سایت کارانه شائبه خرید‌ وفروش رأی دارد

آرمان: محمدباقر قالیباف به‌عنوان یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که مدعی اخلاقمدارای و ایجاد تحول در وضعیت معیشت مردم است، نه‌تنها این روزها پا در جای پای احمدی‌نژاد گذاشته و وعده‌هایی مانند افزایش یارانه‌ها و ایجاد 5‌میلیون شغل به مردم می‌دهد، بلکه خود در جایگاه شهردار کنونی تهران به خوبی می‌داند که عملکرد ضعیفش طی 12 سال مدیریت در شهرداری تهران از آرای او نسبت به سال 92 بیش از پیش کاسته است. به همین دلیل برای شکست روحانی سامانه ملی کارانه را ایجاد کرده تا متقاضیان با هدف یافتن شغل و با ارائه مشخصات خود در آن ثبت‌نام ‌کنند. در این باره عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح روز گذشته در نشست خبری خود اظهار کرد: «حقوقدانان وزارت کشور گفته‌اند که اقدام یکی از نامزدها برای ایجاد سامانه کارانه غیرقانونی است، این اقدام به نوعی تطمیع است و به نوعی هم شائبه خرید و فروش رأی در آن وجود دارد. ما در وزارت کشور در حال پیگیری این موضوع هستیم. اگر به جمع‌بندی نهایی رسیدیم که این موضوع خلاف قانون است، آن را اعلام خواهیم کرد.»
شکایت آشتیانی به زودی بررسی می‌شود
رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شکایت دانش آشتیانی، به او اجازه پاسخ به اتهاماتی را که در مناظره‌ها به وی وارد شد می‌دهید، گفت: توصیه ما این است که نامزدها در بیان نظرات و برنامه‌های خودشان حقوق دیگران را ضایع نکنند. شکایتی از طرف آقای دانش آشتیانی رسیده که قرار است در کمیسیون نظارت بر تبلیغات بررسی شود. وی ادامه داد: تاکنون خودم در 6 جلسه کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات حاضر شده‌ام که در این کمیسیون مساله توهین به نامزدها یا افراد دیگر نیز بررسی خواهد شد. وزیر کشور روز گذشته با اشاره به اینکه ارزیابی ما این بود که مناظره‌های انتخابات در یک فضای آرام، منطقی و با رعایت قوانین برگزار شود، اظهار داشت: به لحاظ شکلی مناظره‌ها خوب برگزار شد و ما هیچ‌دغدغه‌ای در زمینه امنیت کشور نداشته و نداریم. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تخلفات رسانه‌ها در زمینه انتخابات خاطرنشان کرد: تاکنون 67 شکایت از رسانه‌ها انجام شده است. برخی سایت‌ها، خبرگزاری‌ها،‌ روزنامه‌ها و سایت‌هایی که از منابع عمومی و بیت‌المال استفاده می‌کنند، به‌رغم تذکراتی که داده شده، برخلاف قانون عمل می‌کنند. ما این موارد را به دادستانی ابلاغ کرده‌ایم، اما این رسانه‌ها کماکان به کار خود ادامه می‌دهند.
هر اقدام تنش‌آلودی از سوی کاندیدا پاسخ داده می‌شود


وزیرکشور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع ایجاد اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام(ره) را پیگیری کردید،‌ بیان کرد: همان روز دستور رسیدگی به وزارت کشور داده شد که گزارش رسمی درباره سازمان دادن اعتراضات در حرم نبوده است. توصیه ما این است که هواداران همه نامزدها توجه کنند هر نوع اقدامی که نظم عمومی را برهم بزند، احتمال اقدام مشابه از طرف رقبا هم وجود دارد و موجب می‌شود فضای تبلیغات تنش‌آلود شود. در این موضوع ما منتظریم که دستگاه‌های متولی گزارش نهایی خود را ارائه کنند. وزیر کشور در مورد اتهاماتی که در مناظره‌ها بیان می‌شود و پاسخ دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه به این اتهامات گفت: گردش اطلاعات لحظه‌ای است. هر که اطلاعات اشتباه بدهد، در لحظه اطلاع‌رسانی شده و بیانیه و جوابیه داده می‌شود. بنابراین بهتر است همه نامزدها رفتار به صدق داشته باشند. نامزدها باید به شعور و آگاهی سیاسی مردم ایمان داشته باشند. اگر شکایتی در این زمینه به ما برسد، آن را در کمیسیون نظارت مطرح می‌کنیم که البته اتهامات را باید مجامع حقوقی و قضائی پیگیری کنند. وزیر کشور تصریح کرد: اقداماتی برای احقاق حقوق بازداشتی‌های تلگرام انجام دادیم.