با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ؛ چندین طرح عمرانی، اقتصادی و ورزشی در استان آذربایجان غربی افتتاح شد

با حضور دکتر جانگیری چندین طرح عمرانی، اقتصادی و ورزشی در استان آذربایجان غربی به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری رسید.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
دکتر اسحاق جهانگیری پس از ورود به استان آذربایجان غربی به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن افتتاح بیمارستان میلاد ارومیه ز بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین در آیین افتتاح این مرکز درمانی یکی از مصادیق عدالت اجتماعی را توسعه خدمات بهداشت و درمان دانست و گفت: بیمارستان میلاد ارومیه با سرمایه‌گذاری و همت تعدادی پزشک و بخش خصوصی ساخته شده و غیر دولتی بودن این بیمارستان یکی از نکات برجسته و مثبت آن است.


جهانگیری با اشاره به این که توان بودجه دولت اندک است تصریح کرد: نباید از بودجه دولت انتظار توسعه داشت چرا که در حقیقت بخش خصوصی است که می‌تواند در توسعه معجزه کند.
وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ احترام و حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی در کشور ترویج شود، خاطر نشان کرد: باید دست کسانی که نسبت به تولید، سرمایه‌گذاری و ساخت مراکز درمانی اقدام می‌کنند را بوسید و زمینه فعالیت بیشتر را برای آنان فراهم کرد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت علاقمند است شرایطی را فراهم کند که همه آحاد جامعه و حتی اقشار ضعیف نیز بتوانند از خدمات خوب و تجهیزات مناسب بهداشت و درمان بهره‌مند شوند که در همین راستا یک راهکار توسعه خدمات بیمه و بیمه مکمل است تا هر کس بتواند با پرداخت اندک از امکانات پزشکی و خدمات درمانی برخوردار شود.
وی با اشاره به اهتمام و تمرکز دولت تدبیر و امید بر طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: دولت توانست با اجرای این طرح گام‌های موثری بردارد که براساس آن پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم کاهش یافت و پزشکان متخصص در اقصی نقاط کشور فعال شدند.
دکتر جهانگیری گفت: اخیراً نیز اجرای مرحله دیگر برای پوشش اجباری تمام کسانی که فاقد بیمه درمانی هستند آغاز شد و با قوت تا رسیدن به این هدف که هیچکس بدون بیمه درمانی باشد ادامه خواهد یافت.
افتتاح فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب
فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت به طور رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
جهانگیری با حضور در شهرستان میاندوآب ضمن افتتاح رسمی این بیمارستان از بخش‌های مختلف آن بازدید و با توضیحات مسئولان در جریان جزییات ساخت و فعالیت‌های جدید آن قرار گرفت.
بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب با زیربنای 10 هزار مترمربع در چهار طبقه احداث شده و دارای 2 بخش بستری، 13 اتاق زایمان و 6 اتاق جراحی است که عملیات اجرایی این بیمارستان از سال 94 آغاز شده است.
با افتتاح فاز جدید 110 تخت به تعداد تخت‌های این بیمارستان افزوده شد. برای احداث و تجهیز کامل فاز دوم این بیمارستان در مجموع 450 میلیارد ریال هزینه شده است.
در فاز دوم همچنین کلینیک تخصصی این بیمارستان نیز در 3 طبقه با زیربنای یک هزار و 800 متر مربع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. برای ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از این کلینیک 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، نورولوژی، جراحی عمومی، جراحی فک و صورت، زنان و زایمان، داخلی، چشم، قلب و عروق، ارولوژی، پوست، عفونی، اعصاب و روان، رادیولوژی، ریه، گوارش، گوش و حلق و بینی، کودکان، شنوایی‌سنجی، ارتوپدی، رادیولوژی، بینایی‌سنجی، طب فیزیک، رادیولوژی و آزمایشگاه از جمله بخش‌های این کلینیک است.
طرح تحول سلامت گامی در جهت اجرای عدالت در کشور است
معاون اول رئیس‌جمهور در آیین افتتاح بیمارستان فاطمه زهرا (س) میاندوآب با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت از مهمترین برنامه‌های دولت برای پاسخ به یکی از جدی‌ترین نیاز‌های مردم در زمینه عدالت و برخورداری از امکانات درمانی و بهداشتی برابر است، اظهار داشت: اجرای این طرح در شرایط سختی شروع شد، اما با همت دولتمردان و تلاش جامعه پزشکان و سلامت کشور دستاورد‌های بسیار مثبتی داشت که به کاهش سهم مردم از هزینه درمان و ساماندهی نظام سلامت و جلوگیری از سرگردانی مردم برای دریافت خدمات درمانی بهتر منجر شد.
جهانگیری با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط مالی سخت‌تری نسبت به گذشته قرار دارد تصریح کرد: درست است که به لحاظ منابع برای تامین هزینه‌های تکمیل طرح تحول سلامت با محدودیت روبرو هستیم اما تدبیر و اراده مدیران قادر است کاهش درآمدها را جبران کند چنانکه شاهد هستیم که هر روز طرح‌های عمرانی و خدماتی در نقاط مختلف کشور افتتاح می‌شوند.
وی افزود: در همین وضعیت دولت با اجرای طرح تحول سلامت توانست 45 هزار تخت بیمارستانی موجود در کشور را نوسازی کرده و بیش از 26 هزار تخت جدید به تعداد تخت‌های موجود کشور اضافه کند و از هفته پیش نیز اجرای طرح پوشش اجباری بیمه همگانی در کشور آغاز شده که براساس آن دیگر هیچ فرد فاقد دفترچه بیمه خدمات درمانی در کشور باقی نخواهد ماند.
بازدید از تونل انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه
معاون اول رئیس‌جمهور در جریان سفر به آذربایجان غربی، از تونل خط انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه بازدید کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور در جریان سفر به آذربایجان غربی، از تونل خط انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه بازدید کرد و با توضیحات مسئولان و مجریان اجرای طرح از جزئیات اجرا و مراحل و موانع پیش‌روی تکمیل طرح مطلع شد.
مجموع طول این تونل 35 هزار و 668 متر است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده اجرای آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد و حداکثر 52 مترمکعب بر ثانیه امکان انتقال آب را دارد.
بازدید میدانی از دریاچه ارومیه
معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در اسکله پل میان‌گذر شهید کلانتری از بخش‌های مختلف طرح احیای دریاچه ارومیه بازدید کرد.
جهانگیری، پس از شرکت در نشست توجیهی مسئولان و مجریان طرح انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه، سوار بر قایق از بخش‌های احیا شده دریاچه ارومیه بازدید کرد.
لازم به ذکر است پیش از گفتگو با مجریان طرح، دکتر جهانگیری در مسیر بازگشت به ارومیه بازدیدی هوایی نیز از دریاچه ارومیه انجام داد.
نمی‌توانیم نسبت به وضعیت و سرنوشت دریاچه ارومیه بی‌تفاوت باشیم
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ و گسترده استان آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف گفت: با وجود آنکه فعالیت استان آذربایجان غربی عمدتاً در حوزه کشاورزی است، اما ظرفیت‌های بسیار بزرگی در سایر بخش‌ها نیز دارد و می‌تواند از نظر تجاری استان نخست کشور باشد.
اسحاق جهانگیری در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: استان آذربایجان غربی از طریق ارتباط و همجواری با چهار کشور می‌تواند محور توسعه خود را تجارت خارجی قرار دهد و از طریق ارتباط با کشورهای آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و عراق گام‌های موثری در حوزه تجارت خارجی بردارد.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان آذربایجان غربی و وجود معادن مختلف در این استان خاطرنشان کرد: این استان از نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد برخوردار است و با سابقه‌ای که در صنایع هایتک و پیشرفته دارد می‌تواند در این زمینه نیز سرآمد باشد.
دکتر جهانگیری یکی از ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی را گردشگری عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان و توجهات فراوانی که نسبت به دریاچه ارومیه وجود دارد می‌تواند استان آذربایجان غربی را به یکی از کانون‌های اصلی گردشگری تبدیل کند.
افتتاح رسمی استادیوم 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه
استادیوم 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه که با صرف هزینه 50 میلیارد تومانی ساخته شده است، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این ورزشگاه که احداث آن از سال 1383 آغاز شده بود، در مجموع 12 هکتار وسعت داشته و دارای امکانات به روز در بخش تامین روشنایی، پارکینگ، رختکن، بخش VIP و اتاق‌های گرم‌کن است.
دکتر جهانگیری در مراسم افتتاح این ورزشگاه با حضور در زمین استادیوم شهید باکری در گفتگوی صمیمی با ورزشکاران حاضر با آنان عکس یادگاری گرفت.
سایر اخبار این روزنامه