انصارالله: عمق خاک عربستان و امارات را می‌زنیم

سرویس بین الملل جوان آنلاین: خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک مقام برجسته انصارالله روز شنبه اعلام کرد که ریاض ارتباط با این گروه را بعد از هدف‌گیری تأسیسات نفتی آرامکو شروع کرده است. وی که نامش فاش نشد، با اعلام اینکه بیش از یک ماه است که ارتباطات در سطح بسیار خوبی جریان دارد و دو کمیته نظامی و سیاسی تشکیل شده است گفت که تماسی تلفنی بین «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای بررسی آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در مرز‌ها برقرار شده است. به گفته وی، آتش‌بس از جانب هر دو طرف به طور تدریجی شروع شده تا رسماً اعلام شود.
این خبرگزاری همچنین به نقل از یک منبع سیاسی مطلع افزود: عمان مقدمات دیدار بین هیئت انصارالله و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را آماده می‌کند. مرکز پژوهش‌های صنعا اعلام کرد: «از مهم‌ترین دلایل موفقیت این توافق فراهم شدن منابع مالی و منابع کافی برای کمک به اصلاح امور مالی دولت و بازگشایی فرودگاه صنعا و جلوگیری از اخراج صد‌ها هزار نفر از کارگران یمنی است.»
این در حالی است که «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان کنفرانسی خبری گفت: «ائتلاف سعودی – اماراتی بیش از ۱۲ حمله هوایی به تجمع نیرو‌ها در برخی جبهه‌های جنگ در مرز‌های عربستان و یمن صورت داده است.»‌وی تنش نظامی در این منطقه را نقض علنی توافقنامه سوئد دانست که اواخر سال ۲۰۱۸ تحت نظارت سازمان ملل نهایی شده بود.
«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن هم در این باره در گفتگو با الجزیره تأکید کرد که اگر ائتلاف سعودی – اماراتی دست از حملات به یمن برندارد انصارالله هدف‌گیری به عمق عربستان و امارات را از سر می‌گیرد.
وی افزود: «رهبران سعودی و اماراتی به خوبی می‌دانند کفه ترازو اکنون به نفع یمن سنگینی می‌کند و این تنها شامل هدف‌گیری عمق این دو کشور نیست بلکه به دلیل درگیری‌های میدانی ما نیز هست.»