بررسی اتهامات 2 تبعه خارجی درپرونده پول شویی ۹ هزار میلیاردی

چهارمین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قاچاق کلان ارز و پول‌شویی صبح دیروز به ریاست قاضی سید هادی منصوری در مشهد برگزار شد. در این جلسه به اتهامات متهمان ردیف پنجم، ششم و هفتم به عنوان سه متهم آخر پرونده رسیدگی شد که دو نفر از آن ها تبعه خارجی هستند. به گزارش خبرگزاری میزان، در جلسه چهارم رسیدگی به این پرونده که میزان تخلفات مالی آن بیش از ۹ هزار میلیارد تومان ارزیابی می‌شود با دستور قاضی منصوری، پنجمین متهم در جایگاه قرار گرفت تا به دفاع از خود بپردازد. متهم «عبدالغفور» فرزند راز محمد تبعه خارجی بوده و به اتهام پول‌شویی و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان‌یافته ارز در محضر دادگاه حضور دارد.با اتمام دفاعیات متهم عبدالغفور، وکیل مدافع وی نیز به بیان مطالب خود و دفاع از نامبرده پرداخت.
محرز بودن تخلفات
نماینده گمرک در واکنش به دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی گفت : خلاف قانون بودن اقدامات متهم محرز است. در این هنگام رئیس دادگاه ویژه، قرار تأمین کیفری متهم عبدالغفور فرزند راز محمد را تشدید، تفهیم و به وی ابلاغ کرد. در ادامه «غلام حیدر ناصری» فرزند محمدصدیق به‌عنوان متهم ششم با دستور رئیس جلسه در جایگاه قرار گرفت تا از اتهامات خود مبنی بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان‌یافته ارز دفاع کند. همچنین طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نامبرده به پول‌شویی متهم است.طبق گفته نماینده مدعی‌العموم نامبرده با سرکرده باند، مرتبط بوده و در فرایند انتقال ارز‌ها نقش داشته است.
 با درخواست نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد، بخش‌هایی از فیلم اظهارات و اقاریر متهم در صحن علنی دادگاه پخش شد. متهم در پاسخ به سؤال رئیس دادگاه، گفت: اظهاراتم را قبول دارم و از وکیلم می‌خواهم که از من دفاع کند. سپس وکیل مدافع متهم به دفاع از موکل خودپرداخت.با اتمام دفاعیات متهم و وکیل نامبرده، رئیس دادگاه با اشاره به اقدامات متهم، قرار تأمین کیفری وی را تشدید، تفهیم وبه وی  ابلاغ کرد. سپس نصیب ا... فرزند محمدرحیم تبعه خارجی به‌عنوان هفتمین متهم در جایگاه قرار گرفت تا از اتهامات منتسبه به خود دفاع کند. وی متهم به پول‌شویی و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان‌یافته ارز و پول‌شویی است.رئیس دادگاه از متهم نصیب ا... درباره فرایند انتقال ارز به خارج از کشور سؤال کرد و متهم به تشریح نحوه اقدامات خودپرداخت و وکیل وی از او دفاع کرد. نماینده گمرک و بانک مرکزی نیز با حضور در جایگاه به بیان مطالب خود پرداختند. شایان ذکر است بر اساس اعلام رئیس دادگاه، جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده ۱۰ آذرماه تشکیل خواهد شد.