رئیس کل بانک مرکزی: هرگونه تلاش برای سفته‌بازی در بازار ارز خنثی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مجموعه ذخایر بانک این اجازه را می‌دهد که با رصد تحرکات بازار ارز، هرگونه تلاش برای سفته‌بازی را خنثی کرده و همزمان اجازه دهد که روند عادی عرضه و تقاضای ارز، نرخ آن را تعیین کند.
عبدالناصر همتی در یادداشتی اعلام کرد: در روزهای اخیر، همچنان بانک مرکزی در بازار ارز حضور فعال دارد، زیرا مدیریت بازار ایجاب می‌کند که به عنوان بازارساز اصلی نیازهای واقعی را تامین کرده و مازاد عرضه ارز را نیز مطابق ماه‌های گذشته جمع‌آوری و به ذخایر کشور اضافه کند.
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: تجربه بیش از یک سال گذشته بانک مرکزی در مدیریت علمی بازار ارز همچنان ادامه خواهد داشت و اطمینان دارم شکل‌گیری انتظارات این چند روز، تاثیر چندانی بر بازار ارز نخواهد داشت.
وی گفت: روند گذشته و منطقی در بازار ادامه پیدا خواهد کرد، مردم مراقب سرمایه‌های خود باشند تا از ناحیه سودجویان و سفته بازان آسیب نبینند.


رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین روز گذشته در بازدید سر زده از صرافی‌های بانکی و آزاد در خیابان فردوسی از نزدیک در جریان روند بازار ارز و قیمت‌ها قرار گرفت؛ همتی در خیابان فردوسی با مردم گفت‌وگو کرد و به آنها اطمینان داد که بانک مرکزی اجازه سفته‌بازی مجدد در بازار ارز را نمی‌دهد.
رئیس‌کل بانک مرکزی در این بازدید سرزده تاکید کرد که مردم باید مراقب باشند تا سرمایه‌های خود را از دست ندهند؛ هم‌اکنون در بازار فقط دلال‌ها به‌صورت لفظی قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.
همتی با تاکید بر اینکه جو بازار فقط توسط دلال‌ها ملتهب نشان داده می‌شود و اصلاً واقعیت بازار این‌طور نیست ادامه داد: قیمت ارز روند کاهشی را در پیش گرفته است. ضمن آنکه بانک مرکزی مشکلی در تامین نیازهای ارزی مردم ندارد.
گفتنی است بهای دلار در صرافی‌های بانکی طی روز یکشنبه وارد کانال 12 هزار تومانی شد و به رقم 12 هزار و 300 تومان صعود کرد.نرخ خرید هر دلار نیز در ساعت 13 دیروز در صرافی‌های بانکی 12 هزار و 200 تومان و فروش 12 هزار و 300 تومان شد. نرخ خرید هر یورو نیز 13 هزار و 400 تومان و فروش 13 هزار و 500 هزار تومان شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: هرگونه تلاش برای سفته‌بازی در بازار ارز خنثی می‌شود رهبر انقلاب در درس خارج فقه: اجرای طرح بنزین به گرانی کالاها منجر نشود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: دستور رئیس جمهور برای آغاز پرداخت کمک های معیشتی از امروز هر اقدامی که محققانه و عالمانه باشد به نفع همه است و موجب اعتراض نخواهد شد بیش از 100 بانک و فروشگاه در آشوب‌های خیابانی چند روز گذشته تخریب و غارت شد مجلس در جلسه‌ای غیرعلنی با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی موضوع بنزین را بررسی کرد لاریجانی: نگرانی مردم از تبعات افزایش قیمت بنزین باید رفع شود سومین جلسه ستاد تنظیم بازار ذخایر راهبردی کشور بسیار مطلوب است رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا: ترامپ «شارلاتان» بزرگترین تهدید برای دموکراسی آمریکا است «الصفدی» از پذیرش پست نخست وزیری لبنان انصراف داد فرافکنی‌های انتخاباتی ترامپ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران مطرح کرد: افزایش ساعات کاری مترو در زمان بارش برف و برودت هوا با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی: خرید حمایتی انواع سیب درختی درجه سه آغاز شد سردار مهماندار: راهور برای بارش‌های روزهای آتی آمادگی صد در صدی دارد سخنگوی تعزیرات در پی افزایش قیمت بنزین خبر داد: افزایش گشت‌های تعزیرات برای مقابله با گران‌فروشی تمام مدارس استان تهران امروز دایر است دارندگان فیش تمتع، اطلاعات خود را به روز کنند