دم خروس!

وکیلی: قالیباف درباره فعالیت‌های فرزندش توضیح دهد
دم خروس!
آرمان: سبک ‌و سیاق مناظره محمدباقر قالیباف زبانزد مردم شده است. او با استفاده از شیوه «بگم‌بگم» رئیس دولت‌های نهم و دهم، باعث شده که حاشیه‌های بسیاری را ایجاد کند. قالیباف در «جو» مناظره که قرار گرفت و وقتی دوربین صداوسیما را مقابل خود دید، از همه کاندیداها درخواست کرد که با انتشار فهرستی از اموال نزدیکان خود، نشان دهند که متعلق به طبقه 4‌درصدی نیستند!‌ در صورتی که نگاه کارشناسانه و گفته‌های صاحبنظران و اقتصاددانان مطرح باشد، نه تنها وجود دو طبقه 4‌درصد «دزد» و 96‌درصد «محروم» تایید نمی‌شود بلکه هر کس را به فکر می‌تواند فرو ببرد که قصد شهردار از مطرح کردن چنین تقسیم‌بندی‌ای چه می‌تواند باشد جز راهیابی به پاستور آن هم به هر قیمت؟
صدور حکم فرزند وزیر، توسط شهردار!


شهردار تهران که برای سومین بار در انتخابات نامزد شده، پیش از آنکه حکمی توسط قوه قضائیه صادر شده باشد، فرزند وزیر آموزش و پرورش را متهم به قاچاق کرد، اما به دلیل اهمیت و حساسیتی که این اتهام ایجاد کرده بود و می‌توانست به ناحق چهره مسئولان را خدشه‌دار کند، پرونده با دقت بررسی و حکم صادر و فرزند وزیر تبرئه و ثابت شد که او هیچ‌اقدام غیر قانونی نداشته است. قضاوت شهردار نشان داد که او از هیچ‌اقدامی برای رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری دریغ نمی‌کند. این انتظار که قالیباف به دلیل چنین اتهام واضح و سنگینی از وزیر و مردم عذرخواهی کند نیز انتظار بجایی نیست؛ چه اگر او اهل عذرخواهی بود، پس از فاجعه پلاسکو و جان باختن آتش‌نشانان عذرخواهی می‌کرد. قالیباف در مناظره دوم، علاوه بر اینکه عذر نخواست، بلکه وزیر را به دلیل اقدام قانونی فرزندش مورد هجمه قرار داد. سپس از همه نامزدها درخواست کرد که اموال نزدیکان خود را اعلام کنند. این درحالی است که همواره بحث‌ها و گمانه‌های بسیاری در مورد فرزندان آقای شهردار وجود داشته و در برخی موارد، قالیباف مجبور به توضیح شده است. البته قالیباف در توضیحات خود همه چیز را انکار کرده است. قالیباف در این مناظره گفت: «من پیشنهاد دارم به همه اعضا که هفته آینده بیاییم لیستمان را به مردم اعلام کنیم. به قوه قضائیه بگوییم که به عنوان نامزد اموالمان چقدر است؟ ثروت همه اعضای دولتمان روشن باشد و این شفافیت معلوم باشد که کجا هستیم فرزندانمان چه می‌کنند. اگر این‌گونه شد فساد از بین می‌رود. با هوشمندسازی سیستم‌ها فساد از بین می‌رود. چرا می‌گویم؛ به خاطر اینکه دست 4‌درصدی‌ها را از اموال و قانون کوتاه کنیم. 96‌درصدی‌ها که توده‌های مردم هستند، می‌شود مشکلاتشان حل شود. » او در مناظرات نخست هم درباره عروسی دخترش صحبت کرد و تلاش کرد که این موضوع را به نفع خود، پیش از آنکه مطرح شود، تمام کند. مطرح شدن این بحث‌ها از سوی قالیباف، به نظر می‌رسد که نوعی فرار به جلو باشد. آنچه قابل تامل است، اینکه شایعه تحصیل فرزند او در خارج از کشور دهان به دهان می‌چرخد. قالیباف شاید بهتر باشد که پیش از انتشار لیست اموال، مشخص کند خود او، پسرش را که می‌گویند در استرالیا تحصیل کرده، در گروه 96درصدی‌های فرضی قرار می‌دهد یا در گروه 4‌درصدی‌ها‌؟
قالیباف درباره فرزندش بیشتر توضیح دهد!
پس از این درخواست قالیباف بود که بحث‌های قدیمی درباره فرزند آقای شهردار بار دیگر مطرح شد. از موضوع تحصیل در استرالیا گرفته تا رابطه با رضا ضراب و بحث مدرسه‌ای که او در آن مدرسه به‌طور عجیبی جزو هیات رئیسه است و گفته می‌شود که به این طریق، نام خود را در میان معلمان مدرسه قرار داده است؛ بحثی که یک‌بار هم توسط قالیباف مطرح شد. قالیباف درباره فرضیه‌هایی که درمورد فرزندش وجود دارد، گلایه کرد که «پسر من معلمی است که دارد کارش را انجام می‌دهد». یکی از نمایندگان مردم در خانه ملت، روز گذشته درباره ادعاهای قالیباف گفت: ادعا شد فرزند وزیر آموزش و پرورش مرتکب تخلف قانونی شده است، در حالی که مطابق حکم رسمی دادگاه او رسما تبرئه شده؛ یعنی کارش خلاف قانون نبوده است. ایراد می‌گیرند که چرا فرزند وزیر اقدام به کاسبی کرده؟ خب، اگر این ایراد است، همین اشکال به فرزند آقای قالیباف هم وارد است. فعالیت‌های تجاری ایشان در خارج و داخل کشور و فعالیت آموزشی و غیر انتفاعی و نام مدرسه ایشان زبانزد است که از نظر من اشکالی ندارد، ولی مشروط به اینکه از رانت فرزند شهردار بودن یا فرزند وزیر بودن استفاده نکنند. محمدعلی وکیلی افزود: لذا به نظر می‌رسد خوب است آقای قالیباف راجع به فعالیت‌های فرزندش الیاس توضیح دهد. سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی همچنین گفت: سامانه راه‌اندازی‌شده از سوی قالیباف اقدام شبه آنارشیستی و هرج‌ومرج‌طلبانه است.