیت‌الله جوادی آملی: وظیفه اصلی نیروی انتظامی جلوگیری از بروز اغتشاشات است کمک هزینه معیشتی، در ترازوی راستی‌آزمائی داستان گرانی و دیوار همیشه کوتاه مردم نمایندگان مجلس تاکید کردند: افزایش قیمت بنزین مشکلاتی را ایجاد کرده است اجتماع بزرگ مردم تهران در حمایت از اقتدار و امنیت کشور برگزار شد موافقت رئیس‌جمهور با استعفای حجتی و انتصاب عباس کشاورز به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی کرزی: انتخابات افغانستان در دست خارجی‌هاست تونی بلر: انگلیس در آشوب است معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش خبر داد افزایش 225 تا 680 هزار تومانی حقوق معلمان در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ نظام رتبه بندی معلمان تصویب شد معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش خبر داد افزایش 225 تا 680 هزار تومانی حقوق معلمان مجلس ترحیم آیت‌الله میرمحمدی فردا در مسجد نور تهران برگزار می‌شود پیام تسلیت دکتر روحانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی