سیف: دستورالعمل بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر 25 میلیون به زودی ابلاغ می شود

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اجرای خوب تبصره ۳۵ قانون بودجه در سال ۱۳۹۵ در سال گذشته گفت‌: به زودی مرحله دوم این دستورالعمل برای بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از ۲۵۰ میلیون ریال در سال جاری ابلاغ خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی‌ا... سیف که دیروز در سومین مرحله از همایش سراسری روسای شعب این بانک در بابلسر سخن می‌گفت، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: در اولویت اول مبلغ ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه تخصیص یافت که عملکرد بانک کشاورزی بسیار مطلوب بود و خوشبختانه این مکانیزم برای سال ۱۳۹۶ نیز تمدید و مقرر شد سود و جرایم تسهیلات کمتر از ۲۵ میلیون تومان طبق دستورالعملی که به زودی ابلاغ خواهد شد، مورد بخشودگی قرار گیرد.
گفتنی است بنا بر گفته سیف در تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ پیش بینی شده بود که از ظرفیت بانک مرکزی برای اصلاح ساختار نظام بانکی، کمبود کفایت سرمایه بانک‌ها و جبران بدهی‌های دولت به نظام بانکی استفاده شود. مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شد که ۳۵ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه و کاهش بدهی‌های دولت تخصیص یافت و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بخشودگی سود مطالبات کمتر از یکصد میلیون تومان در نظر گرفته شد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیـر کشور: پدیده تقریبا دیگر هیچ مشکلی ندارد وزیـر کشور: پدیده تقریبا دیگر هیچ مشکلی ندارد منشا و خلیل زاده با پرسپولیس داخلی بستند منشا و خلیل زاده با پرسپولیس داخلی بستند همچنان زیر آوار مشکلات همچنان زیر آوار مشکلات آرامش نسبی در سوریه آرامش نسبی در سوریه سیف: دستورالعمل بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر 25 میلیون به زودی ابلاغ می شود سیف: دستورالعمل بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر 25 میلیون به زودی ابلاغ می شود هدف ترامپ از سفر به عربستان واسرائیل هدف ترامپ از سفر به عربستان واسرائیل محاسبه پس از مناظره محاسبه پس از مناظره نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران آغاز به کار کرد نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران آغاز به کار کرد متوسط سن در کابینه آینده باید ۴۵ سال باشد متوسط سن در کابینه آینده باید ۴۵ سال باشد واکنش اصلا ح طلبان و اصولگرایان به پیشنهاد اعلام اموال نامزدها واکنش اصلا ح طلبان و اصولگرایان به پیشنهاد اعلام اموال نامزدها بیکارم؛ سوپرمارکت بزنم!؟ بیکارم؛ سوپرمارکت بزنم!؟ ماجرای نجات کودک 3 ساله از چنگ گرگ درنده ماجرای نجات کودک 3 ساله از چنگ گرگ درنده افزایش ماهانه 10 هزار ازدواج افزایش ماهانه 10 هزار ازدواج