وزیر بهداشت: با وجود اقدامات گسترده دولت در همه حوزه‌ها به ما می‌گویند دولت اشرافی که اوج بی‌حیایی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود اقدامات گسترده دولت در همه حوزه‌ها، به ما می‌گویند دولت اشرافی که اوج بی‌حیایی است. درحالیکه جمهوری اسلامی، بدون اخلاق هیچ مزیتی نسبت به سایر نظام‌ها ندارد.
دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به رذیلت‌های اخلاقی چون دروغ، تهمت و غیبت در تبلیغات انتخاباتی افزود: ما می‌بینیم که افراد درحال عادت کردن به دروغ و تهمت و غیبت هستند که از آن خسارت خواهیم دید و در نتیجه اخلاق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این امر نیز باید از سیاسیون آغاز شود و به مردم و جوانان هم تسری یابد.
وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه‌ها می‌تواند سازنده و مفید باشد، گفت: البته باید بدانیم که اختلاف سلیقه به شرطی خوب و سازنده است که ریشه‌ها را قبول داشته باشیم چرا که اگر وحدتی را که امام(ره) و رهبری مدام به آن تاکید کرده و می‌کنند در کار نباشد، کارها پیش نخواهد رفت.
وزیر بهداشت همچنین گفت: جامعه پزشکی بی‌نقص نیست و متاسفانه در آن آلودگی‌هایی هم وجود دارد اما برخی از رسانه‌ها و جریانات در این زمینه تمامی جامعه پزشکی را مورد خطاب قرار می‌دهند.


وی با بیان اینکه جامعه پزشکی به صورت داوطلبانه برای فعالیت و حضور در جبهه‌های جنگ سبقت می‌گرفت،اظهار کرد: جنگ و دفاع مقدس آموزش‌ها و مهارت‌های پزشکی جامعه پزشکی ما را به شکل شگفت‌آوری ارتقا داد و امروز نیز در حوزه جراحی گنجینه‌های بی‌نظیری را به دست آوردیم که قابل عرضه به تمام دنیاست.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برای انقلاب و پایدار ماندن آن هزینه‌های زیادی داده شده و خواهد شد، گفت: انقلاب در روزهای نخستین خود به دلیل صفا و صمیمیت ناشی از اخلاص، سرعت خوبی را به خصوص در بخش اجرایی داشت ولی امروز این سیر صعودی وجود ندارد.بخشی از این مسئله ناشی از اخلاق بوده و در واقع خدا باید کمک کند که معجزه‌ای رخ دهد و دستگاه‌ها و سازمان‌های لَخت، دچار تحول شوند تا با روحیه انقلابی مشکلات را حل کنیم. اکنون مهم‌ترین تهدید، بی‌اخلاقی است و ما غیر از توجه به اخلاق، سلاحی برای جذب نسل سوم و چهارم انقلاب در دست نداریم.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه معتقدم جامعه پزشکی به موضوع اخلاق توجه دارد اظهار کرد: راه‌های بسیار ارزشمندی پیش روی ما قرار دارد و با درست آموزش دادن و پیشرفت علم می‌توانیم جهت کاهش هرچه بیشتر وابستگی‌ها گام برداریم.
وی با بیان اینکه جامعه پزشکی بی‌نقص نیست،اظهار کرد: البته میزان خوبی‌ها و درستی‌ها در مقایسه با بخش ناکارآمد و نازیبا بیشتر به چشم می‌خورد و قابل مقایسه نیست اما تاسف می‌خوریم که در صنف ما آلودگی‌هایی نیز وجود دارد، هرچند که برخی از رسانه‌ها و جریانات در این زمینه بدون توجه تمامی جامعه پزشکی را مورد خطاب قرار می‌دهند.
هاشمی در پایان تاکید کرد: در زمینه قضاوت در مورد جامعه پزشکی باید مراقبت سلامت مردم باشیم چرا که احترام به پزشکان احترام به مردم است و این مسئله باید مدنظر قرار گیرد و البته اگر در خلافی در سازمان نظام پزشکی وجود داشته باشد دستگاه‌های قضایی براساس انصاف آن را بررسی کرده و حکم لازم را می‌دهند.
وزیر بهداشت: دکتر روحانی به دغدغه رهبری درحوزه سلامت جامه عمل می‌پوشاند
به گزارش ایرنا، دکتر قاضی‌زاده هاشمی همچنین دیروز در حاشیه افتتاح مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه در گفتگو با ایرنا با اشاره به دستاوردهای مهم دولت یازدهم در حوزه سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که ازسوی رئیس جمهوری مطرح شده و درحال پیگیری است، به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر آسان شدن هزینه‌های درمانی مردم جامه عمل می‌پوشاند.
وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در عرصه بهداشت و درمان از شعار پرهیز و به مردم ایران صادقانه خدمت کرد، افزود: دولت دکتر روحانی در بدترین شرایط اقتصادی روی کارآمد و توانست 11 میلیون نفر را بیمه کند.
وی با تاکید اینکه دولت یازدهم اعتقادی به شعار ندارد، از نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواست تا اگر برنامه‌ای برای توسعه بهداشت و درمان کشور دارند، بدون شعار و اضافه گویی به طور شفاف بیان کنند.
به گفته وی، دولت دکتر روحانی در عرصه بهداشت و درمان سنگ تمام گذاشته و به صورت جهادی وارد عمل شده است و مردم در تمامی نظرسنجی‌ها از خدمات ارائه شده ازسوی دولت روحانی راضی هستند.
وزیر بهداشت با اعلام اینکه هزینه‌های درمانی در دولت دکتر روحانی کاهش چشمگیری داشت، اظهار کرد: سیاست‌های دولت روحانی در حوزه بهداشت و درمان رسیدن به استاندارد‌های بالای بین‌المللی بوده و این امر توجه جدی دولت‌های آتی به سیاست‌های کلان را می‌طلبد.
*دولت یازدهم از تزویر پرهیز کرد و با واقعیت‌ها وارد میدان شد
وزیر بهداشت همچنین در دیدار با مردم بوکان هم با تاکید بر اینکه دولت دکتر روحانی از ریا، تقلب و تزویر دوری کرده و براساس بیان واقعیت‌ها وارد میدان شده است، ادامه داد: با زور و دروغ نمی‌توان بر مردم حکومت کرد و یکی از نادرست‌ترین روش‌های مدیریتی کلان، فریب مردم است.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود:دولت تدبیر وامید با صداقت و شفافیت وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شد و در شرایط بسیار سخت اقتصادی بسیاری از شاخصه‌ها را ارتقا بخشید.
وی همچنین گفت: اکنون 6 هزار و 500 طرح بهداشتی و درمانی در جای جای ایران درحال اجراست و 60 درصد از آنها تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی، سلامت جسمانی یکی از وعده‌های دکتر روحانی به مردم بود که با اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی و درمانی و طرح تحول سلامت به بار نشسته است.
وی بیان کرد: بیشتر طرح‌های قابل افتتاح در این دولت در محروم‌ترین مناطق کشور اجرا شده و این مهم نشان از توجه دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو اظهارداشت: مردم ایران شرایط چهار سال قبل را فراموش نمی‌کنند و با عقلانیت در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا گذشته بار دیگر تکرار نشود.
دکتر هاشمی ادامه داد: همه اقوام ایرانی در 29 اردیبهشت امسال بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای از عزت ایران اسلامی پاسداری می‌کنند تا بار دیگر همه دشمنان داخلی و خارجی را مایوس کنند.
وی ادامه داد: عده‌ای در تبلیغات انتخاباتی خود از اخلاق و نفوذی‌ها صحبت می‌کنند ولی در تریبون‌های خود از خارجی‌ها تقلید می‌کنند و این تناقض به هیچ وجه پسندیده نیست.
سایر اخبار این روزنامه
مرحله دوم بخشودگی سود و جرایم تسهیلات بزودی ابلاغ می‌شود موگرینی: آمریکا نمی‌تواند به تنهایی برجام را کنار بگذارد وزیر کشور: اقدام یک نامزد انتخاباتی در ایجاد سامانه جمع آوری اطلاعات غیرقانونی است مخالفت جهاد اسلامی با ایجاد دولت فلسطین در مرزهای 1967 ابهامات توافق آستانه دفاع رئیس مجلس از توافق هسته‌ای و عملکرد وزارت نفت وزیر بهداشت: با وجود اقدامات گسترده دولت در همه حوزه‌ها به ما می‌گویند دولت اشرافی که اوج بی‌حیایی است توافقنامه مناطق کاهش تنش در سوریه اجرایی شد واکنش دستگاه‌های اجرایی به اتهامات بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری واعظی: برخی برای تخریب دولت از هیچ بداخلاقی ابا ندارند واعظی: برخی برای تخریب دولت از هیچ بداخلاقی ابا ندارند درخواست وزیر آموزش و پرورش از رئیس صدا و سیما برای اعطای فرصت جهت پاسخگویی به اتهامات یکی از نامزدها پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی حادثه معدن آزاد شهر تجدید میثاق دو هزار سرباز با آرمان‌های امام خمینی (ره) جنجال «ایمیل‌های» حک شده «مکرون» ساعاتی قبل از انتخابات فرانسه