وحشت رئیس سابق MI6 از به قدرت رسیدن «جرمی کوربین»

سرویس خارجی-با شکست «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر انگلیس، در حل معضل برگزیت (طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و به تعویق افتادن آن تا بهمن ماه، او طرح انتخابات زودهنگام را مطرح کرد تا شاید با کسب اکثریت مجلس و تشکیل دولتی یک دست و مورد حمایتِ اکثریت مجلس، برگزیت را آن‌طور که می‌خواهد پیش ببرد. اما مسئله این است که مخالفان نخست وزیر که مهم‌ترین آنها، حزب کارگر است، نیز با این طرح موافقت کرده‌اند، چراکه امید دارند با شکست کامل «جانسون» و حزب «محافظه کار»، قدرت را به دست بگیرند.
با توجه به این که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که فاصله حزب کارگر در رقابت انتخاباتی، بسیار نزدیک به محافظه کار شده است، ترس از به قدرت رسیدنِ «جرمی کوربین»، رئیس حزب کارگر، بالا گرفته است. او عملاً نقش کشورش در حمایت از جنایات آل سعود را محکوم می‌کند، از سیاست‌های نزدیک به آمریکا شدیداً انتقاد می‌کند، خواستار تحکیم روابط با ایران است و درخواست محکومیت جنایات اسرائیل را دارد، که همه اینها سیاست‌مداران انگلیسی را شدیداً نگران می‌کند.
 در میان ابراز نگرانی‌ها در مورد به قدرت رسیدن «کوربین»، «ریچارد دیرلاو»، رییس سابق MI6 ، در شماره یکشنبه روزنامه «دیلی میل» نوشت، در صورتی که کوربین نخست وزیر شود و به اسناد فوق‌سری دسترسی پیدا کند، تهدیدی برای انگلیس محسوب خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی که ۳۸ سال در سرویس اطلاعاتی انگلیس فعالیت کرده است افزود، «در صورتی که کوربین به چنین اطلاعات حساسی دسترسی پیدا کند، با توجه به اقدامات سیاسی پیشین وی، او به خطری امنیتی تبدیل خواهد شد».


«ریچارد دیرلاو» همچنین تأکید کرد، «اندرو موری»، مشاور «کوربین» و عضو سابق حزب کمونیست انگلیس و «سیمز ملن»، مدیر اجرایی استراتژی و ارتباطات حزب کارگر، ارتباط خود را با جنبش‌های سیاسی افراطی حفظ کرده‌اند. وی افزود: «حتی فکرش را هم نکنید که کلید دفتر نخست وزیری را به این سیاستمدار بدهید».
باید دید در نهایت چه کسانی اکثر صندلی‌های مجلس را در انتخابات زودهنگام 12 دسامبر (21 آذر) به دست خواهند آورد.