سازمان بازرسی کشور اجرای کامل تعهدات دولت در برابر مردم را پیگیری کند

به گزارش روابط عمومی ‌قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی در مورد اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مسائل به‌وجود آمده در مورد آن بیانیه‌ای خطاب به مسئولان قضایی صادر کرد.
در این بیانیه، با توجه به بروز برخی حوادث و نگرانی‌ها در جامعه به دلیل اجرای طرح سهمیه‌بندی و اعلام نرخ جدید بنزین، دادستان‌های سراسر کشور موظف شدند ضمن مراقبت نسبت به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هرگونه تعرض، در مورد ‌اشرار، وابستگان به جریانات ضدانقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده‌اند با همکاری نیرو‌های انتظامی ‌و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند.
همچنین سازمان بازرسی کل کشور موظف شد ضمن نظارت دقیق بر محل هزینه‌کرد درآمد‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین، اجرای کامل تعهدات دولت در برابر مردم از جمله پرداخت به موقع و منظم یارانه‌ها را مستمراً پیگیری نماید تا زمینه برای افزایش اعتماد مردم فراهم گردد.
رئیس قوه قضائیه در این بیانیه، دستور تشکیل کمیته‌ای متشکل از معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی و رئیس حوزه ریاست را صادر کرده تا نسبت به بررسی وضعیت حوزه‌های قضایی اقدام کنند.