تب بازار ارز فروکش کرد

رئیس کل بانک مرکزی با حضور در
صرافی های بانکی خیابان فردوسی و گفت و گو با برخی مردم از نزدیک در جریان روند بازار قرار گرفت. همزمان نرخ ارز نیز که تا ظهر روز گذشته، به روند صعودی ادامه داده و تا 12600 تومان افزایش یافته بود، روند نزولی یافت و به 12300 تومان رسید.
به گزارش بانک مرکزی، عبدالناصر همتی روز گذشته با حضور در صرافی‌های بانکی و آزاد در خیابان فردوسی از نزدیک در جریان روند بازار ارز و قیمت ها قرار گرفت.
همتی در خیابان فردوسی با مردم گفت‌وگو کرد و به آن ها اطمینان داد که بانک مرکزی اجازه سفته‌بازی مجدد در بازار ارز


را نمی‌دهد.
رئیس‌کل بانک مرکزی در این بازدید سرزده تأکید کرد که مردم باید مراقب باشند تا سرمایه‌های خود را از دست ندهند؛ هم‌اکنون در بازار فقط دلال‌ها به‌صورت لفظی قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.
همتی با تأکید بر این که جو بازار فقط توسط دلال‌ها ملتهب نشان داده می‌شود و اصلاً واقعیت بازار این‌طور نیست ادامه داد: از صبح قیمت ارز  افزایش داشت  که در صرافی‌های بانکی روند کاهشی را در پیش گرفته است. ضمن آن که بانک مرکزی مشکلی در تامین نیازهای ارزی مردم ندارد.
صرافی‌های بانکی همزمان با افزایش کاذب قیمت دلار، نرخ‌ها را نسبت به دیروز افزایش دادند؛ بر همین اساس، از صبح دیروز قیمت ارز در صرافی ملی 12 هزار و 300 تومان تعیین شد و این افزایش قیمت مانع از خرید ارزان در صرافی‌های بانکی و فروش با قیمت بالا در بازار آزاد شد.