خیزش مردمی در چند شهر در محکومیت اغتشاشات

بخش خبری: شهرهای تبریز، شهرکرد و زنجان شاهد خیزش مردمی در محکومیت اغتشاشات اخیر و حمایت از اقتدار و امنیت کشور بود.
پس از اقدام تخریبی آشوبگران که به بهانه گرانی بنزین در برخی نقاط کشور انجام شده بود، مردم در شهرهای تبریز، شهرکرد و زنجان بصورت خودجوش و با شور و شعور برای جدا کردن صف خود از آشوبگران و حمایت از بیانات رهبری، راهپیمایی کردند.
مردم تبریز دیروز در حمایت از بیانات رهبری و محکوم کردن اقدام آشوبگران که به بهانه گرانی بنزین در برخی نقاط کشور دست به اغتشاش و آسیب به اموال عمومی زده بودند همچنین اجازه سوءاستفاده به دشمنان ایران اسلامی دادند، راهپیمایی باشکوه برگزار کردند.
راهپیمایی‌کنندگان که از ساعات اولیه صبح به خیابان‌ها آمده بودند، از مصلای تبریز به سمت میدان ساعت حرکت کردند.


کفن‌پوشان تبریزی در حمایت از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی، با سر دادن شعار، خود را گوش به فرمان رهبری دانسته و از اقدام آشوبگران و حامیان خارجی آنان اعلام انزجار کردند.
راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم پرشکوه، امنیت و آرامش کشور را خط قرمز مردم آذربایجان دانسته ‌و خواستار اقدام جدی و موثر دولت در رفع نگرانی مردم شدند.
شرکت‌کنندگام در راهپیمایی دیروز تبریز شعار "اعتراض حق مرد، اغتشاش کار دشمن"، "تنها راه رهایی اطاعت از رهبری‌ست"، "آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی"، "بیزاولماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازیوخ" و... سر می‌دهند.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی که سخنران این راهپیمایی است، پشت تریبون رفته و صحبت‌های خود را شروع می‌کند.
آل‌هاشم ضمن محکومیت اقدام آشوبگران و انحراف تجمع مسالمت‌آمیز مردمی گفت: درست است با وارد کردن افرادی به میان تجمعات مسالمت‌آمیز مردمی که به خاطر دلخوری و نگرانی بود، خسارت‌هایی به بار آمد ولی این عده، امنیت و آسایش همان مردم نگران از شوک ناشی از مصرف سوخت را بر هم زدند ولی با حضور مردم بصیر و آگاه آذربایجان امروز جوابشان را گرفتند.
وی با تاکید بر اینکه باید صف مردم دلخور و نگران از قیمت‌ها از صف افرادی که به اموال مردم، بسیج و نیروی انتظامی جدا شود، تصریح کرد: ما هشدار خود را به مزدوران و جیره‌خواران می‌رسانیم، چراکه امنیت و آرامش مردم کشور خط قرمز آذربایجان یعنی سر ایران است.
در شهرکرد هم تجمع خودجوش مردمی، در اعلام انزجار از اشرار و آشوبگران حوادث اخیر کشور و تجدید بیعت با رهبری برگزار شد.
حجت‌الاسلام نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در این تجمع اظهار کرد: تجمع امروز و پیشگامی شما مردم در خنثی‌سازی فتنه‌ها بار دیگر در تاریخ نظام اسلامی ثبت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ما اعتراض، مطالبه، خواسته و هر مشکلی داشته باشیم به خودمان ربط دارد و اجازه میان‌داری به بدخواهان، کینه توزان و مزدوران را نمی‌دهیم تصریح کرد: مردم ما تمام اهداف و شعارهایشان از روز اول منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایشات ایشان بر این موضوع تاکید دارد که حق مردم ضایع نشود و مشکلات مردم زمین نماند، اما باید توجه داشت که در وقایع اخیر بحث کل نظام مطرح است، بحث یک دولت یا یک قوه نیست و باید نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت شود.
نکونام تاکید کرد: باید این فرهنگ نهادینه شود که مطالبات قانونمند بوده و با شعارهای اصولی و منطقی باشد اما نباید مطالبات حذف شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دشمنان انقلاب بدانند مردم اجازه نمی‌دهند که از مطالبات آن‌ها سوءاستفاده کنند و به هدف خود برسند و با بصیرت مردم نقشه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود.
نکونام افزود: مردم ایران هرگز نمی‌گذارند دشمن در میدان مطالبات‌شان بازی کند و به اهدافش دست یابد، اما مسئولان این موضوع را درنظر داشته باشند که مردم حسابشان از اشرار جداست و مردمی که با توجه به شرایط احساساتی شده‌اند و کاری انجام داده‌اند نباید با فتنه‌گران در یک گروه قرار گیرند.
مردم انقلابی و مومن زنجان نیز در حمایت از بیانات مقام معظم رهبری و دفع فتنه اشرار، روز دوشنبه راهپیمائی کردند.
حجت‌الاسلام شیخ علی خاتمی در جمع راهپیمایان گفت: مردم زنجان چه در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس و در طول چهل سال گذشته همواره در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند.
وی افزود: مردم زنجان با تقدیم 3 هزار شهید به عنوان دیار غواصان دریا دل همواره در خط مقدم زنجان بوده‌اند.
امام جمعه زنجان یادآور شد: حضور مردم زنجان در این راهپیمایی برای دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی پیام دارد.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مردم بعد از 41 سال مانند روزهای اول هوشیار و آگاه در صحنه هستند، بیان داشت: اگر چه شرایط سخت زندگی امروز به عوامل بیرونی و ندانم کاری‌ها داخل به وجود آمده است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مردم اعتراضاتی هم دارند، افزود: اما مردم در راه انقلاب خون داده و صف خود را از اغتشاشگران جدا می‌دانند.
حجت‌الاسلام خاتمی گفت: مردم زنجان در این هوای سرد و برفی آمده‌اند تا مسئولان به مشکلات آنها توجه کنند.
سایر اخبار این روزنامه