تیم امید باید المپیکی شود

گروه ورزش / مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد. تاج در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های فدراسیون فوتبال، آمادگی تیم امید برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و تیم ملی بزرگسالان برای راهیابی به دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به وزیر ورزش ارائه کرد. سلطانی‌فر هم درخصوص تیم ملی امید اینگونه صحبت کرد: «۴۴ سال در انتظار حضور فوتبال ایران در المپیک هستیم و از شما و سرمربی تیم امید انتظار دارم با تمام قدرت و استفاده از ظرفیت‌های فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارتخانه برای صعود قطعی به المپیک توکیو تلاش کنید. فوتبال ایران از هر نظر برای راهیابی به المپیک ژاپن شایسته است و باید شاهد حضور استعدادهای فوتبال ایران در بازی‌های المپیک باشیم. در کنار بسکتبال که با شایستگی به المپیک رسید منتظر حضور دو رشته مهم فوتبال و والیبال هستیم و برای این اتفاق مهم همه‌گونه پشتیبانی و حمایت را از فوتبال و والیبال و سایر قهرمانان‌مان خواهیم داشت.»
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت درباره تیم ملی فوتبال بزرگسالان و شرایطی که دارد هم اظهار نظر کرد. سلطانی فر با بیان اینکه شکست‌های اخیر، غرور ملی را خدشه‌دار کرده، بیان داشت: «نتایج کسب شده مقابل بحرین و عراق واقعاً بد بود و بسیاری از کارشناسان معتقدند که چینش‌های این دو بازی و عدم استفاده از بازیکنان جوان و لژیونرها موجب شد که نتیجه را واگذار کنیم. البته با نتیجه اخیر دیدار عراق و بحرین ما هنوز فرصت اول شدن در گروه‌مان را داریم. با عزم و اراده وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بهترین نتایج را به دست آوریم.»
او در پاسخ به این سؤال که چرا فرصت‌های «فیفادی» را از دست می‌دهیم؟ گفت: «با 7 یا 8 کشور برای برگزاری مسابقه دوستانه صحبت شده بود. حتی با لیبریا هم تفاهم به دست آمد اما به خاطر مشکلات آنها امکان برگزاری مسابقه فراهم نشد. حتماً از فیفادی‌های بعدی استفاده خواهیم کرد.» یکی از حواشی پیرامون تیم ملی پیش از بازی با عراق، بحث پرداخت دستمزد و حقوق معوق سرمربی بلژیکی بود. سلطانی فر درباره پرداخت حقوق ویلموتس نیز بیان کرد: «پول او پرداخت شده و ما حتی دستمزد 3 ماه آینده‌اش را هم پرداخت کردیم.»
وزیر ورزش درباره علت لغو تعدادی از بازی‌های این هفته لیگ برتر، چنین توضیح داد: «ما براساس نظر شورای تأمین استان‌ها عمل کردیم. آنها نظراتی درباره وضعیت امنیت کشور داشتند و صلاح دیدند برخی دیدارها به تأخیر بیفتد.» او درباره آخرین وضعیت پرداخت حق پخش از سوی صدا و سیما گفت: «صدا و سیما با توجه به الزام قانون برنامه ششم باید جدی وسط بیاید و قانون را اجرا کند. ما دو سال و نیم است که با صدا و سیما مذاکره می‌کنیم ولی اراده جدی در صدا و سیما برای پرداخت حق پخش وجود ندارد. اما مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهوری و رئیس مجلس داشته‌ایم و دو کمیسیون برای بررسی موضوع انتخاب شده‌اند که نظر صدا و سیما را هم بگیرند. نظر ما که مشخص است و آن را بیان کردیم که حق پخش در همه دنیا به کمک ورزش می‌آید. ولی صدا و سیما تاکنون حاضر نشده، حق پخش را پرداخت کند.»