رئیس سازمان زندان‌ها: خانواده‌های بازداشت‌شدگان به مراجع قضایی مراجعه کنند

رئیس سازمان زندان‌ها توضیحاتی را درخصوص بازداشتی‌های اعتراضات اخیر در کشور اعلام کرد.
به گزارش ایلنا، علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در واکنش به اینکه مسئولان بارها اعلام کرده‌اند، صف اغتشاشگران از معترضان جدا است، با توجه به این موضع‌گیری آیا تمهیدی برای رفع نگرانی خانواده‌های معترض بازداشتی درنظر گرفته شده است؟ گفت: دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه در یکی دو روز گذشته اعلام کردند، معترضان صف‌شان باید از اغتشاشگران جدا باشد، البته این نظر رئیس قوه قضائیه نیز هست و صف معترضان از اغتشاشگران جدا است.
وی ادامه داد: همه ارکان قوه قضائیه تمهیدات لازم را برای اینکه افراد بازداشت شده به سرعت تعیین‌ تکلیف شوند، آغاز کرده‌اند. مقامات اصلی قضایی نیز در این خصوص ورود کردند و از نزدیک در جریان بازجویی‌ها هستند و ان‌شاالله ظرف روزهای آینده خبرهای جدیدی در این زمینه از سوی سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان زندان‌‌ها در پاسخ به این سوال که آیا همه دستگیرشدگان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته‌اند، توضیح داد: در این زمینه باید مقامات انتظامی و امنیتی پاسخگو باشند.


جهانگیر در پاسخ به این سوال که برخی نگران اتفاقاتی هستند که پیش از این در کهریزک رخ داد و رهبری انقلاب نیز آن را محکوم کردند؛ برای جلوگیری از چنین حوادثی چه تمهیداتی اندیشیده‌اید، تصریح کرد: اتفاقاتی که در سال 88 افتاد، در مجموعه‌ای بود که در اختیار قوه‌ قضائیه و سازمان زندان‌ها نبود، اما ما همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا مشکلی برای بازداشتی‌ها پیش‌ نیاید.
وی همچنین درباره آمار معترضانی که آزاد شده‌اند، گفت: اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.
رئیس سازمان زندان‌ها در واکنش به این‌که برخی خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعلام می‌کنند که کسی پاسخگوی آنها نیست، چه روندی برای اطلاع‌رسانی در نظر گرفته‌اید و این خانواده‌ها از چه طریقی می‌توانند اطلاعات لازم را کسب کنند؟ گفت: خانواده‌ها باید به مراجع قضایی مراجعه کنند، چراکه این موضوع در اختیار مراجع قضایی است و سازمان زندان‌ها فقط مسئول نگهداری افرادی است که بازداشت شده‌اند، لذا خانواده‌ها باید به شعبات مربوطه قضایی مراجعه کنند و اطلاعات لازم را از آن شعبات دریافت کنند و چنانچه اجازه ملاقات داشته باشند، روند اجرای ملاقات انجام خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
اختلال در اینترنت چه تاثیری بر فروش گروه‌های نمایشی داشته است؟ تَرکی بر شیشه گیشه‌های اینترنتی علیرضا صدقی تجربه‌اندوزی یا خاطره‌بازی «ابتکار» از تاثیر طرح وام مستاجران گزارش می‌دهد خط پایان خانه‌‏به‏دوشی؟! نواقص واریز کمک‌های نقدی معیشتی دولت در ازای گرانی بنزین، صدای بسیاری را درآورد نارضایتی از سناریوی جلب رضایت «‌ابتکار» اقدامات و پیامدهای کنفرانس امنیتی بحرین را بررسی می‌کند سایه سنگین ایران در منامه راهکارهای مقابله با شوک افزایش قیمت بنزین چیست؟ فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد افزایش ۳۵ درصدی کشف سوخت و ۵۹ درصدی مواد مخدر در مرزها آیا نواصولگرایی لیدری اصولگرایان در انتخابات مجلس را به‌دست می‌گیرد؟ عبور قالیباف از جلیلی رئیس قوه قضائیه: کارهای خوبی در این چهل سال شده است رئیس سازمان زندان‌ها: خانواده‌های بازداشت‌شدگان به مراجع قضایی مراجعه کنند یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۹ متهم اقتصادی برگزار شد