آغاز برخورد قاطع با گران فروشان

گزارش:محمد بهبودی نیا
عکس‌ها: خراسان

دیــروز و در اولین روز از اجرای «طرح ضربتی برخورد با گران‌فروشی بنزینی» با چند واحد فروش گوشت که در پی پیام شهروندان و در ادامه، با مراجعه و بررسی خبرنگار روزنامه خراسان و بازرسان سازمان صمت و دام پزشکی و رئیس اتحــادیه گوشت قرمز، تخلفات‌شان در زمینه گران‌فروشی، نداشتن فاکتور خرید، تبلیغات دروغ و ارائه گوشت تاریخ مصرف گذشته، محرز شده بود، برخورد شد.
 
اما دیروز، باز هم رصد میــدانی ما، حاکی از ادامه گران‌فروشی توسط این واحدها بود و به همین دلیل، برای رسیدگی به موضوع، در قالب گشتی مشترک با قاضی جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، به واحدهای مذکور مراجعه کردیم؛ فروشگاه‌هایی که برای هرکیلو گوشت گوسفند اقــدام به  درج قیمتی روی در مغازه کرده اند که هم مغایر با قیمتی است که درون مغازه به مشتری ارائه می‌کنند و هم گران‌تر از قیمت مصوب.
 
اهالی تا خودروی گشت تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت، معدن و تجارت را می‌بینند، شروع به گلایه از این واحدها بابت گران‌فروشی‌شان می‌کنند. «گوهری» بازرس سازمان صمت، بعد از انجام بررسی‌های لازم، تقلب و گران‌فروشی واحدها را تایید و اقدام به تشکیل پرونده می‌کند و در ادامه، واحدهای مدنظر به دستور قاضی جلیلی، پلمب می شود.
 


پس از پلمب، چند نفر از ساکنان محله که پیش از این، برای خرید گوشت به این مراکز مراجعه کرده و دست خالی برگشته بودند، ضمن تشکر از دقت نظر بازرسان صمت و تذکرات جدی قاضی جلیلی، می‌گویند: «مهم است با گران‌فروشان که این روزها به هر بهانه‌ای قیمت کالا و خدمات‌شان را بالا می برند، برخورد جدی شود. جدیدترین بهانه هم، گرانی بنزین است. مردم بابت گرانی‌های کاذب و سلیقه‌ای در فشارند و انتظار دارند همان‌طور که تاکید شد، افزایش قیمت بنزین روی قیمت دیگر اقلام زندگی روزمره مردم، تاثیر نگذارد.»
 
قاضی جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی هم درباره اقدامات انجام شده طی روزهای اخیر در زمینه مقابله با گران‌فروشی‌های بنزینی توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان، می گوید: «طی هماهنگی های انجام شده با دادستان مشهد، واحدهایی که اقدام به تکرار تخلف گران فروشی کنند پلمب شده و برای نصب پرده تخلف بر سر در واحد صنفی اقدام می شود. امروز(دیروز) در گشت مشترک تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و روزنامه خراسان، پس از احراز تخلف توسط بازرسان صمت و هماهنگی صورت گرفته با جانشین دادستان مشهد «قاضی دشتی فدکی» سه واحد عرضه گوشت که قیمت مصوب را رعایت نمی کردند و اصرار بر تخلف داشتند، پلمب شد و پرونده برای طی مراحل قضایی و تعزیراتی به تعزیرات حکومتی و دادسرا ارسال می شود. »