بارش ‌برف و باران پاییزی در بیشتر مناطق کشور

نخستین برف و باران پاییزی دیروز بخش‌های وسیعی از کشور را فراگرفت.
بارش برف در برخی مناطق تهران از جمله مناطق شمالی از صبح دیروز آغاز شد و طبق اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت جوی تهران طی امروز (یکشنبه 26 آبان‌) همراه با مه رقیق با بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای پنج درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
هوای تهران امروز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف همراه با وزش باد با حداقل دمای دو و حداکثر دمای هشت درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.
براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارش همچنان در استان تهران به صورت برف و باران به همراه کاهش دما ادامه دارد.


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور از ادامه بارش باران و برف طی سه روز آینده در اکثر مناطق خبر داد.
صادق ضیائیان در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش به صورت باران و برف ادامه دارد و در برخی مناطق استان‌های اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: به تدریج با استقرار سامانه بارشی در مناطق جنوبی‌تر در برخی مناطق در غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق جنوبی شامل بخش‌هایی از استان فارس و خوزستان، غرب هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و نواحی غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.
به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز همچنین در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مناطق مرکزی کشور باران و برف همراه با وزش باد و در جنوب و جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و نواحی غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.
ضیائیان با بیان این که امروز شدت بارش در گیلان، شرق لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، خوزستان و مرکز خلیج فارس و جنوب اصفهان است تصریح کرد: طی روز سه شنبه (28 آبان) بارش در نوار غربی کشور به تدریج گسترش یافته و علاوه بر استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و بخش‌های از مرکز و جنوب کشور کشیده می‌شود. همچنین روز چهارشنبه بارش‌ها در نیمه شرقی کشور شدت می‌یابد.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی آن تا دوشنبه (27 آبان) و غرب و مرکز خلیج فارس ازامروز تا سه شنبه (26 تا 28 آبان) مواج است گفت: با نفوذ توده هوای سرد دمای هوا در نیمه شمالی کشور 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.
وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران امروزنیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و در بعضی ساعات بارش باران و برف با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (27 آبان) نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
امدادرسانی به 836 نفر در برف و کولاک
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 836 نفر در سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در سه استان خبر داد.
مرتضی سلیمی در تشریح خدمات سازمان امداد و نجات در حوادث جوی گفت: سه استان مازندران، گلستان و سمنان در این مدت درگیر سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک بودند و امدادگران هلال احمر در 4 روستا و 11 محور کوهستانی به حادثه دیدگان خدمات درمانی ارائه دادند.
سلیمی افزود: امدادگران در این عملیات به 836 نفر امدادرسانی کرده، 28 نفر را اسکان اضطراری داده و 3 نفر را نیز به مراکز درمانی منتقل کردند.
وی با اشاره به تخلیه آب از 17 واحد مسکونی و رهاسازی 78 دستگاه خودرو از برف و کولاک، گفت: در این عملیات‌ها، 72 امدادگر و نجاتگر در قالب 14 تیم مشارکت داشتند و علاوه بر امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک، 85 کیلوگرم نایلون نیز میان حادثه دیدگان توزیع کردند.
به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادرسانی در استان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک ادامه دارد.
زلزله‌زدگان سراب سرمای 12 درجه‌ زیر صفر را تجربه می‌کنند
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوای مناطق زلزله‌زده استان خبر داد و افزود: شهرستان سراب فردا دوشنبه، سردترین هوا را تجربه خواهد کرد به طوری که پیش‌بینی می‌شود حداقل دمای هوا در این شهرستان به 12 درجه زیر صفر برسد.
محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که توده هوای سرد در مناطق زلزله‌زده استان مستقر خواهد شد، گفت: سردی هوا تا روز سه شنبه در مناطق زلزله استان تداوم خواهد داشت و بارش پراکنده برف در این مناطق دور از انتظار نیست.
سایر اخبار این روزنامه
تاکید سازمان ملل بر حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی ورود مجلس به موضوع بنزین ترامپ سه جنایتکار جنگی را عفو کرد ظرفیت ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 16 شهر تکمیل شد درگیری شدید میان ارتش سوریه و نیروهای ترکیه در شمال غرب حسکه بارش ‌برف و باران پاییزی در بیشتر مناطق کشور بیانیه حضرات آیات صافی و مکارم در مورد گرانی بنزین مرکز آمار: نرخ اجاره مسکن در تابستان 31 درصد افزایش یافت تهدید انصارالله یمن به حمله به عمق عربستان و امارات افشاگری مورالس از طرح آمریکا برای انتقال وی به گوانتانامو جزئیات اولین دفاعیات علی دیواندری به وظایف بانکی و حرفه‌ای‌ام عمل کردم - هیچ پولی در دوره مدیریتی‌ام گم نشده است مدارس استان تهران در همه مقاطع امروز تعطیل است تجلیل از چهار هنرمند خالق آثار دفاع مقدس خدمات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران الکترونیکی می‌شود با حضور لاریجانی 6 اثر پارلمانی در هفتمین همایش تاریخ مجلس رونمایی می‌شود 1.5 تا 2 میلیون دیابتی در ایران در معرض زخم مزمن هستند