دولت پاسخ به مجلس را دوست ندارد!

سرویس سیاسی جوان آنلاین: استعفای حجتی پذیرفته شده و بنابراین دیگر او در صحن علنی مجلس حاضر نمی‌شود تا به سؤالات استیضاح کنندگان (صرف نظر از نتیجه استیضاح) پاسخ دهد. حال تکلیف سؤالات نمایندگان مجلس چه می‌شود و حجتی (و در واقع دولت) چه زمانی پاسخگوی عملکرد خود و شبهات نمایندگان در مورد جهاد کشاورزی خواهد بود؟ تجربه می‌گوید هیچ وقت!
پیش از این در مورد محمد شریعتمداری هم همین اتفاق افتاده بود. ۶ شهریور ۹۷ طرح استیضاح محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن، تجارت در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و در حالی که همه منتظر تعیین روز استیضاح بودند، او مهر ماه ۹۷ و در آستانه استیضاح استعفا داد تا به مجلس نرود و پاسخگوی شبهات و سؤالات نمایندگان مردم در مورد نحوه عملکرد خود نباشد. عجیب آنکه در فردای استعفا از وزارت صمت، حسن روحانی او را به سمت وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی منصوب کرد و او با ترفند استعفا به وزارتخانه‌ای دیگر رفت و از پاسخگویی در مورد عملکردش گریخت. عباس آخوندی هم در آستانه چهارمین استیضاح، استعفا داد و با نوشتن نامه‌ای انتقادی به روحانی در نقد عملکرد دولتی که خود پنج سال وزیرش بود، از دولت کنار رفت.
دولت همواره بر پاسخگویی و ارتباط با مردم تأکید کرده، اما با هر طرح سؤال و استیضاحی، یا مسیر تخطئه مجلس را پیش می‌گیرد و یا با ترفند استعفا، از پاسخگوی می‌گریزد. احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس در مورد استعفای وزیر کشاورزی گفته: «وزرای دولت آموخته‌اند که به وقت استیضاح و احتمال پایین کسب رأی اعتماد مجدد نمایندگان، بهترین کار استعفای زودهنگام است تا دیگر به هیچ احدی پاسخگو نباشند و عطای وزارت را به نفر بعد ببخشند.»