«الصفدی» از پذیرش پست نخست وزیری لبنان انصراف داد

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که محمد الصفدی وزیر سابق لبنانی از پذیرش پست نخست‌وزیر این کشور انصراف داده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که محمد الصفدی وزیر سابق لبنانی از پذیرش پست نخست‌وزیر این کشور انصراف داده است.
براساس این گزارش، این اقدام بعد از آن صورت گرفت که الصفدی با جبران باسیل وزیر خارجه دولت مستعفی لبنان نشستی برگزار کرد.
وی همچنین حمایت خود را از انتخاب سعد حریری برای تصدی پست نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد.


گفتنی است که محمد الصفدی 75 ساله سیاستمدار و بازرگان لبنانی است. وی دارای مدرک لیسانس مدیریت از دانشگاه آمریکایی بیروت است. در سال 1347، کار تجاری خود را در طرابلس آغاز کرد و سپس در سال 1348 به بیروت نقل مکان کرد. از آنجا در سال 1354 به عربستان سعودی رفت و تجارت خود را در تعدادی از کشورهای عربی و اروپا از طریق پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله ساخت و ساز، مسکن، حمل و نقل هوایی، فناوری، گردشگری و بانکی گسترش داد. در سال 1379، او «بنیاد توسعه صفدی» را راه‌اندازی کرد. وی در سال 1379 به عنوان نماینده کرسی اهل تسنن در طرابلس انتخاب شد و در سال 1384 و 1388 مجدداً برای همین کرسی پارلمانی انتخاب شد.
آخرین خبرها درباره تجمعات اعتراضی در لبنان حاکی از آن است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مایک پمپئو وزیر خارجه و سفارت آمریکا در بیروت حمایت خود را از اعتراضات لبنانی‌ها علیه وضعیت اقتصادی این کشور اعلام کردند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: هرگونه تلاش برای سفته‌بازی در بازار ارز خنثی می‌شود رهبر انقلاب در درس خارج فقه: اجرای طرح بنزین به گرانی کالاها منجر نشود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: دستور رئیس جمهور برای آغاز پرداخت کمک های معیشتی از امروز هر اقدامی که محققانه و عالمانه باشد به نفع همه است و موجب اعتراض نخواهد شد بیش از 100 بانک و فروشگاه در آشوب‌های خیابانی چند روز گذشته تخریب و غارت شد مجلس در جلسه‌ای غیرعلنی با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی موضوع بنزین را بررسی کرد لاریجانی: نگرانی مردم از تبعات افزایش قیمت بنزین باید رفع شود سومین جلسه ستاد تنظیم بازار ذخایر راهبردی کشور بسیار مطلوب است رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا: ترامپ «شارلاتان» بزرگترین تهدید برای دموکراسی آمریکا است «الصفدی» از پذیرش پست نخست وزیری لبنان انصراف داد فرافکنی‌های انتخاباتی ترامپ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران مطرح کرد: افزایش ساعات کاری مترو در زمان بارش برف و برودت هوا با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی: خرید حمایتی انواع سیب درختی درجه سه آغاز شد سردار مهماندار: راهور برای بارش‌های روزهای آتی آمادگی صد در صدی دارد سخنگوی تعزیرات در پی افزایش قیمت بنزین خبر داد: افزایش گشت‌های تعزیرات برای مقابله با گران‌فروشی تمام مدارس استان تهران امروز دایر است دارندگان فیش تمتع، اطلاعات خود را به روز کنند