گران نمی خریم

چهار روز قبل با اعلام نرخ جدید بنزین، شرایط جدیدی بر وضعیت اقتصادی کشور حاکم شد که اگرچه در ابتدا پذیرش آن برای بخشی از جامعه دشوار بود، اما به مرور و با انتشار خبرها مشخص شد که این اقدام حاصل تصمیم مشترک سران قواست و برای اتخاذ آن کارشناسی های لازم انجام شده است.
حالا با اقناع افکار عمومی درباره قطعی بودن اجرای این تصمیم، مطالبه ای همگانی و به حق ایجاد شده که مسئولان عالی رتبه نظام هم بر آن تاکید دارند و عزم ملی برای پاسخ به این مطالبه جزم شده است. مطالبه عمومی این است که گرانی بنزین اگرچه می تواند در برخی حوزه های حمل و نقل درون شهری تا حدودی تاثیر داشته باشد- که البته آن هم باید ضابطه مند و با مجوز قانونی باشد- اما هیچ توجیه منطقی برای گران شدن  بی ضابطه و بدون دلیل دیگر کالاها  و خدمات وجود ندارد بنابراین باید قاطعانه با هرگونه گران فروشی و تخلف در این زمینه برخورد کرد. طی روزهای گذشته نهادهای متولی نظارت بر بازار نیز بر این مهم تاکید کرده و وعده داده اند نظارت ها در این حوزه گسترده تر می شود تا با هرگونه تخلف برخورد شود.با این حال آن چه اهمیت ویژه ای دارد، نظارت مستقیم مردم در این حوزه است، به همین منظور روزنامه خراسان در طرحی مشترک با همکاری سرپرست مجتمع انقلاب اسلامی مشهد،   اداره کل تعزیرات حکومتی و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، حلقه ارتباطی مستقیم با مردم خواهد بود. در این میان نقش اولیه و اصلی را مردم ایفا خواهند کرد. به طوری که با گزارش های گران فروشی به روزنامه خراسان، طرح ضربتی با نهادهای یاد شده آغاز می شود وپس از محرز شدن تخلف گران فروشی،  برخوردهای لازم و قانونی از جمله اخطار، جریمه نقدی و پلمب واحدهای  صنفی  متخلف با گران فروشان و سوء استفاده کنندگان از افزایش قیمت بنزین بر اساس قانون صورت خواهد گرفت و متعاقبا در روزنامه خراسان با هدف پیشگیری از گران فروشی های بدون دلیل منتشر خواهد شد . بنابراین با همراهی شما شهروندان از امروز تا زمانی که بازار رنگ ثبات و آرامش بیشتر  را به خود ببیند،  طرح ضربتی مقابله مردمی با گران فروشی های بنزینی و جلوگیری از تخلف سوء استفاده کنندگان بنزینی را با کلیدواژه « گران نمی  خریم» آغاز می کنیم.

شما باید از طریق راه های ارتباطی اعلام شده، هرگونه گران فروشی به بهانه بنزین را به ما اعلام کنید تا علاوه بر درج پیام شما، تیم مشترک یاد شده، متشکل از سازمان های متولی نظارت بر بازار موضوع را بررسی و با متخلفان برخورد کنند. یادآور می شود که در کنار مراجعه حضوری به واحدهای متخلف، پیام های افشاگرانه شما برای رسوا کردن سوء استفاده کنندگان از شرایط کشور نیز با حفظ نام و شماره فرستنده در روزنامه خراسان منتشر خواهد شد تا اقدامی پیشگیرانه و مانع از تکرار آن توسط دیگر اصناف باشد.