اخبار ویژه


اولین همکار داخلی آمدنیوز بازداشت شد
عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد با دستور قضایی بازداشت شده است.
براساس کسب اطلاع خبرنگار فارس این فرد به اتهام همکاری با شبکه معاند آمدنیوز بازداشت شده است.
امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود گفته بود که مستندات خوبی از روح‌الله زم مدیر شبکه آمدنیوز به دست آورده است.


داوری از چهره‌های نزدیک به مرحوم‌ هاشمی و از هواداران وی در جریان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که به دلایل نامعلومی بعد از شکست نامزد متبوعش، به دولت رقیب وی به ریاست محمود احمدی‌نژاد، راه یافت.
وی در سال‌های پایان دولت دهم ریاست صندوق بازنشستگی مس کشور را برعهده گرفت و در طول دولت نهم و دهم از اصلی‌ترین چهره‌های رسانه‌ای وابسته به جریان انحرافی شناخته می‌شد که پیش از انتخابات سال ۸۸ نیز مسئولیت اداره کل پژوهش و همچنین معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی را برعهده داشت.
وی همچنین مسئولیت یکی از سایت‌های خبری نزدیک به رئیس‌جمهور سابق را بر عهده داشت که ید طولایی در اتهام‌پراکنی علیه اصولگرایان دارد. اتهام‌زنی‌های داوری علیه اصولگرایان، او را به چهره محبوب روزنامه‌های اصلاح‌طلب تبدیل کرده بود.
داوری پیش از این در خرداد ماه سال 96 برای تحمل حبس به مدت 3 سال بازداشت شد اما سرانجام در شهریور ماه سال 97 و پس از نقض حکم صادر شده از سوی دیوان عالی کشور آزاد شد.22 مهر امسال بود که سپاه پاسداران از بازداشت روح‌الله زم سرشبکه کانال تلگرامی آمدنیوز خبر داد.پدافند ایران، پهپاد گرانقیمت آمریکا را از دور خارج کرد
نشریه «فارین پالیسی» از احتمال بازنشست‌شدن پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از هدف قرار گرفتن یک فروند از این پهپادها توسط پدافند هوایی ایران خبر داده است.
این نشریه نوشته است: «تنها چند ماه پس از آنکه ایران یک پهپاد شناسایی گران‌قیمت ایالات متحده را بر فراز تنگه هرمز ساقط کرد، وزارت دفاع در حال بررسی کنار گذاشتن دو سوم سی و چند پهپاد گلوبال هاوکی است که نیروی هوایی در اختیار دارد. این اقدام، بخشی از حرکت به سوی ساخت توانمندی‌های مورد نیاز برای مقابله با چین و روسیه است.»
مقام‌های آمریکایی به فارین پالیسی گفته‌اند که بر اساس این طرح، قرار است ۲۱ فروند از ۳۵ پهپاد گلوبال هاوک نیروی هوایی آمریکا که اکنون در غرب آسیا و دیگر مناطق جهان مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستند، کنار گذاشته شوند. این طرح اکنون برای بررسی در قالب بودجه سال آینده پنتاگون به دفتر وزیر دفاع آمریکا تحویل داده شده است.
بنا بر این گزارش، پنتاگون بر اساس راهبرد دفاع ملی آمریکا که دوران کنونی را «عصر رقابت قدرت‌های بزرگ» نام نهاده، به مرور در حال فاصله گرفتن از مأموریت‌های «مبارزه با تروریسم» و حرکت به سوی توانمندی‌های لازم برای رقابت با چین و روسیه است. از این رو، آمریکا به پهپادهایی نیاز دارد که بتوانند به آسمان این دو کشور نفوذ کنند.
به نوشته فارین پالیسی، ۲۱ فروند پهپادی که بر اساس طرح نیروی هوایی آمریکا باید کنار گذاشته شود، از نوع «بلاک ۳۰» گلوبال هاوک هستند. این پهپادها به سامانه‌های الکترواپتیک، رادارهای مادون قرمز و حسگرهای دریافت سیگنال‌های اطلاعاتی مجهز هستند. به گفته مقام‌های آمریکایی، این پهپادها که بار نخست در سال ۲۰۰۱ وارد ناوگان نیروی هوایی آمریکا شدند، اکنون با مشکل تأمین قطعات روبرو هستند و از آن مهمتر اینکه در برابر حملات دشمن شکننده به نظر می‌رسند.
فارین پالیسی سپس به تشریح ویژگی‌های پهپاد گلوبال هاوک پرداخته و نوشته است که حادثه هدف قرار گرفتن این یک فروند از این پهپاد توسط ایران، یک «هشدار قرمز» برای گلوبال هاوک بود و نشان داد که این پرنده در نبردهای آینده آسیب‌پذیر است.
«لورن تامپسون» عضو مؤسسه «لکسینگتون» ایران را پس از روسیه و چین، یک «قدرت رده دوم» توصیف کرده و می‌گوید: «زمانی که یک قدرت رده دوم مانند ایران می‌تواند جنگ‌افزارهای شما را با موشک‌های بومی خود ساقط کند، این نشانه خوبی برای آینده نیست.»
به نوشته فارین پالیسی، شواهدی وجود دارد که آمریکا در حال حاضر برای پر کردن شکاف موجود در زمینه جمع‌آوری اطلاعات، چندین پرنده طبقه‌بندی‌شده از جمله پهپاد «آر.کیو ۱۸۰» را به خدمت گرفته است. واشنگتن مدعی است که این پهپاد قادر است به حریم هوایی دشمن نفوذ کند.
به گزارش فارس ۳۰ خرداد ماه امسال یک فروند پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی بعد از نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران هدف سامانه پدافندی سوم خرداد قرار گرفته و ساقط شد. گلوبال هاوک گرانقیمت‌ترین و عظیم‌الجثه‌ترین پهپاد جهان است و هدف قرار گرفتن آن توسط ایران واکنش‌های گسترده‌ای را در جهان برانگیخت.اراذل اجاره‌ای  با تهدید قمه ترافیک می‌ساختند
طی روزهای گذشته به مرور اطلاعات و جزئیات بسیاری از نحوه سازماندهی به اغتشاشات و آشوبها به دست آمده و توسط خبرنگاران نیز رویت شده که نشان می‌دهد این آشوب‌ها هیچ نسبتی با اعتراض مردمی ندارد بلکه اساساً یکی از اهداف اصلی آنها ضربه زدن به امکانات و منابع همین مردمی است که از افزایش قیمت بنزین هم نگران‌اند!
در همین باره یکی از عکاسان خبری روایت جالبی را از نحوه‌ ساختن ترافیک‌های سنگین در برخی نقاط شهر توسط آشوبگران روایت کرده است. او به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ساعت 19:30 روز یکشنبه 26 آبان‌ماه از محل خبرگزاری برای حرکت به سمت منزل بیرون آمدم،  به سمت خودرویم رفتم،  منزلم در اسلامشهر بود و وقتی از نشان (مسیریاب ایرانی) استفاده کردم،‌ مسیر آیت‌الله سعیدی را به من معرفی کرد. من هم از همین مسیر رفتم.
ابتدای مسیر آرام و خلوت بود تا اینکه به سمت چهاردانگه رسیدم. در حال رانندگی بودم و قبل از اینکه به سرعت‌گیر برسم مجبور شدم سرعتم را کم کنم در همین حین به یک باره جمعی حدود 20 نفر جلویم ظاهر شدند. همگی آنان قمه به دست داشتند،  در دست برخی از آنان علاوه بر قمه سنگ نیز بود. مقابلم ایستادند و به من و چند خودروی دیگر که کنارم بودند اشاره کردند که بایستید. من ابتدا فکر کردم که راهزن هستند و می‌خواهند خودرو را به زور بدزدند. درب ماشین را قفل کردم. تعداد خودروها بیشتر شد و در کنار هم ایستادند به آنها هم اشاره کردند که خودرو را خاموش کنید. وقتی دیدند خاموش نکردیم با فریاد و نشان دادن قمه مجبورمان کردند ماشین‌ها را خاموش کنیم. ردیف اول حدوداً 5 یا 6 خودرو می‌شدیم. آنها موفق شدند ما را متوقف کنند.
پشت سر ما هم ماشین‌های دیگر هم ایستاده بودند. آنها با ایجاد رعب و وحشت و با نشان دادن قمه به زور موفق شدند که تمامی خودروهای متوقف شده را خاموش کنند. اما من خودرویم را خاموش نکردم ولی چراغ‌هایم را خاموش کردم تا باور کنند که خودروی من هم خاموش شده است. آنها لاین مقابل به سمت تهران را هم متوقف کرده بودند.
وقتی حواسشان پرت شد من لاین کندرو را کنارم دیدم که مجبور بودم به صورت خلاف به سمت بالا حرکت کنم. در یک لحظه با سرعت بالا به اصطلاح تیکاف کشیدم اما آنها متوجه شدند و بلافاصله به سمت من آمدند، من توجه نکردم و فقط پایم را روی پدال گاز فشار دادم تا آنها به من نرسند.سه نفر از آنها با فحاشی به سرعت دنبال من می‌دویدند و حتی چند تا از سنگ‌هایی که پرتاب کردند به شیشه‌ عقب برخورد کرد اما خوشبختانه شیشه‌ها سالم ماندند و من موفق شدم از آنان فاصله بگیرم.
آنها صورت‌هایشان را هم پوشانده بودند و اغلب هم لباس مشکی بر تن داشتند. من که موفق شدم فرار کنم اما نمی‌دانم بقیه چکار کردند فرار کردند یا نه؟  بعد‌ها از اخبار شنیدم که در آن محل راهبندان شده و ترافیک سنگینی صورت گرفته است. 
سایر اخبار این روزنامه
آرامش به کشور بازگشت آمریکا، اسرائيل و آل‌سعود عزا گرفتند مردودی مدعیان اصلاحات در آزمون بنزین (یادداشت روز) اخبار ویژه خبر بد برای «ماکرون» جنبش «جلیقه زردها» بزرگتر می شود دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب فرمانده! قرارمان قدس بود خروش ملت علیه ارا‌ذل اجاره‌ای دیروز تبریز و شهرکرد، امروز و فردا... آمادگی 500هزار بسیجی اصناف برای نظارت بر قیمت‌ها حالا نوبت انتقام به ما رسیده (نکته) اعتراف دشمنان به استفاده از «تلگرام» برای آموزش اغتشاشگران دولت با گران‌فروشی چند میلیون تومانی خودرو برخورد کند بازداشت وابستگان به منافقین، سلطنت‌طلبان و ‌اشرار در اغتشاشات اخیر با ما در فضای مجازی همراه باشید آرامش به کشور بازگشت آمریکا، اسرائيل و آل‌سعود عزا گرفتند آمادگی 500هزار بسیجی اصناف برای نظارت بر قیمت‌ها آرامش به کشور بازگشت آمریکا، اسرائيل و آل‌سعود عزا گرفتند آمادگی 500هزار بسیجی اصناف برای نظارت بر قیمت‌ها